![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hur du byter SSH-Lösenordet
![]() Detta bör du göra fall du har jailbreakat. så att din iphone inte blir hackad. standard lösenordet är "alpine" (innan du säger, oh alla kan ju det. så finns det faktist folk som ännu inte vet om detta.) ************************************** Steg1: Starta Cydia och sök efter "mobileterminal" och installera ************************************** ![]() ![]() ************************************** Steg2: Starta teminalen och skriv "su root" & tryck på enter den kommer be dig om ett lösenord. skriv "alpine" ************************************** ![]() ![]() ************************************** Steg3: nu är du inloggad, skriv nu "passwd" & tryck på enter ************************************** ![]() ![]() ************************************** Steg4: den kommer be dig skriva in det nya lösenordet 2gånger (ska vara minst 5tecken kort) ************************************** ![]() ![]() ************************************** är du ny här på forumet? och vill ha hjälp med något eller tips ANVÄND SÖKFUNKTIONEN först. fördelar med det, är att du slipper vänta på svar. din fråga har med största sannolikhet blivit frågad tidigare och svarat på. om du har frågor som handlar om hur man får tillgång till gratis apps (piratkopiering) så kan jag tipsa dig om Google sådant snack ska inte finnas här. Läs Reglerna ************************************** iPhone Begrepp Hur du byter SSH-Lösenord
iPhone 4G: 16GB -----iOS: 5.0.1 (9A402) Baseband: 04.11.08 -Jailbreak Nej (-) Har du tips om Apple-nyheter? mail: pongo@iphoneinfo.se GER INTE SUPPORT VIA PM Senast redigerad av Pongo den 2010-07-21 klockan 14:47. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
när man inte kan sova och har mycket tid, så har man tendensen att lägga ner lite mer tid ^^ nah men roligt med positiv feedback
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Najs guid! Du har en talang för det!
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
wtf tänkte inte på det innan, men kolla mitt batteri på bilderna, går knas hit o dit
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
tror jag ska höja min sömn från 2-3timamr till 4
iPhone 4G: 16GB -----iOS: 5.0.1 (9A402) Baseband: 04.11.08 -Jailbreak Nej (-) Har du tips om Apple-nyheter? mail: pongo@iphoneinfo.se GER INTE SUPPORT VIA PM Senast redigerad av Pongo den 2010-01-11 klockan 07:57. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
När jag ska skriva in lösenordet alpine så går det inte att skriva något.
Vad har jag gjort för fel??
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Tack! Gillar att det finns de som fattar att alla inte e datagenier och hjälper oss
![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| hur kan man ändra på rooten utan jailbreak "ssh" ? | QeuDee | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-03-09 08:15 |
| Hur för jag över teman manuellt via SSH? | redrobjem | Allt om iPhone | 2 | 2008-10-13 15:22 |
| Hur du fixar hörlurar till din iPhone | razal | Allt om iPhone | 11 | 2008-09-25 21:24 |
| Hur du stänger av EDGE/3G funktionen!! | TMac | Allt om iPhone | 4 | 2008-08-07 16:45 |
| Hur och var köpte du din iPhone? | Sebastian | Allt om iPhone | 0 | 2008-04-11 16:38 |