![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#141 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
@ThatDude
http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-...e-enheten.html Testa detta, tråd av mig skriven för länge sedan. Inte riktigt samma felmeddelande men ändå ganska likt. Kommer med mer tips inom ngra minuter. MVH |
|
|
|
|
|
#143 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
"Due to new hardware and/or software is not possible the Jailbreaken of iPhone and iPod touch on the new MacBook and MacBook Pro! With the attempt a DEVICE to jailbreaken returns iTunes an error message e.g. with the error code 2001. This is probably connected with the procedure, with which the respective DEVICE with iTunes communicates. Until the DevTeam an update publishes, for the time being only the possibility remains of changing over to an older MacBook, Mac or a Windows computer."
Översatt från tyska till engelska, skrivet 5 November. Verkar som du har för ny dator. Jag ska leta och se om Dev har någon lösning på detta, MVH |
|
|
|
|
|
#145 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
EDIT: jag tänkte innehåller på iphonen, man det kanske löser sig när jag kopplar upp den med min nurvarande mac? äh, jag testar och ser med bootcamp med vista. |
|
|
|
|
|
|
#146 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
MVH! EDIT: Såg ditt PM, kul att det fungerade med Windows! Du har även svar på din andra fråga via PM, Ha det bra! Senast redigerad av rotkiv den 2009-01-02 klockan 23:38. |
|
|
|
|
|
|
#147 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#149 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#151 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
nu ska här jailbreakas.
Kollat in denna guide och den som Mossarelli gjort: iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows). Det jag inte fattar är om/varför man ska återställa den före man jailbreakar. SKA eller KAN man återställa den? Jag har ju redan uppdaterat den till 2.2 för ett tag sen. Räcker det inte med att hämta hem firmwirefilen därför man ska lägga in det i qucikpwn? om jag nu återställer...försvinner inte allt som finns på iphonen då?! Senast redigerad av bozz den 2009-01-05 klockan 14:46. |
|
|
|
|
|
#152 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#153 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
kan jag hoppa över återställningen (FÖRE man jailbreakar alltså)? Läste nu att det skapas massa onödig plats om man inte återställer?!
Jag gjorde en säkerhetskopia för 5min sen...kan jag länka till den i quickpwn? eller är den man tankar nån specialare - och det är därför jag isf måste återställa?? Senast redigerad av bozz den 2009-01-05 klockan 16:36. |
|
|
|
|
|
#155 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#159 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
får se hur det blir för mig
![]() en sista fråga Filen man laddar ner från exvis iClarified heter samma sak som den versionen jag har på iphonen. Är filen man laddar ner någon slags specialare eller bara en vanlig från apple? |
|
|
|
|
|
#160 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Du trycker bara på ipod firmwares sen ska du hitta iphone 3G (2.2/5G77) |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |