![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Själv använder jag programmet Handbrake (handbrake.fr) för att konvertera DVD-filmer för min iPhone.
Mycket smidigt program med förinställda val. Dock känner jag inte till hur man gör med DivX-filmer. Ge gärna en lösning på detta! ![]() |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Om man googlar lite så borde det finnas konverteringsprogram till datorn,många såna är dessutom gratis.
Det tar lite tid att konvertera,men det kan vara värt besväret,om man har råd så kan dessutom en liten miniprojektor va rätt häftigt.Testade en sån på nån mässa för ett tag sen,förvandlade min iPhone till enkel hemmabio.Tyvärr var den lite i dyraste laget för mig men får jag råd så kommer jag att köpa en! |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Konventerade en film i videora. Nu när jag skulle prova filmen i iTunes så får jag inte igång undertexterna?
Eller i Handbrake programet där undertexterna är en srt fil? Kan man skapa en map i iTunes/iPhone och sen köra med den så att man får undertexter? Någon som vet hur man ska gå tillväga? Hur lång tid tar det o föra över en fil på 1.2 GB in i sin iPhone? Senast redigerad av JokerM den 2009-03-09 klockan 23:05. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Program för att bränna in egen undertext!
Där har du en sida där du kan ladda ner och så har du en manual ![]()
|
|
|
#15 (permalink) | |||
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Citat:
Citat:
eller om det bara skulle finnas nått program till iphone "media player" som kan köra AVI. filer.... löser alla problem i denna tråd ![]() ![]() |
|||
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jag tror att VLC4iPhone stöder AVI, men jag är inte hundra på det
Plus att VLC är laggigt ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Film!
Jag sökte info här och hittade info om AVS Video Converter 6 som skulle vara freewere
Det verkar ju som det inte r det för jag får inte så rolig text på filmen ... Tips eller vad ska göra önskas Inlägg flyttad av mod. Senast redigerad av Ponyboy den 2010-01-30 klockan 15:01. |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
AVS Video Converter 6 är inte freeware, för att kunna använda alla funktioner i programmet så måste man köpa den. Har aldrig använt programmet själv, håller mig till Videora.
Edit: Videora är gratis däremot. Har man undertext filen i samma mapp som filmen så bränns texten automatisk in i filmen (filerna måste ha exakt samma namn). Ps. Välkommen till forumet. ![]()
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-01-30 klockan 15:23. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Byta namn på filer/film | Farhang | Allt om iPhone | 0 | 2010-02-23 06:54 |
| film till Iphone | viper | Allt om iPhone | 1 | 2010-01-30 15:04 |
| Konvertera film ipod/iphone | Aronsson | Allt om iPhone | 2 | 2009-03-11 01:44 |
| Film Tips =) | C_Zods | Off-Topic | 10 | 2009-03-02 11:37 |
| att lada film i iphone 3g | hossearam | Allt om iPhone | 4 | 2008-08-11 19:18 |