![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1462 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Godmorgon!
Nu blir jag lite förvirrad! Kan jag nu uppdatera, jailbreaka och unlocka 3.1.3? Jag har den nya 3Gs med den nya bootromen? Jag tänkte då på Dev teams nya PwnageTool 3.15 eller Sn0wbreeze V1.4 . Tack för svar! Senast redigerad av Lucien.R den 2010-02-08 klockan 11:12. |
|
|
|
|
|
#1464 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har precis fått min första iPhone och tänkte jailbreaka den, men vet nu inte om jag törs!,
läste på iClarified att: "Apple has stopped signing iPhone OS 3.1.2. This means that those with an iPhone 3GS who did not use Cydia to store their TSS cannot restore to anything but OS 3.1.3" Kan även nämna att jag har en 3GS 32GB 3.1.2 05.11.07 och även om det inte verkar vara det bästa så får jag för mej att det är betydligt bättre än 3.1.3. Eftersom jag aldrig varit i närheten av Cydia förut så lär jag inte heller sparat nåt TSS där, är det därför bättre att vänta med att jailbreaka tills det lösts ? //sedon |
|
|
|
|
|
#1465 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
I och med att du sitter på en 3.1.2 just nu så kan du jaila och låsa upp. Men om du uppdaterar till 3.1.3 kan du inte göra något av de två.
Det som iClari säger är att du kan inte nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 utan att "haxxa" lite. Läs lite i denna tråd vid intresse;http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...-se-hit-1.html
|
|
|
#1466 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Om jag nu har alla mina apps på telfonen och jailbreakar försvinner appsen då(asså appsen innan jailbreak som är köpta på appstore) eller är dom kvar som jag nu har hört någonstans.
|
|
|
#1467 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Installerade appar på telefonen försvinner inte under jailbreak med Blackra1n. Skulle de någonsin förvinna kan du enkelt ladda ned dem gratis igen från AppStore (Apple har en logg på vad du handlat)
|
|
|
|
|
|
#1472 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Såå nu har jag JailBreakat och är faktiskt förvånad över hur lätt det vad... Tack för hjälpen!
Vilka apps finns det att rekomendera? Vad heter appen där man kan ändra typ ikonerna och bakgrunden? ///Cappe
|
|
|
#1473 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Ta nu en titt på iPhone FAQ, du kommer att hitta svar på många av dina frågor där.
|
|
|
|
#1474 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Här har du en del bra starttips: http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-...hone-haer.html |
|
|
|
|
|
|
#1476 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Nu då jag fick tethered jailbreak och behövde starta om för Winterboard så startar den ej... Har försökt med jailbreak proceduren säkert 30 gånger men den bara blir svart... Tacksam för snabbt svar så jag får med mig den till skolan...
///Cappe
|
|
|
#1477 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Fixade det sig? jag tror vi börjar se allt fler som inte kan starta om sina 3GS iPhones. Just WB verkar stöka till det, även jag fick köra en total restore på min 3GS (untethered på 3.1.2) efter en AVinstallstion av WB då min vägrade starta om. Hade inte gjort annat än uppdatera iTunes till 9.0.3 - Jag undrar sa flundran...
|
|
|
|
|
|
#1478 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Hejsan.
Jag råkade uppdatera min iphone 2g igår genom itunes ,den var jailbreakad ,jag har köpt den begagnad och nu funkar den inte vad kan jag göra ??. det är bara en bild på en usb kabel och en bild på itunes nar jag startar den och den säger att mitt sim inte stöds. Mycket tacksam för hjälp. Jag är ren nyböjare med iphone Mvh axans Jag har nu lyckats att återställa min iphone 2g jag hittade den här adressen Jailbreak iPhone 2G 3G 3GS 3.1.3 on Windows with Sn0wbreeze | jailbreak följde den och sen annvände jag blackra1n for windows och tada den funkar precis som innan !!!!! Mvh axans Senast redigerad av axans den 2010-02-11 klockan 17:47. Anledning: Lyckades till slut |
|
|
|
|
|
#1479 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...ag-se-hit.html
|
|
|
|
#1480 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej, har en jailbreakad iphone, 3.1.2, jailbreakad och upplåst med blackra1n och sn0w. Har lagt in en del jailbreakade apps osv.
Men nu skulle jag göra inställningar för tele2s mobila bredband. Och efter jag har gjort dem inställningarna så måste jag starta om telefonen för att det skall fungera. Finns det någon risk med att starta om den? kommer alla mina apps och cydia etc att försvinna? Mvh |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |