![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#101 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 (permalink) | ||
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#107 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag har inte sett någon än som har klarat att nedgradera från 3.1.3. Dessutom har jag, och Ponyboy, lyckats att återställa från 3.1.2 till 3.1.2 med detta alternativ.
Detta är GULD värt ifall ens telefon av någon anledning fuckar sig, och det ända sättet att få tillbaka den är att sätta den i DFU-mode och uppdatera till det nya firmwaret via iTunes. Är man beroende av en unlock så är man nog helt och hållet körd eftersom det nya även uppdaterar ditt baseband till 05.12.01. Jag är beroende av unlock och i och med det även jailbreak. Min telefon fuckade och det enda jag kunde göra var att uppdatera till den nya firmwaren. Jag började svettas! När jag tillslut insåg att enda sättet att starta upp min telefon var att uppdatera den till 3.1.3 fick jag PANIK! I huvudet spelades upp olika scenarion om hur jag skulle berätta för farsan (han köpte den åt mig) att min 6-månaders gamla iphone (6500:- från USA) inte funkar mer om jag skulle sätta den på tradera och blocket och vilket pris? Ska ja sälja den till nån kompis? Ska ja försöka hitta ett "chip" som låser upp själva simkortet (finns på tradera men endast för 3G). Ska jag köpa en ny på abonnemang? Men vad ska jag då göra med mitt nuvarande Tele2 abonnemang samt surf? Hade pyramiderna på mina alxar. Så tungt kändes det. Jag var bokstavligen ett klick ifrån att uppdatera detta till 3.1.3, då jag tänkte att det är lika bra eftersom det inte går att återställa. Innan jag hittade denna guide så försökte jag att SHIF-återställa den men fick bara felmeddelanden. MEEEEEEEEEEEEEEEEN, jag såg denna guide. Jag testade och det funkade på första försöket. Snacka om att jag väckte morsan o farsan ca 03.00!
|
|
|
#109 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Ponyboy, då försvinner ju det gamla basebandet, vilket innebär att man är körd om man förlitar sig på blacksn0w för att låsa upp den.
|
|
|
#110 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Ja, basebandet går inte att nergradera. Det här är för de som har fabrikupplåst eller vill använda "rätt" operatör. Det är väl enda sättet att kunna fortsätta jailbreaka ifall man har råkat uppdatera.
|
|
|
#111 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Med reservation för att det här inlägget ska flyttas av Mod.
OK. jag har lyckats nedgradera mini iphone till 3.1.2 Jag använder programmet blackrain. iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows] Jag kommer till steg 6 men när jag ska installera Cydia och sn0w kommer det upp felmeddelande "error downloading cydia could not download. Error:error, Domain= NSURLEErrorDomain Code= -1001 Userinfo = 0x1a0050 "timed out" " Iphone går vidare och försöker installera snow, följande felmeddelande= "error downloading cydia could not download. Error:error, Domain= NSURLEErrorDomain Code= -1001 Userinfo = 0x17bf60 "timed out" " Jag lyckas efter detta installera endast sn0w (väljer bara sn0w och inte cydia), iphonen startar om precis enligt guiden (länk ovan) men det fungerar fortfarande inte att använda valfritt sim kort. Jag misslyckas med att installera Cyndia, men man ska väl ändå kunna använda valfritt sim utan cyndia, dvs bara med sn0w? Noterar även att WIFI blir ostabilt och fungerar mycket dåligt till och från (om än alls) efter ovan åtgärder. Senast redigerad av pronger den 2010-02-05 klockan 02:22. |
|
|
|
|
|
#112 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Pronger
Inte så att ditt baseband är av det nya slaget? Dvs 05.12.01? Isåfall är du körd när det gäller att låsa upp din telefon med Sn0w. Du hittar ditt baseband under Allmänt --> OM
|
|
|
#113 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
JAg följde denna Guide : YouTube - Downgrade 3.1.3 Firmware To 3.1.2 iPhone And iPod Touch JAg gjorde såhär: -LAdddade ner ipsw filen för iphone 3gs fw 3.1.2 (alltså rätt fw till eran tele) -såg till så filen var i ipsw och inte i en rar! hänt för några har jag hört! -Satte telefonen i DFU mode (VIKTIGT) -Gick in i itunes, SHIFT + vänsterklick på musen och valde min ipsw fil. Sedan voila så var den fixad. eller ja jag stötte på ett problem också. fick ett error med meddelande om errror 1015. Följde då denna guide : YouTube - HOW TO GET OUT OF RECOVERY/RESTORE MODE ON IPHONE AND IPOD ANY FIRMWARE!!!!!! Tack för all hjälp! |
|
|
|
|
|
|
#115 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Jag har sett felet förr och det låter som om din dåliga wifi-uppkoppling gör att installationen av Sn0w och CYDIA misslyckas. Du måste skaffa bättre wifi signal eller börja om helt och hållet från början
|
|
|
|
|
|
#116 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har bra Wifi, sitter 1 meter från routern... men ok!
jag har tyvärr 05.12.01, detta innebär = Går inte att "låsa upp" iphone just nu? Och ingen vet när man kommer kunna göra det? Så mitt enda alternativ är att i så fall byta abonnemang om jag vill kunna använda min iphone... |
|
|
|
|
|
#117 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#118 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
då vet jag i alla fall... Men om man tänker använda "rätt" kort kan jag väl lika gärna uppdatera mobilen till 3.1.3..... för nu är som sagt mobilen ostabil och hittar inte Wifi efter mina expermimen med Sn0w mm... |
|
|
|
|
|
|
#119 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Blackra1n kan inte hacktivera ordentlig om du har nergraderat från 3.1.3. Kolla på bilden nedan, jag har inte ens Operatör inställningar efter att hacktivationen. Hitta rätt simkort och aktivera innan du jailbreakar då slipper du problem med wifi och annat. ![]() Edit: Du kan använda 3.1.3 men då kan du inte ha jailbreak längre.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-02-05 klockan 11:45. |
|
|
|
|
|
|
#120 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har använt blackra1n.
Min bild ser likadan ut som din i princip. Hittar inte ens operatör heller. Jag använde guiden ovan + Quickpwn för att nedgradera den... Mitt intresse är ju mer att låsa upp telefonen. Flera frågor: 1. du säger att jag ska hitta rätt sim kort innan jag Jailbreakar. det kommer inte göra att jag kan använda valfri operatör? men däremot att Wifi mm fungerar. 2. Ska jag ändå använda iphonen med "rätt" abonemmang, kan jag uppdaterar till 3.1.3 om jag inte har behöv av att jailbreaka osv? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdateras iPhone fw i iTunes automatiskt? | Andreas717 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-02-18 17:27 |
| Fw 4.0 | P0ffiee | Allt om iPhone | 3 | 2010-02-14 00:48 |
| Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1 | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2009-11-12 23:42 |
| råkade uppdatera och nu funkar den inte! | saraawikstrom | Allt om iPhone | 13 | 2009-09-20 01:27 |
| Iphone 3G 8 gb FW 2.2 Jailbreak??? | De Rossi | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2008-12-21 16:45 |