![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#161 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
En vanlig
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#163 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Ingenting försvinner om man kör QuickPwn, då den inte kräver någon återställning, därav namnet.
PwnageTool kräver dock en återställning efter med en custom ipsw, även en återställning innan om man haft en tidigare version av jailbreak installerat... |
|
|
|
|
|
#165 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
funkade inte...
fastnade i äppelläget stod och tuggade i 50min. Så jag återställde genom itunes. Nu gör jag återställnig av säkerhetskopia och ber till gudarna att det blir som det var. Någon som vet varför det blir såhär? har läst att det blivit så för andra. Såhär gjorde jag: satte i Iphonen i datorn - startade quickpwn tryckte fortsätt, då stod det att man skulle välja rätt firmwire. Det stod redan en ifylld. Den hette samma sak som den jag tankade, så lät den stå kvar. tryckte fortsätt - gjorde dfu grejsen. Då började den ladda massa saker. Quickpwn sa att jag skulle vänta på att iphonen skulle stara om, då kom det fram en springade annanas på iphonen. laddade ett tag. när den var klar gick den till äppelläget. Här stod den i 50-60min, utan någon förändring...darrade till ibland... ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#166 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Kan man nedgradera från 2.2 till 2.1 eller kan man på något sätt modifiera/nedgradera/lura iphonen att den använder 2.1 (eller bara det gammla basebandet) så jag kan ringa med comviq fast jag köper en iphone 3G verison 2.2?
![]()
|
|
|
#169 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Nej, det är därför yellowsn0w finns...
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#170 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Tyvärr verkar ingen ha någon lösning på nedgradering av basebandet, inte vad jag sett på något forum iaf.
(Mekke var snabbare...)
|
|
|
|
#172 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Ja, yellowsn0w låser ju upp 02.28.00 basebandet, så man kan ringa med vilken operatör man vill
![]()
|
|
|
|
|
#173 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
?
|
|
|
|
#174 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Det är samma procedur för alla operatörer. Nya 0.9.6 har löst mycket av de problem som var. Läs gärna mer om dfet på Dev-Teams blogg för yellowsn0w.
|
|
|
|
#175 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
kollar deras blog nu
|
|
|
|
#177 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
02.28.00 är det senaste officiella. Någon påstod att de fått 02.28.01 med sina nya iPhones, men det är inget du får om du uppdaterar via iTunes.
|
|
|
|
#178 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Tjena!
Nu är det så att jag tror att jag har tabbat mig lite, då jag använde rebel sim och ett sim kort från Tre förut. Hade tänkt att uppdatera till 2.2 och sedan quickpwn för att jailbreaka denna telefon, samt att installera mjukvaru upplåsningen. Men efter att jag återställt och uppdaterat telefonen så säger den att mitt simkort inte fungerar och vägrar gå vidare i installationen. Allt jag får from är "Slide for emergency" ... Någon som har en snabb lösning på detta? Tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#179 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Det är då du ska köra Quickpwn för att aktivera den ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |