Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-11-26   #41 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2009
mikaelr är karismatiskt upptäcksresande
Han är redan anmäld och ja; får skylla mig själv lite. Impulsköpte den igår kväll när jag var full och enda testet jag gjorde var att testa att den gick att slå på. Det där med att man kunde blocka IMEI-nummer visste jag inte ens var möjligt så några ytterligare tester brydde jag mig inte om.

Har pratat och mailat lite med o2 igen. Trodde att det skulle bli tvärstopp på frågan om det var möjligt att ta bort svartlistningen men det verkar konstigt nog inte helt omöjligt.

Har, godtrogen som jag är, varit med om liknande saker tidigare men har alltid fått tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.

Senaste mailet i min utkorg:
"
Hallå killar!

Igår köpte jag en iPhone 3Gs för 4500:- av en kille på Vegagatan. Idag när jag skulle testa den så fick jag ingen täckning och efter ett tag så ringer jag kundtjänsten och det visar sig att IMEI-numret (något unikt i varje telefon) är svartlistat pga att den är rapporterad som stulen. Ringde då killen som sålde den och han säger att den inte är stulen och att han sålde den åt en kompis, inte ville ge mig pengarna tillbaka och sa att "det händer dåliga saker för folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser så passa dig!". Hot alltså! Sådant gillar väl ni?

Vilket fall som helst så säljer han även en LG-telefon på Blocket nu. En tanke: Någon av er ringer och säger att du är intresserad av telefonen, möter upp honom, har med dig min iPhone och kräver tillbaka pengarna. Om det lyckas kan ni behålla pengarna.

Nah?

/Mikael"
mikaelr är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-11-26   #42 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Feb 2008
ipeddy är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelr Visa inlägg
Där ser man.. Ringde o2 och gissa vad? Den är svartlistad!
Detta kan alltså innebära att jag inte får täckning på den i sverige också alltså?

Ska bli intressant att se vad killen säger när jag ringer honom..
asså fan va skumt.. allting tyder juh på att min ochså är grå/svartlistad´.. men när jag gav mitt IMEI nummer till telenor sa de att den va bunden till de och de var abbonemang kvar på den telefonen kvar. då vet jag juh att den är telenor låst sedan sa de att den inte var spärrad va de stog hos dem likaså polisen sa... Mitt modell nummer är: MB489KS... men då borde väl min mobil också va spärrad eller? blir helt förvirrad huhh testade att när jag återställde testa med ett gammalt vodafone kort som nu är telenor kort som är ett kontant kort aatt se om de funka men de gjorde de inte kom inte till nåra menyer då den var låst men borde kommit om de funka... sen jailbreaka jag den endast och testa med telenor kortet men de funka inte heller... kortet fungerar annars i andra telefoner.... vad ska jag göra???

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelr Visa inlägg
Han är redan anmäld och ja; får skylla mig själv lite. Impulsköpte den igår kväll när jag var full och enda testet jag gjorde var att testa att den gick att slå på. Det där med att man kunde blocka IMEI-nummer visste jag inte ens var möjligt så några ytterligare tester brydde jag mig inte om.

Har pratat och mailat lite med o2 igen. Trodde att det skulle bli tvärstopp på frågan om det var möjligt att ta bort svartlistningen men det verkar konstigt nog inte helt omöjligt.

Har, godtrogen som jag är, varit med om liknande saker tidigare men har alltid fått tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.

Senaste mailet i min utkorg:
"
Hallå killar!

Igår köpte jag en iPhone 3Gs för 4500:- av en kille på Vegagatan. Idag när jag skulle testa den så fick jag ingen täckning och efter ett tag så ringer jag kundtjänsten och det visar sig att IMEI-numret (något unikt i varje telefon) är svartlistat pga att den är rapporterad som stulen. Ringde då killen som sålde den och han säger att den inte är stulen och att han sålde den åt en kompis, inte ville ge mig pengarna tillbaka och sa att "det händer dåliga saker för folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser så passa dig!". Hot alltså! Sådant gillar väl ni?

Vilket fall som helst så säljer han även en LG-telefon på Blocket nu. En tanke: Någon av er ringer och säger att du är intresserad av telefonen, möter upp honom, har med dig min iPhone och kräver tillbaka pengarna. Om det lyckas kan ni behålla pengarna.

Nah?

/Mikael"
vilka är o2??? vad heter killen som sålde mobilen till dig??
ipeddy är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-11-26   #43 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Kimze är karismatiskt upptäcksresande
Tråkig händelse..

Vad säger o2 då? Vad krävs för dom skall ta bort svartlistningen?
Kimze är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-11-27   #44 (permalink)
Medlem
Nykomling

momm3 är karismatiskt upptäcksresande
Tja
Är rätt så noob på det här med Iphone men har iaf en 3gs 3.1 som jag har låst upp med blackrain.

Men jag har täckning ibland och sen bara försviner det jag kör med tele2 på den nu, har varit telia låst. När den funkar så står det Telia på den ibland så slår det över till s comviq och då dör den. Det jag får göra då är att jag måste gå in på inställningar ställa den antingen på sweden 3g eller på auto så funkar den igen. Men skit störigt när det bryts mitt i samtal juh nån som har nån lösning till detta?
momm3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-29   #45 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
xZipeAgex är karismatiskt upptäcksresande
hur fixade du så att du fick täckning?
för har jailbreakat min iphone 3G precis och nu har jag ingen täckning o vet inte vad problemet är??
xZipeAgex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-29   #46 (permalink)
Medlem
Legend

muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av xZipeAgex Visa inlägg
hur fixade du så att du fick täckning?
för har jailbreakat min iphone 3G precis och nu har jag ingen täckning o vet inte vad problemet är??
Kika din tråd som du skapade istället för att korsposta, så ska vi se att vi löser ditt problem.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta