![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
I vilka lägen syns "Carrier"/"Välj nät"-menyn?
Har en Telia-låst iPhone 3G. Med Telia-kortet i så syns Carrier-menyn under WiFi i Settings (kommer inte ihåg vad det heter på svenska, "välj nät" ?). När jag däremot kör med RebelSIM-upplåsningskortet så försvinner Carrier-menyn och jag kan inte längre välja nät manuellt.
Osäker på om det är rätt kategori, men jag antar att det har med operatörslåsning/upplåsning att göra. Kan ju vara så att det är helt specifikt för RebelSIM också, men jag tycker mig ha sett på forum i andra länder att Carrier-menyn försvinner i vissa andra fall också. Har problem med att den tappar 3G-mottagning när jag kör med ett Tele2-kort och RebelSIM (däremot fungerar 2G), så jag har lekt runt rätt mycket med nätinställningar och liknande. För er andra, med låsta/upplåsta/uppbrutna telefoner, i vilka lägen ser ni Carrier-menyn (kan välja nät manuellt) ? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Problem med "ej signerat" program till 3gs | MrHoffa | Allt om iPhone | 3 | 2010-01-06 19:38 |
| Cydia Repository Errors "Cached Failure" & "apt.saurik.com" | fantal | Allt om iPhone | 0 | 2009-02-14 23:22 |
| ""Program" vill använda din nuvarande plats" | Mr EmCom | Allt om iPhone | 4 | 2009-01-06 20:12 |
| "An update to the carrier settings for your iPhone is available." | iphone77 | Allt om iPhone | 7 | 2008-08-14 10:54 |
| Problem med uppdate på "Weather" och "Stocks" | Nostromo | Allt om iPhone | 2 | 2008-04-04 10:51 |