![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Alltså jag blir inte klok på detta och behöver hjälp.
NU har jag fw3.1.2 och baseband 05.11.07 jag har inte tänkt uppdatera min tel till 3.1.3 men OM det blir så att min Iphone låser sig av någon anliedning och det bara går att starta om den i dfu läge går det då på något sätt att återställa iphonen till fabriksinställning utan att den uppdateras till 3.1.3 och till den nya basebandet? Tänkte ligga steget före denna gång det är därför jag undrar.
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Då har du möjlighet att återställa till 3.1.2 i framtiden.
|
|
|
|
#44 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Det där var inte bra, så den har med andra ord inte sparat min SHSH. Vad beror error 2002 på? Googlat lite på det, vissa säger att det är USB relaterat. Men jag har testat på många olika USB-uttag. Detta sker när jag försöker uppdatera till 3.1.2 (restore) genom länken någon gav.
|
|
|
|
|
|
#45 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Nya basebandet finns i 3.1.3 och så länge du inte har installerat den i din iphone så kommer du inte att drabbas av den. Du kan inte bara koppla till itunes och återställa till 3.1.2, så enkelt är det inte. Läs i guiden, där står det vad du ska göra.
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
[Howto] Setup local 3GS restore verification server (ECID SHSH)
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okej, nu verkade allt lösa sig.
Det går med andra ord att fixa fabriksinställningar på sin iphone till 3.1.2. Ha i minnet att jag inte hade tryckt på "Make my life easier" i Cydia. Jag tror att SHSH filen sparas automatiskt. Allt jag gjorde var att ladda ner iPhones originala 3.1.2 firmware, och sedan hosta filen till Cydia. Fick lite fel meddelanden (error 2005). Men efter 3 försök så löste allting sig. Ett tips för er som inte kan få telefonen i DFU läge. Håll in Home knappen och Power knappen samtidigt i 10 sekunder, sedan fortsätter du att hålla i Home knappen - samtidigt som du trycker på "make it ra1n". Skärmen blir svart, och itunes kommer upp, tryck sedan shift + klick på "återställ". Navigera till fw 3.1.2. Connect to iTunes loggan kommer komma upp, sedan så återställer du det bara. Så skärmen behöver inte vara svart för att man ska kunna installera om 3.1.2 genom Cydia. Men nu fungerar allt igen. |
|
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Inga problem att träda in i DFU-läge, men itunes rapporterar att "this device isnt ready eligble for the requested build". Win7 med 3GS-iphone...prövat olika usb-portar..
Hosts-filen i Win ser ut som trådskaparens, dock inget om localhost men det är väl lika självklart som att påven har en rolig hatt. Tips? :-) |
|
|
|
|
|
#50 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Såg på andra forum att just Win7 krånglar lite. Har du möjlighet att byta dator? Testa det isåfall, det låter som Windows relaterat problem, och inte iTunes i sig. Det kan vara så att iTubes och Win7 skapar inkompabilitet.
|
|
|
|
|
|
#51 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Ja ni alla, guiden fungerade på en 3G med 3.1.3 men det verkar inte rocka för riktigt alla. Osäker på vad det kan vara för fel här och om iTunes ev. gör skillnad på 3G och 3GS under nedgraderingen. Vi får fortsätta jaga info och de som uppgraderat får ev. leva med sin iPhone som iPod eller en vanilla Apple iPhone utan jailbreak tills GeoHot eller Dev-Team comes to the rescue
|
|
|
|
|
|
#56 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Sparat dina 3.1 eller 3.1.2 SHSH filer i Cydia..
Juli är då den fjärde iPhonen antagligen kommer så det är då folk siktar in att fixa unlock och så till den och samtliga andra.
|
|
|
#57 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
Kan detta funka oggy?
YouTube - Downgrade 3.1.3 Firmware To 3.1.2 iPhone And iPod Touch |
|
|
|
|
|
#58 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
På tal om ingenting !
Vilka är dessa? Det sägs att dom kommer släppa ut en beta version som löser untethered jailbreaken? DiVYNE DEV TEAM: NOW LIVE! ACCEPTING BETA APPLICATIONS! divyne (divynedevteam) on Twitter har någon hört någonting om detta? ![]() |
|
|
|
|
|
#59 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#60 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Hej. jag har min iPhone 3G på lagning (hos telenor) just nu pga paj display.
Jag är rädd för att dom kommer att uppdatera den till 3.1.3. den fw:n jag hade innan va 3.0 jb. är det kört för mig då att nergradera till någon annan fw och jb:a? Jag har inga filer sparade på cydia. jag vill bara jb och inte låsa upp. ev. så får jag en helt ny iPhone och då är det HELT kört antar jag? P.S får tillbaka den i denna vecka förhoppningsvis. och vill ju ha en jb iphone annars kan det ju nästan kvitta med den. Tack för svar ![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdateras iPhone fw i iTunes automatiskt? | Andreas717 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-02-18 17:27 |
| Fw 4.0 | P0ffiee | Allt om iPhone | 3 | 2010-02-14 00:48 |
| Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1 | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2009-11-12 23:42 |
| råkade uppdatera och nu funkar den inte! | saraawikstrom | Allt om iPhone | 13 | 2009-09-20 01:27 |
| Iphone 3G 8 gb FW 2.2 Jailbreak??? | De Rossi | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2008-12-21 16:45 |