![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1481 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
händer |
|
|
|
|
|
|
#1482 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
"Starta om genom att köra blackra1n"? Hur menar du då? Inte stänga av telefonen manuellt utan koppla in den och köra blackra1n? Tack för snabbt svar ![]() |
|
|
|
|
|
|
#1483 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ju, precis så. Stäng din iphone och starta om. Om den fastnar i recovery mode så koppla din iphone till datorn och kör blackra1n för att starta om din iphone.
|
|
|
#1485 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
iphone 3g 3.1.2 halebop, ingen service?
Flyttat från egen tråd/Admin
Hejhej! Gick på en nit igår och råkade uppgradera till 3.1.3. Lyckades dock efter många om och men nedgradera till 3.1.2 igen eftersom telefonen måste vara jailbreakad och upplåst för att jag ska kunna använda den. När jag köpte den va den redan uppgraderad till 3.1.2 och upplåst och fungerade utmärkt direkt när jag satte in simkortet. Nu när jag nedgraderade från 3.1.3 till 3.1.2 och jailbreakade via blackra1n och låste upp via sn0w så vill det inte fungera. Den hittar simkortet, men har ingen mottagning. Innan jag råkade uppgradera till 3.1.3 så stod det "Telia" och hade full mottagning, men nu gör det såklart inte det och har som sagt ingen mottagning. Jag har prövat ta ut och stoppa in simkortet igen och har prövat starta om den flera gånger. Någon som har en aning om vad felet kan vara? |
|
|
|
|
|
#1487 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Till vilken operatör är telefonen låst till?
Du har lyckats uppgradera ditt baseband, till vilket det inte finns någon upplåsning, beklagar... Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#1488 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tack för svar. Testade att återställa nätverksinställningarna och starta om igen med blackra1n, och nu fungerar wifi igen, dock så har jag ju inget mobilt internet nu.
Finns det ingen lösning som man kan ha både och? Edit: Fungerar nu tack för alla svar!Mvh Senast redigerad av Cement112 den 2010-02-09 klockan 14:08. |
|
|
|
|
|
#1489 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Vad innebär detta? Kan jag lika gärna kasta bort telefonen? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#1492 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
#1493 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Jag undrar om man kan koppla in sin Iphone till datorn. Och sedan lägga in program, musik, film m.m i den via Itunes, även fast den är jailbreakad??
Tack på förhand!! ![]()
|
|
|
#1496 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Tack Freebo för ett mycket snabbt svar.
Ska nu koppla in min Iphone 3Gs och testa!! ![]()
|
|
|
#1497 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1499 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Med krångla menar jag att folk som tidigare inte haft problem med att jailbreaka eller starta om sina tethered 3GS iPhones med Blackra1n plötsligt misslyckas och blir sittande med telefoner som vägrar starta. Jag har ingen aning om varför men jag tycker fenomenet blir vanligare och vanligare i forumet |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |