![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Guida Sblocco Firmware 2.2.1 per iPhone, iPhone 3G ed iPod Touch 1G con QuickPwn 2.2.5 - MAC | iSpazio - Il Blog sull'iPhone più letto in Italia e nel Mondo - iphone, iphone 3g, ipod, ipod touch, ipod touch 2g, apple, ispazio, repository, source, in
Italienska varianten av Ispazio, översatte texten i babelfish: Eccovi the guide for customers mac in order to unblock to activate and to execute the Jailbreak of the yours iPhone EDGE or in order to execute jailbreak of yours iPhone 3G (Italian) and iPod the Touch. We begin quickly with specifying that with QuickPwn you will not create a custom to firmware but you will unblock direttametne that one originates them Apple. It must therefore leave with iPhone/iPod a Touch with firmware 2.2.1 originates them. Requirement: QuickPwn 2.2.5 for Mac iTunes 8,0 or advanced Firmware 2.2.1 (originates them Apple) saved on your Mac. Here found the download for all the devices. Rows of Bootloader (only if you want to unblock iPhone a EDGE): bl39.bin and bl46.bin (unloaded on the desktop) How it is made to having to firmware 2.2.1 originates them on own device? He is simple. Connected the iPhone/iPod/iPhone 3G to iTunes, cliccate on the key STOP of the keyboard and at the same time on the push-button Restores of iTunes. A finestrella will be opened from which you will have to select firmware 2.2.1 originates them that you have as soon as unloaded (in requirement) and to wait for the message of happened modernization. In the event of iPhone EDGE, I telephone will be ignited with shielded ONLY the EMERGENCIES. Preoccupatevi he is not normal. Now continuations the guide in order to unblock finishes them. Blir inte så värst bra engelska, men som jag förstod det så har vi snart quickpwn för 2.2.1 hemma på datorn också, och förhoppningsvis om ett tag yellowsn0w lr liknande fungerande också =) ![]() ![]() Senast redigerad av Pear den 2009-01-30 klockan 17:22. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jag har en iPhone 3G 2.2.1 Jailbroken med Baseband 02.28.00
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
2.2.1 är snabbare än 2.2 ![]() Btw, är det sant att dev-team aldrig kommer kunna låsa upp senaste basebandet? Det sa de ju om 02.28.00 också, men det fixade sig på en vecka ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
så de är stor skillnad på 2.2 å 2.2.1? :O
haha de lär de göra, på ett eller annat sätt. Först vare typ omöjligt, sen kom yellowsn0w som va så enkelt att du tanka via cydia å sen starta om mobilen typ...de lär ju hitta på ngt sätt^^ blir bara en lite större utmaning den här gången ![]() |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Inte om du vill låsa upp den med yellowsn0w
![]()
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
har jag inte sagt heller =D
handlar bara om jaila i denna tråd ^^
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
QuickPwn 2.2.5 finns nu för Windows
Får väl jailbreka min iPhone när jag vaknar God Natt! ![]()
Operatör: Tele2 Abonnemang: Kompis + Mobilsurf Large Senast redigerad av ZiLi den 2009-01-31 klockan 00:40. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
mekke, du hade ju uppdaterat med med ett eget pwnat 2.2.1 eller hur var det? kan du ladda upp det isf? =)
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Yellowsn0w: en ''applikation'' du laddar ner som gör mobilen olåst.
Pwnagetool: Jailbreak programmet för mac ![]()
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Men än finns inte möjligheten att jailbreka med windows så att du har kvar basebandet?!
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
Så ifall jag inte bryr mig om att kunna låsa upp min iphone för något annat än telia så är det bara att uppdatera via itunes och sedan använda quickpwn? Är bara intresserad av jailbreaket.
sedan har jag inte jailbreakat förrens 2.2. Så alla apps man tankat i cydia osv försvinner när jag uppdaterar till 2.2.1? Eller bör man återställa eller något innan man uppdaterar? |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
alla apps försvinner ja, å du gör i princip en återställning när du uppdaterar förutom att skillnaden e väl att i en återställningen så har du samma firmware före som efter :>
du får helt enkelt göra en lista på apps du har från cydia som du får tanka igen^^ |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| PC Suite för iPhone | Ponyboy | Allt om iPhone | 24 | 2010-02-09 18:45 |
| Priserna för iPhone 3G S hos Tre ute! | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-07-23 20:20 |
| Jailbreak för 2.2 ute - diskussion | Sean | Upplåsning och jailbreak | 67 | 2009-05-30 00:12 |
| [Guide för PC] för att Uppdatera till 2.1 | Kexan | Allt om iPhone | 18 | 2008-11-17 15:02 |
| QuickPWN 2.1 för Windows ute! | storpack | Upplåsning och jailbreak | 60 | 2008-10-08 08:50 |