![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1
version 0.9.3087-1 av Mobile Substrate gick precis live i Cydia & Rock. Då folk har haft problem med telefoner som inte bootat upp igen efter uppdateringen råder jag er att vänta med en upgrade. Jay Freeman (saurik) (saurik) on Twitter säger ingenting om detta men som sagt, vila lite på hanen innan ni trycker på OK
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Citat:
Funkar bra för mig!
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
![]() Telefonen riskerar att inte boota eller att en boot tar 10 minuter extrem seghet lagrade passwords försvinner nätverksinställningar raderas Senast redigerad av Freebo den 2009-11-10 klockan 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Jag har nu sett indikationer på nätet att vissa har problem att uppdatera Mobile Substrate 0.9.3087-1 på deras telefoner med följd att telefonen måste återställas.
Jag kommer att vänta med att uppdatera på min iPhone 3GS och se om det kommer någon lösning på det. Jag har varit med om att min iPhone 2G har blivit fullkomligt kraschad av just Mobile Substate, som sagt jag avvaktar med denna uppdatering.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag utförde uppdateringen ändå, kunde inte vänta...
![]() Efter uppdateringen ville Cydia att jag skulle starta om telefonen (vid det här läget var jag svettig!). När sen telefonen startade om såg jag den välkända Apple-loggan, såg den faktiskt ganska länge, längre än normalt och jag blev svettig att den hade kraschat. Men så plötsligt på en bråkdels sekund såg jag den bilden man ser för första gången då man ska aktivera iPhonen till iTunes (bilden med sladden), skumt, vet inte varför och sen dök en ruta upp där det stod "iPhone är aktiverad". Så nu verkar det fungera fint, usch, gillar inte Mobile Substrate...men denna gång gick det bra! ![]()
iPhone 4 16GB iOS 5.0.1 JB Senast redigerad av CLS den 2009-11-10 klockan 17:15. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Har itne en aning om vad Mobile Substrate är men jag uppdaterade och det tog kankse 3-4 minuter att starta om telefonen sen har det inte varit några problem alls.
Vad är Mobile Substrate??
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
![]() Men nu tilll det viktiga, ska man uppdatera eller inte?
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Det beror väl på vilka extensions du kör men vid något läge måste du uppdatera så det är väl bara att ta tjuren i hornen och åka... jag gjorde det i morse och booten tog 4 minuter. Allt fungerar som det skall
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Har varken känt av att lagrade lösenord har försvunnit eller nätverksinställningar/andra inställningar har raderats/återställts.
Verkar inte vara något globalt problem. Verkar vara en viss skara bara. |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Japp, det skall tydligen ha att göra med vilka extensions man har installerade. Saurik vet dock inte vilka det är som buggar så att är uppdatera är lite av rysk roulette - som vanligt då =)
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Jag tappade mina WiFi inställningar efter uppdateringen, men det var bara att lägga in dem igen, snabbt och enkelt ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| fw 3.1.3 - UPPDATERA INTE | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 180 | 2010-03-10 02:16 |
| Mobile substrate, vad betyder det eg ? | whywhy99 | Allt om iPhone | 2 | 2010-02-09 01:00 |
| uppgradera till version 2.1 | CLS | Allt om iPhone | 11 | 2008-09-30 01:47 |