![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
iFunBox problem för min iphone 3gs
Hejsan!
Jag har för en vecka sedan jailbreakat min iphone med blackra1n och tycker det fungerar helt klockrent. Har hört av kompisar att i-FunBox är ett riktigt bra program om man har en jailbreakad iphone/ touch. Så jag ladda ner det på min PC. Jag har läst om programet och även kollat mycket på youtube, och vad jag förstår det som är det bara att ladda ner det och sedan koppla in iphonen så ska den hitta iphonen med en gång i stort sätt? Problemet jag har är att när jag väl har öppnat programet och i-FunBox ska hitta min iphone, så märkligt nog gör den inte det! Jag tänkte först att det måste vara något fel på någon USB port eller något liknande.. Så jag har testat alla portar men alla fungerar precis som dom ska! När jag öppnar itunes hittar den min iPhone helt utan några problem! Det finns ju inga inställningar i själva i-FunBox programmet så att det måste ju vara någon inställning någon annanstans som inte stämmer? Det kanske är en dum fråga detta men jag har sökt utan framgång! "/ Det kanske bara är så att i-FunBox inte fungerar för min iphone? men jag har ändå läst att det ska fungera för alla slags iphone? Kan även tillägga att jag testat på en annan dator ! , men samma problem där ![]() Tacksam för lite hjälp! :> |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Du måste ha afc2add installerat från cydia innan den kan hitta din iphone.
Vad har du för operativ system i din dator? iFunbox har nämnligen problem med XP.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-01-03 klockan 18:20. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Till mac kan du använda dessa prog för att browsa: Transmit - Panic - Transmit 3 - The next-generation Mac OS X FTP client! Flow - Flow - Mac OS X FTP and SFTP Client iFuntastic - iFuntastic™ by bitSplit™ Enterprises
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Jag hade precis samma problem.
Efter mycket letande hittade jag en tråd på ett forum om det. Prova lägg in IFunBox.exe i C:\Program\Delade filer\Apple\Mobile Device Support\bin. "Mobile Device Support" mappen kan ligga på lite olika ställen tror jag.. Detta funka för mig. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
Some people play hard to get, I play hard to want. iPhone 4 32GB 4.1 Låst och inburad ... tyvärr. Tele2 Snackis Surf .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. iPhone 3G 16GB 4.1 Jailbreaked med Sn0wbreeze 3 efter unlock annars Felia iSurf |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
ifunbox problem, saknar mappar
jag verkar inte ha någon root, var eller library eller något alls... jag kan bara komma åt bilder och musik och diverse. vet något vad som är felet?
![]() ![]() Post flyttad, sök alltid innan du postar /Mod edit: var tvungen att installera afc2add på cydia ![]() Senast redigerad av mukahaka den 2010-02-06 klockan 01:41. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Problem att överföra bilder FRÅN min iPhone 3G till min MacPro? | stefanis | Allt om iPhone | 15 | 2010-08-27 01:13 |
| Varför hittar inte min dator min nya iPhone 3Gs? | Talisker | Allt om iPhone | 3 | 2010-01-25 15:17 |
| Är min Iphone 3gs förstörd för alltid nu? | remixxan | Allt om iPhone | 21 | 2009-11-09 19:52 |
| Min gör det själv lösning för iphone 3GS i bilen | jompao | Tillbehör & reservdelar | 4 | 2009-10-06 18:18 |