![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
hejsan.
Har skaffat mig en iphone 3g 16gb som är låst till telia, min fråga är om jag borde låsa upp den hos telia för 300kr eller med blackra1nn? vad fördelen med att låsa upp den hos telia ? och nackdelen med att låsa upp den med blackra1n? eftersom jag endå ska jailbreaka den ! jag vet att alla kommer skriva sök i forumet och det har jag gjort har inte fått ihop det hela endå.. ![]() POK mvh WB02 ![]() Senast redigerad av wb02 den 2009-12-01 klockan 23:59. Anledning: för att folk inte skriver ;) |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Låser du upp hos telia blir det väl permanent, om du låser upp med blackrain fösvinner det ju om du nån gång skulle behöva återställa telefonen till original. Rätta mig dock om jag har fel, är inte 100 säker.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fördelar att låsa upp den hos telia.
- du slipper tänka på om det går att låsa upp med framtida uppdateringar - du slipper no service problemet som kan uppstå... - du kan köra en återställning utan att den blir låst igen samt så slipper du fiffla med simkort - samt en "lagligt" upplåst iphone är mer värd (fast du måste vänta 12månader innan du får låsa upp den hos telia efter köpet) fördelar med att köra blacksn0w - kostar inget.
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
tack för svaren men det här med baseband o så ?vad spelar det för roll ? och min iphone har typ mjukvaran 2,1 eller något ? måste man uppdatera den eller ? mvh Wb02 ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Om du nån gång vill återställa din iphone så kommer itunes att tvinga dig att uppdatera till det senaste firmware som just nu är 3.1.2, När du gör det som kommer ditt basband att automatisk uppdateras till 5.11.07. Just nu är det möjligt att jailbreaka fw 3.1.2 och låsa upp basband 5.11.07 men i framtiden kommer det nya uppdateringar och ingen vet om det kommer att vara möjligt att jailbreaka och låsa upp dem.
Finns metoder för att hindra basband uppdateringen, men då måste du ha en Mac och använda dig av Pwnage tool.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2009-12-02 klockan 18:59. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Tack för svar. men så du rekommenderar att jag låser upp den hos FELIA (telia) ist ? och behåller de basbandet jag har ? mvh WB02 |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Låser du upp den lagligt så spelar baseband ingen som helst roll |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
finns ingen som helst anledning att inte låsa upp den "lagligt" ifall du kan. Är lätt värt! Blackra1n och liknande brukar fungera, men det finns alltid folk som det krånglar för. Och kommer det en ny FW så måste du göra om hela processen igen (dessutom vänta på att en ny version av upplåsningsprogrammet kommer)..
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
hehemen jag kan jailbreaka endå eller ? mvh Wb02 |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ja det kan du men se till att din iphone inte är jailbreakad när du ska visa den till telia. Om den är Jailbreakad nu återställ den inann du går dit med den.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hjälp tack. | Smekke | Allt om iPhone | 2 | 2009-11-25 19:49 |
| snabb hjälp...tack | berne88 | Allt om iPhone | 8 | 2009-08-22 14:51 |
| STORT problem hjälp tack! | Jungelbobo | Allt om iPhone | 1 | 2009-02-04 00:50 |
| Sms problem, hjälp tack! | iSak | Allt om iPhone | 0 | 2008-11-09 02:12 |