![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
För att slippa att Upplåsning och Jailbreak delen blir fylld av inte onödiga frågor, men alldeldes för små/enkla för att skapa en ny tråd gör jag denna tråd.
Jag kommer svara dagligen på allt jag kan hjälpa med, sen hoppas jag att alla som kan hjälpa tar vara på det tillfället och gör det. Bara att fråga på! Lägger in denna tabell i första posten tillfälligt då jag tror den enkelt kan svara på många frågor som dyker upp i denna tråd. /Ponyboy Hittade den utmärkta tabell i iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com. Den visar vad som är möjligt för de olika modellerna och vilken jailbreak/upplåsnings verktig man ska använda. Besöker man hemsidan kan man klicka på de olika fw och ladda ner ipsw direkt från tabellen, stor cred till Cadsii. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Ponyboy den 2010-03-25 klockan 12:55. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Smart och trevligt initiativ!
![]() Jag klistrar tråden så folk hittar hit lättare. *tråd klistrad*
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Klurig fråga. Men för att du ska få ett så bra svar som möjligt vill jag gärna att du beskriver lite mer detaljerat. Kan du använda Safari? Har du 3G täckning? Använder du dig av Telia? (T ex, när du öppnar Cydia, vad står det där uppe när den laddar? Kommer det någon error? Isånafall, vilken?) Om du vill underlätta ännu mer kan du ta ett gäng screenshots (tryck på home knappen samt vilo knappen samtidigt). Väl Mött |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Finns inte iCopter i Appstore?
iPhone 3G 8GB - 3.0 jailbroken, upplåst med ultrasn0w. iPhoneinfo.se-moderator: PM:a mig om ni har frågor Följ mig på http://twitter.com/JohnFa - allmänn passiv bloggning och ibland roliga inlägg! http://blog.iphone-dev.org/ - Support the iPhone Dev Team! |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Joooo, icopter finns i appstore, men finns flash i cydia?
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Nej tyvärr finns inte Flash tillgängligt överhuvudtaget för iPhone. Skulle tillverkaren av Flash, Adobe släppa en flashversion till iPhone skulle den nog gå genom Apple, då man som storföretag inte vill gå bakom Apples rygg helt enkelt.
Om Adobe däremot väljer att inte släppa Flash till iPhone kan vi nog med lite tur se ett alternativt flash stöd i Cydia eller liknande. (Rätta mig om jag har fel). Väl Mött |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag passar också på att ställa 1 fråga.
![]() Just nu har jag iPhone firmware 2.0.2. Min lur är jailbreakad men jag är jättesugen på att uppdatera till 2.1 nu. Eftersom jag har mängder av cydia apps installerade undrar jag om man kan jailbreaka sin telefon utan att återställa så att dessa cydia apps försvinner? Tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Slipper återställa telefonen med QuickPwn vilket gör jailbreak-processen betydligt snabbare och smidigare.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
QuickPwn är så enkelt att det är barnsligt....
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
nu har jag ett problem
när ja försöker köra quickpwn 2.1.exe så kommer det bara upp ett felmedelande. "Det gick inte intitiera programmet korrekt(0xc0000125) tryck ok för att avsluta.... vad kan felet vara????tacksam för svar |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Det kan även vara så att du tankade Quickpwn för Mac (om du har windows) eller tvärtom. Testa det, återkom om det inte fungerar ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |