![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#22 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
nej tänkte inte på att han uppdaterat till 3.1.3. Trodde det bara var problem med jailbreak och fw 3.1.2. Läste slarvigt.
Sorry! Måste följa detta och se om man kommer på en läsning fort. Finns det någon tråd hur man använder SHSH från cydia. Jag menar om min tel nu låser sig och man måste göra en frabriksinställning. (Den gör ju uppdatering automatiskt då , eller?) Alltså när man satt telen i dfu läge.
Iphone 3GS 32gig vit Olåst och jailbreakad med Greenpois0n Senast redigerad av fredda-79 den 2010-02-03 klockan 01:37. |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Nej, jag har ännu inte uppdaterat till 3.1.3. Ha i minnet att jag har 2st 3Gs, båda har 3.1.2.
Problemet är att ena iPhone som jag köpte idag jailbreakade jag, med blackrain, och så fungerade även unlocken. Sedan gick jag in på cydia och laddade ner Winterboard. Den krävde att jag startade om min iphone. När jag gjorde det kom "koppla till itunes" loggan upp. Tidigare så har det hänt massor med gånger, då har jag bara jailbreakat om den. Men den här gången så startar den om, och ber mig koppla den till itunes igen. Så då tänkte jag att jag behöver bara göra en factory reset - det var då itunes bad mig ladda ner 3.1.3 - vilket jag inte gjorde. Så samma bootroom som tidigare, samma firmware (3.1.2). Det här betyder att vissa som behöver en factory reset måste med andra ord installera 3.1.3. Som jag förstått det ska det gå att göra en factory reset genom att lura iTunes till en ny sida som du redigerar i din host fil så du kan enkelt tanka ner 3.1.2. Frågan är, måste man manuellt spara sin SHSH eller gör Cydia automatiskt det? |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Detta kommer inte att nergradera basebandet. 3.1.3 uppgraderar basebandet till 5.12.01 och det finns ingen upplåsning till den.
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Vet ej om det hjälper att byta usb men testa skadar ju inte. Bara du inte gör en factory reset för då lägger den nog in 3.1.3. (Detta vad jag tror iaf och vad jag hade testat att göra).
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
okej Ponyboy då kanske jag hänger med lite till.
De kan då ställa till det ibland. Börjar bli trött på nya baseband och att man inte kan nergradera sin iphone. Varför ska de krångla till det så för?
|
|
|
#27 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Jag kommer nog inte tanka ned nya iTunes alls. Saken är att den känner av att du har en lägre version än den som finns och det är just därför det inte går. Ponny: Tack, jag hade glömt bort.. Borde kanske spara i alla fall..
|
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
kan man nergradera itunes då? Jag uppdatera det ju idag och vad jag förstår nu skulle jag inte gjort det. Nu kommer väl en text upp att uppdatera så fort jag ansluter min iphone.
Ska bara komma på hur jag ska göra lättast ifall min låser sig som den gjort en gång tidigare och jag fick sätta den i dfu läge och köra fabriksinställningar. Då uppdaterar den väl automatiskt till nyaste fwn. Det vill jag ju inte. (Mycket att läsa om shsh och jag blir inte riktigt klok på allt).
|
|
|
#29 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
iPhone OS 3.1.3 Software Update ▪Improves the accuracy of reported battery level on iPhone 3GS ▪Resolves issue where third-party apps would not launch in some instances ▪Fixes bug that may cause an app to crash when using the Japanese Kana keyboard
|
|
|
|
#30 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Däremot måste jag medge att appar kraschar när man bytar till det japanska tangentbordet, har hänt många gånger. Stackars japaner. |
|
|
|
|
|
|
#33 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#34 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Min fråga är fortfarande inte besvarad, vilket gör mig till ett frågetecken.
Jag har 3.1.2, går det att fabriksåterställa min iPhone, med Apples uppdatering 3.1.2? Utan att behöva ladda ner 3.1.3. Min iphone gick att jailbreaka och unlocka, men när jag startade om telefonen så var jag tvungen att jailbreaka den igen med blackra1n för att blackra1n är ju inte tethered. Det var då telefonen började bete sig skumt. När jag jailbreakar den så blir skärmen bara svart och telefonen hamnar i DFU läge. Så jag har 3.1.2, men en telefon som inte går att re-jailbreaka. Vad kan man göra nu? Jag har både mac och pc. |
|
|
|
|
|
#35 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#40 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
http://farm3.static.flickr.com/2633/...edf443f556.jpg
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdateras iPhone fw i iTunes automatiskt? | Andreas717 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-02-18 17:27 |
| Fw 4.0 | P0ffiee | Allt om iPhone | 3 | 2010-02-14 00:48 |
| Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1 | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2009-11-12 23:42 |
| råkade uppdatera och nu funkar den inte! | saraawikstrom | Allt om iPhone | 13 | 2009-09-20 01:27 |
| Iphone 3G 8 gb FW 2.2 Jailbreak??? | De Rossi | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2008-12-21 16:45 |