![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#21 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
Hej. Vad jag vet så finns den ingen uppdatering med gamla basebandet utan jailbreak för windows än. Bara mac. När du uppdaterar för telia så blir den jailbreakad direkt och du behöver inte pwna eller fixa..
iPhone 3gs 32G Black Telia FW 3.1.2 Senast redigerad av Alex73 den 2008-11-26 klockan 16:44. |
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Om du inte hittar någon custom-fil utan jailbreak, så ta den med jailbreak. Du förlorar inget på jailbreak, det enda som händer är att du får fler funktioner! ![]()
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jag lyckas inte få in 2.2 custom mjukvaran i min lur, får den i boot läge, och äppet visas men det står bara telefonen förbereds för återställning i ca 10 min sen får jag ett felmedelande att den inte kunde återställas (1604)
|
|
|
#27 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
nät jag skulle uppdatera med denna custom firmwire så blev det ett fel och telefonen behövdes återställas. Och jag var tvungen att uppdatera för man kunde inte välja att bara återställa. Är såå sjuuuktledsen ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#29 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Går något fel är det ju bara att återställa!Man måste våga ta risker här i livet ![]() Synd, men se det från den ljusa sidan, efter 12 månader kan du läsa upp den för 300:-. Jag är i samma sits, uppdaterade innan jag fattade att man kunde göra såhär med Windows; det var därför jag skapade tråden, för att andra inte skulle råka ut för samma öde ![]()
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Tja
jag är en av genierna som råkat uppdatera min 3g med rebel-sim till 2.2. Så av vad jag har läst här så har ni kunnat fixa den åter så att man kan använda den med rebel igen...COOLT ![]() Men frågan är den...kör jag beskrivningen och använder telia kortet som jag läste så blir den jailbreakad, men behöver jag tänka på nåt innan jag j-breakar den, förutom att all sparad data försvinner. MVH Johan |
|
|
|
|
|
#31 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Tips är att vänta tills en ny version av RebelSIM kommer ut, köp sedan ett sånt. ![]()
|
|
|
|
#32 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Vågar inte testa någon på någon randromhemsida som ser allmänt skum ut. PS. Vågade aldrig ta steget, då jag ändå hade 2.1 på mobilen och tyckte att det fungerade bra. |
|
|
|
|
|
|
#33 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag provade att uppgradera med en av filerna i denna tråd. Allt funkade bra tyckte jag men telefonen blev segare och segare efter det. Har nu uppgraderat via Itunes och därmed antagligen misst chansen till en mjukvaro upplåsning inom det närmsta. Bryr mig egentligen inte så mycket eftersom jag just nu har teliakort i. När jag kommer hem från jobbet i afrika så har det kommt ett nytt ismart/rebellsim som funkar för 2.2. Sen är det ju bara ett halvår kvar tills man kan låsa upp den lagligt hos telia.
En sak som jag däremot tycker är kontigt är att trots att jailbreaken försvann iochmed uppgraderingen så har jag kvar den numeriska batteri appen som man kan hämta i cydia. Kan det bero på att jag valde en säkerthetskopiering som gjordes precis innan uppgraderingen? I vilket fall som helst så är det bara bra för jag gillar den och telefonen är bra mycket snabbare igen.
|
|
|
#34 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Konstig fråga;
om jag uppdaterar med någon av dessa filer till 2.2 utan baseband-uppdateringen, kan jag då göra om uppdateringen till 2.2 senare så att jag får baseband-uppdateringen om jag skulle vilja ha en "original-2.2"? För när du har uppdaterat till 2.2 med custom-ispw. så kan du väl inte gå tillbaka till 2.1 sedan? Alltså har man missat baseband-uppdateringen helt? Man tycker ju att baseband-uppdateringen borde innehålla ngt positivt(bättre täckning/hastighet/stabilitet i uppkoppling), och inte bara motverka en upplåsning?
|
|
|
#35 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Citat:
Har du gjort en uppdatering till 2.2 utan baseband uppgraderingen med pwnagetool, så kan du gå tillbaka och återställa till 2.1. Och då kan du återställa till 2.2 i iTunes om du vill ha baseband uppgraderingen, och en "original 2.2". Har själv testat.
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Nej, det förstår jag...
![]() Tänkte lite fel antar jag, fick för mig att man inte använde iTunes till att lägga in ispw.-filen när man använder pwnage.. men det gör man ju på samma sätt som nu, bara att då har man gjort sin ispw.-fil själv.. Tack för grym hjälp iaf, nu ska här uppdateras ![]() Förresten, hur återställer jag tillbaka till 2.1 isåfall? I iTunes så måste jag väl ha en 2.1-ispw om jag ska kunna göra det?
iPhone 3G 16GB - svart Telia Max 25 + Fastpris datatrafik Senast redigerad av Chippen den 2008-11-29 klockan 12:03. |
|
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Citat:
Lika som du gör när du lägger in din custom, sätt i Dfu och håll sedan inne Alt när du trycker på Återställ, och då får du välja din egen firmware. Alt är det man håller inne på mac, men på windows kan det vara Ctrl?
|
|
|
|
#40 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jag gjorde "telia"uppgraderingen o det funkade bra..
Men det tog två dyngn att hämta den över 3g ![]() Sedan var det bara dra över den efter jag synkat all info på telefonen.. Sedan ska alla apple apps till telefonen.. sedan 13Gb med mp3or.. o sedan hade alla apple apps tappat inställningarna.. o alla jailade apps var borta.. så de får omhämtas o ställas om.. men summa kardemumma, så gick det smidigt.. med det tog säkert tre timmar för att vara på spåret igen.. sedan är det ju att få till allt som det skall vara..
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdatera er 3GS till 3.1.2 utan att förlora unlock. SE HÄR! | nimren | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 15:06 |
| Downgrade baseband för att sedan låsa upp | HJohan | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-06-02 21:33 |
| Problem att uppdatera till 2.2.1 | Snwstrm | Allt om iPhone | 3 | 2009-05-08 15:06 |
| Uppdatera till 2.2.1 utan at&t-kort | filleman | Allt om iPhone | 5 | 2009-03-01 23:45 |
| 2.1 jailbroken - 2.2 jailroken. Hur uppdatera utan problem? | isola | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2009-01-18 15:28 |