![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Upplåsning, jailbreak och mjukvara
Hej,
Till att börja med vill jag säga att jag är teknisk analfabet, men har läst på en del och hoppas på att få tydlig vägledning här. Har köpt en iphone 3g 8gb av en vän. Den skulle tydligen vara olåst, men så var inte fallet. Det ska förvisso inte vara någon omöjlighet att åtgärda det problemet (har tele2), men jag kom på att jag inte klarar det ensam. Om mjukvaran i telefonen står det såhär: Version 2.2.1 (5h11), har stoppat in ett telia-simkort för att ens komma in i telefonen. När jag stoppade in mitt sim-kort stod det "no service". Jag vill givetvis låsa upp telefonen så att jag kan använda mitt simkort och därefter gärna jailbreaka den, men först vill jag uppgradera mjukvaran till över 3.0. 2:an ger ju inte ens möjlighet till MMS... Någonstans läste jag dock att om man uppgraderar mjukvaran till den senaste versionen går man miste om upplåsningsmöjligheterna. Stämmer det? Hur ska jag göra för att 1) uppgradera mjukvaran till någon av de senare versionerna? och 2) låsa upp telefonen och 3) jailbreaka den? Tacksam för svar Med vänlig hälsning Teknisk analfabet |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Här kommerven enkel guide; iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
fortsätt frågandet här; http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...k-haer-45.html |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR | rotkiv | Upplåsning och jailbreak | 3590 | 1 dag sedan 19:02 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| jailbreak och upplåsning på 3.1 baseband 05.11.07 | zanders | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-10-09 23:31 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |