![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Iphone 3G 8 gb FW 2.2 Jailbreak???
Hejsan allesammans!!!
Kopte idag en iphone 3G 8gb i usa med firmware 2.2 installerat. Den ar last till AT&T men fick med ett svart kort som laser upp telefonen och det verkar fungera utmarkt. Telefonen ar inte jailbreakad, sa jag undrar om jag jailbreaker den kommer detta att paverka funktionen som laser upp den. Ar det att glomma en mjukvare upplasning i framtiden? hur gar jag till vaga med att jailbreaka den med windows. Tacksam for svar. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
För att jailbreaka använder du quikpwn, jag kan ladda upp om du vill. Mjukvare upplåsing för iPhone som har 2.2 ser mörkt ut med tanke på basebandet som uppgraderades i 2.2. Hade du dock haft 2.1 hade det sett bättre ut (de släpper mjukvare upplåsnignen 31 dec)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
igar fungerade allt klockrent, men idag sa har det blivit krangel. satt idag pa bio i NYC och andvander T mobile med turbosimkortet(litet svart kort) operatoren har otroligt kass tackning, och nar jag gick ut fran bion sa star det ingen service, ingen aning vad som har hant. Nagon vanlikg sjal som kan hjalpa. Aker tillbaka till sverige pa fredag.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Prova starta om iPhonen. Prova ta ut simkortet och stoppa in det igen
btw: vilken version använder du?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Problem med Quickpwn
Hej har suttit ett antal timmar och kan inte jailbreaka.
Har Vista 64bits system Laddat ner quickpwns senaste variant via deras hemsida.(För Windows) Laddat ner och installerat .NET frameworks 3.5 sp1. Provat med och utan antivirus. När jag ska installera quickpwn så står det QuickPwn har slutat att fungera så avslutas det. Utan att installera eller något. Har sökt timmavis på olika forum och vänder mig nu till forumet för hjälp. HJÄLP mig snälla. edit: ytterligare info Senast redigerad av Rommel76 den 2008-12-21 klockan 13:52. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Citat:
Har .net framework 3.5 sp1 Och problemet är att quickpwn inte vill installera på datorn över huvudtget. Samt att jag provat utan antivirus |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
QuickPwn ska inte installeras. Koppla in iPhonen och starta bara.
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| 3G - Custom FW 3.1.2 Upplåst och JB | Pongo | Upplåsning och jailbreak | 29 | 2009-10-25 20:06 |
| Rebel till iPhone 3G senaste FW | Prototive | Köp & Sälj | 0 | 2009-06-07 14:55 |
| Iphone 3G 16 Gb | Alex85 | Köp & Sälj | 0 | 2009-04-14 10:49 |
| Säljes: iPhone 3G 16 Gb | Chrille | Köp & Sälj | 0 | 2009-02-01 01:20 |
| 16 GB, 2G/3G iphone KÖPES! | Gangstarr | Köp & Sälj | 2 | 2008-11-19 20:41 |