![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Jag har en Iphone 3G och den uppdaterades av misstag
, jag har beställt ett Turbo Sim som ska fungera till IPHONE 3g 2.2.1 med nya baseband.Jag får den imorgon på posten kommer att testa direkt och ge besked till alla er andra som sitter i skiten som mig, skulle det fungera så kommer jag ge feedback direkt samt att ni även kanske kan beställa kortet via mig. ![]() Dev Team har sagt att dem väntar på OS 3.0 till iphone och att dem ska göra så att basebandet inte ska uppdateras, men om vi alla ska vänta tills de kommer så får vi packa ner iphone i kartongen eller använda den som Ipod Touch istället vilket vi inte orkar. Sålänge kan man använda sig av de här nya kortet som är gjort till IPHONE 3g 2.2.1 uppdateringen /MVH Låst Iphone 3G (snart öppen) ![]() Senast redigerad av nerreswe den 2009-03-24 klockan 16:54. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
tycker det borde finnas en officiel tråd för rebelsim då det snackas om det hela tiden !
![]() vad har du för opperatör btw ? jag får ett rebelsim på tors och jag har 3 (tre), är det ngn skillnad på "turbo sim" och rebelsim eller är det bara namnen ?
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hehe joo jag vet men när man söker så får man inga svar så jag tänkte väl hålla denna tråden uppe med info om detta problemet.
Jag själv använder Tele2, okej mitt dyker in imorgon någon gång på dagen asså när det gäller Rebel och Turbo dem säger att det är olika beroande vilken version du har på din Iphone 3G. Jag själv har beställt ett Turbo som ska fungera till 2.2.1 med baseband 02.30.03. Fungerar det som det ska när jag får mitt så kommer jag ha ett antal till salu Med detta slipper du även klippa de hålet i ditt vanliga simkort för att chipet ska få plats. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
fattar inte hur resultaten kan vara så varierande ? för vissa funkar t.o.m 3G och
andra får inte ens mottagning med 2G :S !, har inte sett ngn på forumet med rebelsim och 3 iaf så får hoppas att den kombinationen funkar ![]()
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Hej, jag har har Iphone 3G 2.2.1 med 02.30.03 och beställde ett Turbo-SIM från Canada via Ebay. Enligt annonsen skulle detta funka med senaste basebandet men jag får inte igång det alls. Jag har Tele2, och turbo-kortet funkar klockrent i andra operatörlåsta mobiler. Surt!
Funderar på om jag ska testa Rebel-sim...... |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Min polare har telenor, så orkar du vänta tills tors så kan jag testa
Fall simmet funkar ! Eller om du kollar med ngn annan på forumet Som kör samma " setup
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
jag har Rebelsim med v61i firmware och det funkar med 2G i max 36 timmar utan krongel, sen måste man återställa nätverks inställninga för att det ska funka ytterligare i cirka 36 timmar osv.
Telefonen är inställd i nätverks inställningar på 3G, men jag får endast 2G att fungera. Jag har Tele2 om ni undrar. ps Ska byta till Halebop |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
ok ska testa på tors, annars går jag bara in i telenoraffären och flyttar över numret
!
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Mvh Jonas |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Har inte "Rebel" utan ett annat liknande kort.. Det största problem jag hade till en början var att jag hade simkorts-lösen, och varje gång den tappa fick jag ange pinkod. Inaktiverade pinkod så slipper jag det, nu kanske den tappar nån sekund men det märks iaf inte..
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har mitt turbo sim i telefonen nu och har fått in Tele2´s nät fungerar som det ska =)
För info om beställning kan ni skicka ett mail till mig på necdet.gurler@gmail.com MVH |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
ja den är inställd på 3G och det fungerar som det ska..
Kör: Iphone 3G 8GB Uppdaterad till 2.2.1 Baseband är 02.30.03 Fungerar hur bra som helst med kortet jag köpte.. ![]() Usschh på Telia Felia Tele2 tycker vi om ![]() Senast redigerad av nerreswe den 2009-03-25 klockan 14:31. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Är din phone jailbreakad ? tror ni att det har betydelse btw
?vet att mrmel fick sitt till att fungera i 3 dar, sen krånglade den så du ska nog vänta och se för att vara på den säkra sidan...
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
nej min telefon är inte jailbreakad eller något.. jag återsällde telefonen och installera om 2.2.1 sen tryckte jag in turbo sim och mitt simkort, fungerar som det ska med 3G nätet..
/ Iphone 3G 8GB | Abb Tele2 FP + Fri surf 7,2mbit (fungerar goooooooddiis) |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Wow riktigt glada nyheter killar
!fick mitt rebelsim idag som jag beställt från isolution.seOch ddt funkar PERFEKT !! Dock tog det ca 2H att få igång det men efter lite nötande På flygplanslägeknappen så gick det äntligen, och det bästa är att jag får motsatt effekt Till vad alla andra får, jag får ingen signal om jag INTE har 3g:n aktiverad, så 3g funkar Än så länge konstant med full täckning hurra för rebelsim och äntligen en fullt fungerandeTelefon !!!
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Downgrade till 02.28.00 från 02.30.03 (Funkar med rätt bootloader!) | generuss | Upplåsning och jailbreak | 55 | 2010-06-23 23:45 |
| iPhone med 2.2.1 och 02.30.03 | 6295gl | Upplåsning och jailbreak | 12 | 2009-04-26 12:47 |
| jailbreaka iphone 3g med version 2.2.1 och modemfirmware 02.30.03 | fredrikakesson | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-04-15 20:02 |
| iPhone 3G Firmwave 2.2 & 02.30.03 | Nave83 | Allt om iPhone | 9 | 2009-04-11 18:13 |
| Kan jag gå tillbaka från baseband 02.30.03 | otto | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-02-14 21:57 |