![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Eftersom många i forumet verkar undra om det går att uppdatera till 2.2 med Windows samt jailbreaka utan att uppdatera basebandet, tänkte jag göra en guide för hur man uppdaterar till 2.2 men behåller det gamla basebandet.
Skippa att försöka köra OS X på PC med Wmware - använd den här guiden istället! Obs! Allt du gör med din iPhone är på egen risk, jag frånsäger mig allt ansvar! Har inte testat guiden själv, men enligt kommentarer på många sidor ska den funka! 1. Ladda ner en modifierad .ipsw-fil som inte innehåller baseband-uppdateringen och som ev. innehåller jailbreak. Använd dessa länkarna om du inte använder Telia (eller någon annan officiell operatör), dessa aktiverar iPhonen automatiskt: Download iPhone 2.2 3G Custom Firmware Without Baseband Update (Factory Logos, Cydia and Installer Included) | iLikeMyiPhone.com (Innehåller det gamla basebandet som kommer gå att låsa upp, standard Boot Logo (äpplet), Cydia och Installer) Demonoid.com - iPhone 3G 2.2 5G77 Custom Restore ipsw (Gamla basebandet, Cydia och Installer) Använd den här länken om du använder Telia (eller någon annan officiell operatör): Demonoid.com - iPhone 3G 2.2 5G77 Custom Restore ipsw for offical carrier (Innehåller det gamla basebandet samt jailbreak) 2. Öppna iTunes, koppla in din iPhone 3G, tryck ner "Shift"-tangenten och tryck på "Återställ". Nu borde du kunna välja din custom firmware som du laddade ner i steg 1. 3. Vänta medan iTunes säkerhetskopierar och uppdaterar. 4. Voila! Nu har du en iPhone med firmware 2.2 och jailbreak fast utan det nya basebandet trots att du använder Windows. Funkar det inte? Återställ eller be om hjälp i den här tråden. Funkar det? Skriv det här! Lycka till!
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Sen så gjorde jag misstaget att uppdatera med iTunes innan jag hittade dessa custom firmware (det spelar inte jättestor roll för mig om jag kan låsa upp telefonen eller inte), men nu när jag upptäckt dessa firmwares undrar jag om det finns något sätt att återställa? Är det bara att hålla ner "Shift" i iTunes och välja custom firmwaren?
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Äntligen...
Har nu uppdaterat/jailbreakat med en av filerna ovan. Funkade utmärkt. Inga problem alls. Har dock inte testat mitt i-smartphonesim än. Är i afrika just nu och kör då med företagets telia sim istället.. ;-)
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Menar du kontakter och sånt? Dem är det väl bara att synka tillbaka från iTunes säkerhetskopia eller ev. återställa telefonen för att få tillbaka?
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jailbreaka kan du alltid göra med QuickPwn men låsa upp den kommer du inte kunna göra...
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Summa sumarium: uppdatering via Itunes.
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Visar den alla filer? Mappen alltså? Jag laddade bara ner den filen.Inget mer
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Inte när jag håller in shift och trycker på Återställ... mappen står helt tom. jag ladda bara hem ena filen.. behövde man ladda hem alla tre? tog den översta av dom tre.
Nu kom jag på det. man ska ta bort 001 i namnet! Senast redigerad av LuDii den 2008-11-26 klockan 14:32. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Laddade du ner den fullt? MIn är på 236 mb. Och laddades ner via torrents.
Kanske lite dumma frågor.. ;-) Aha, gick det nu menar du??
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Någon som testat den delen för dom som har telia?
Ska iväg och få min iphone om en timma och vill veta hur man gör ![]() * Finns det förresten 2.2 med gamla basebandet och utan jailbreak? Jag är lite osäker på om jag vågar testa på jailbreak ![]() Om inte, när man uppdaterar med filen för telia, 2.2 och jailbreak blir den jailbreakad direkt eller måste jag pwna den och fixa? Senast redigerad av alexlindgren den 2008-11-26 klockan 15:04. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Ps. Detta är bara som jag tror.. vet inte till hundra. Kan bara utala mig om vad som hände när jag gjorde det. Och för mig gick det bra.
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdatera er 3GS till 3.1.2 utan att förlora unlock. SE HÄR! | nimren | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 14:06 |
| Downgrade baseband för att sedan låsa upp | HJohan | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-06-02 20:33 |
| Problem att uppdatera till 2.2.1 | Snwstrm | Allt om iPhone | 3 | 2009-05-08 14:06 |
| Uppdatera till 2.2.1 utan at&t-kort | filleman | Allt om iPhone | 5 | 2009-03-01 22:45 |
| 2.1 jailbroken - 2.2 jailroken. Hur uppdatera utan problem? | isola | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2009-01-18 14:28 |