![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Han är redan anmäld och ja; får skylla mig själv lite. Impulsköpte den igår kväll när jag var full och enda testet jag gjorde var att testa att den gick att slå på. Det där med att man kunde blocka IMEI-nummer visste jag inte ens var möjligt så några ytterligare tester brydde jag mig inte om.
Har pratat och mailat lite med o2 igen. Trodde att det skulle bli tvärstopp på frågan om det var möjligt att ta bort svartlistningen men det verkar konstigt nog inte helt omöjligt. Har, godtrogen som jag är, varit med om liknande saker tidigare men har alltid fått tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt. Senaste mailet i min utkorg: " Hallå killar! Igår köpte jag en iPhone 3Gs för 4500:- av en kille på Vegagatan. Idag när jag skulle testa den så fick jag ingen täckning och efter ett tag så ringer jag kundtjänsten och det visar sig att IMEI-numret (något unikt i varje telefon) är svartlistat pga att den är rapporterad som stulen. Ringde då killen som sålde den och han säger att den inte är stulen och att han sålde den åt en kompis, inte ville ge mig pengarna tillbaka och sa att "det händer dåliga saker för folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser så passa dig!". Hot alltså! Sådant gillar väl ni? Vilket fall som helst så säljer han även en LG-telefon på Blocket nu. En tanke: Någon av er ringer och säger att du är intresserad av telefonen, möter upp honom, har med dig min iPhone och kräver tillbaka pengarna. Om det lyckas kan ni behålla pengarna. Nah? /Mikael" |
|
|
|
|
|
#42 (permalink) | ||
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Citat:
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#44 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Tja
Är rätt så noob på det här med Iphone men har iaf en 3gs 3.1 som jag har låst upp med blackrain. Men jag har täckning ibland och sen bara försviner det jag kör med tele2 på den nu, har varit telia låst. När den funkar så står det Telia på den ibland så slår det över till s comviq och då dör den. Det jag får göra då är att jag måste gå in på inställningar ställa den antingen på sweden 3g eller på auto så funkar den igen. Men skit störigt när det bryts mitt i samtal juh nån som har nån lösning till detta? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ingen täckning | jiimm | Allt om iPhone | 6 | 2010-01-01 18:20 |
| Ingen Täckning 2009 | sandrasvensson | Allt om iPhone | 7 | 2009-03-24 14:45 |
| Ingen 3g täckning | LuDii | Upplåsning och jailbreak | 11 | 2008-10-26 01:57 |
| Ingen/Dålig GSM Täckning | Xavier | Allt om iPhone | 7 | 2008-08-21 16:13 |
| Problem med 3G-täckning i iPhone 3G? | iPhoneinfo.se | Allt om iPhone | 5 | 2008-07-23 14:27 |