![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Telias upplåsning, Jailbreak 2.2.1, m.m.
Hej, jag har gått och köpt mig en begagnad iPhone men till mitt förtret så var luren uppdaterad till version 2.2.1, har baseband 02.30.03 och är låst till Telia.
Eftersom jag själv vill ringa med Telenor så medför ju detta vissa problem :S Min fråga är då, kan jag fortfarande jailbreaka telefonen och köra cydia osv, och kan jag göra detta utan att sumpa chansen att eventuellt låsa upp den i framtiden? Hur ser utsikterna ut för oss som sitter med 2.2.1or och inte vill ringa med Telia egentligen, vad är oddsen att de knäcker spärrarna i framtiden och möjliggör upplåsning till alla nät? Sen undrar jag hur det funkar med Telia och deras upplåsning av iPhones. Vissa säger att de låser upp den åt dig efter 12 månader. Stämmer det? Hur funkar det för mig då jag köpt telefonen begagnat? Om jag tar reda på när den är köpt, kan de då låsa upp den åt mig efter 12 månader? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Alla svar finns i forumet. Det GÅR att jailbreaka, och det påverkar INTE upplåsningen i framtiden. Telia låser upp en telefon efter 12mån för en kostad av 300:-.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
nån som vet vad det här är för något? Unlock your iPhone 3G 2.2.1 - Unlock software for ALL iPhone versions including iPhone 2.2, 2.2.1 and the iPhone 3G unlock! Unlock iPhone 3.0
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Iphone 2G Jailbreak + Upplåsning | RaYeX | Upplåsning och jailbreak | 34 | 2010-03-23 10:34 |
| Jailbreak utan upplåsning? | Qlaz | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-03-02 11:44 |
| Jailbreak vs upplåsning | bantak | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-01-23 12:35 |
| 3G 3.1 - upplåsning/jailbreak? | Olliver | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2009-10-17 16:41 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |