![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1761 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Oki, du var verkligen en förbannadjävel.
![]() Hann du installera cydia innan den du radera blackra1n? I så fall kan du ladda och installera blacksn0w från cydia.
|
|
|
#1762 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
Men skulle det eventuellt funka att fixa en mac och kör powertool? Eller något annat användbart Senast redigerad av Förbannadjävel den 2010-02-27 klockan 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#1763 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Vet faktiskt inget om powertool och förstår inte hur det skulle hjälpa. Du kan prova att köra blackra1n några gånger till, starta om datorn/iphone i mellan. Prova att köra det med andra datorer också, blackra1n är underligt på det sättet. Annars är återställning till 3.1.2 den bästa lösningen, ifall du har den möjligheten. Var det första gången denna iphone jailbreakades, har du sparat din SHSH i cydia? Har den nya eller gamla bootromen?
|
|
|
#1764 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Den är helt ny så ingen SHSH sparad, xxx48 på serienumret så det är väl den nya bootromen. Har ändrat i HOST filen och lagt till servern. Måste man göra DUF grejen om man ska göra restore? och inte bara Shift klicka på restore? Ska prova och köra blackrain på 2 andra burkar nu. |
|
|
|
|
|
|
#1765 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#1766 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Om inte blackra1n.exe hjälper då kan jag bara komma på en enda lösning. Det är en chansning, då du inte har installerat afc2add. Prova PC Suite For iPhone och se om du kan komma in i din iPhones system mappar, det funkade för min bror utan att han installerade afc2add. Om du kommer in i mapparna kan du installera Cydia och Blacksn0w manuellt.
|
|
|
|
#1767 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#1768 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Den säger att den inte är jailbreakad....
Nu har jag kommit in iprogrammet iaf, vart ska jag lägga filerna? vart ska jag få dom ifrån? Senast redigerad av Förbannadjävel den 2010-02-27 klockan 22:02. |
|
|
|
|
|
#1769 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej!
Tänkte Jailbreaka min iPhone 3G men är tveksam på att det funkar pga min firmware version. Jag har firmware 3.1.3 och har hört att det ska vara problem med att jailbreaka då. Stämmer det eller har jag bara förstått helt fel? Om det går vilket program är bäst att använda då? ![]() Tråd flyttad /Ponyboy Senast redigerad av Ponyboy den 2010-02-28 klockan 02:56. |
|
|
|
|
|
#1770 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Om du lyckas hitta din iPhones system mappar med PC Suite ska du välja "System" fliken och sen "Files". Där ska du in i var/root/Media och där ska du skapa en mapp som heter Cydia. I Cydia ska du skapa en mapp som heter AutoInstall. Se till att du stavar exakt som jag skrivit: Cydia och AutoInstall. ![]() Ladda ner denna fil och placera den i AutoInstall mappen. Starta om din iPhone och när du har gjort det ska du starta om den igen. Då ska Cydia ikonen vara i din springboard. Om inte starta om din iPhone en tredje gång.
|
|
|
|
#1771 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#1772 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#1775 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hjälp med iphone 3gs 3.1.3
Hej,,,
Jag har en iphone 3gs med OS 3.1.3 har försökt intallera cydia med hjälp av redsn0w 0.9.3 men det vägrar fungera det fryser sig vid "waiting to reboot" har testat med alla dessa tips jag har fått. * Dra ut och in kabeln * nollställt telefonen * kört med windows xp service pack 2(admin) * testat på både vista och win 7 * även testat på min flickväns iphone hon kör på OS 3.1.2 allt jag vill få är cydia så jag kan ladda ner alla apps utan att behöva betala massa kosnader. finns det något annat sätt så snälla snälla HJÄLP MIG!!! Mvh Mj Idag är det nolltolerans. Läs forumets regler en gång till och tänk efter innan du postar. Snåljåp /Freebo |
|
|
|
|
|
#1776 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Och använda Cydia filen du länkade? Eller skulle det bara resultera till fail of the year? |
|
|
|
|
|
|
#1778 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
2.Du pratar om pirat-relaterat shit. Vi pratar inte om sådant här. Läs forumreglerna.
|
|
|
|
#1779 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Fick in det men kom inte fram på slidebaren, rebootade 5 gånger.. Sitter och försöker trycka in blacksn0w via Iphone PC Suite nu.. Fast den börjar inte ladda ner ![]() Senast redigerad av Förbannadjävel den 2010-02-28 klockan 14:24. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |