Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > UpplĂ„sning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-02-18   #361 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ponyboy Àr karismatiskt upptÀcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av ilgeniofcb Visa inlägg
hej igen...
jag har inte ens lagt cydia in i min iphone
jag har fastnat med quickpwn ju.
efter att jag har hÄllt i 15 sek o sen 2sek kommer jag vidare till browse for firmware och dÀr har jag fastnat, det stÄr "Firmware error string"

snÀlla hjÀlp
Startas din iphone efter att du har hÄllit i knapparna?
Efter att du har hÄllit i knapparna i 15+2 sekunder ska din iphone startas. DÄ ska du stÀnga quickpwn, sÀtta i ditt sim kort, starta itunes och aktivera din iphone.
Gammal 2010-02-18   #362 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Bejje Àr karismatiskt upptÀcksresande
NÄgon som testat och vet om detta funkar? YouTube - Downgrade 3.1.3 Firmware To 3.1.2 iPhone And iPod Touch
Bejje är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #363 (permalink)
Medlem
Nykomling

Pettersson87 Àr karismatiskt upptÀcksresande
UpplÄsning 3G 3.1.3

--------------------------------------------------------------------------------

Har nu fÄtt tag i en iphone, som har 3.1.3 installerat. Den Àr lÄst till Telenor och jag har precis förlÀngt mitt Tele2 abbonemang. SÄ nu vill jag anvÀnda de i min Iphone. Jag har absolut ingen kundskap alls av de hÀr med iphone över huvudtaget mer Àn att jag vet hur ja anvÀnder den och den Àr en tokfrÀsch telefon SÄ nu ber jag till er "iphonegudar" att hjÀlpa mig med detta sÄ jag kan njuta av min underbara telefon. Jag har kollat runt lite och provat programmet redsn0w men fattar ingenting, och om jag förstÄr de rÀtt sÄ kan jag inte anvÀnda Blackra1n eftersom jag har 3.1.3? SÄ snÀlla, hjÀlp mig!

Och om jag glömt skrivit nÄgot som kan vara bra att veta om min iphone sÄ Àr de bara frÄga sÄ ska jag försöka svara pÄ de. Tack pÄ förhand!
Pettersson87 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #364 (permalink)
mir
Medlem
Nykomling

mir Àr karismatiskt upptÀcksresande
Som jag har förstÄtt finns det tyvÀrr ingen möjlighet att JB 3.1.3.
RÀtta mig gÀrna om jag har fel.
mir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #365 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pettersson87 Visa inlägg
UpplÄsning 3G 3.1.3

--------------------------------------------------------------------------------

Har nu fÄtt tag i en iphone, som har 3.1.3 installerat. Den Àr lÄst till Telenor och jag har precis förlÀngt mitt Tele2 abbonemang. SÄ nu vill jag anvÀnda de i min Iphone. Jag har absolut ingen kundskap alls av de hÀr med iphone över huvudtaget mer Àn att jag vet hur ja anvÀnder den och den Àr en tokfrÀsch telefon SÄ nu ber jag till er "iphonegudar" att hjÀlpa mig med detta sÄ jag kan njuta av min underbara telefon. Jag har kollat runt lite och provat programmet redsn0w men fattar ingenting, och om jag förstÄr de rÀtt sÄ kan jag inte anvÀnda Blackra1n eftersom jag har 3.1.3? SÄ snÀlla, hjÀlp mig!

Och om jag glömt skrivit nÄgot som kan vara bra att veta om min iphone sÄ Àr de bara frÄga sÄ ska jag försöka svara pÄ de. Tack pÄ förhand!
Det gÄr att jailbreaka en 3G med fw 3.1.3 men det finns ingen upplÄsning för baseband 05.12.01. Basebandet kan inte nergraderas och det enda lösningen Àr att vÀnta pÄ en ny upplÄsnings metod.
Gammal 2010-02-18   #366 (permalink)
Medlem
Nykomling

jaaahaaa Àr karismatiskt upptÀcksresande
Behöver verkligen hjĂ€lp tror jag Ă€r i rejĂ€l knipa. Jag testat allt pĂ„ min iphone efter det att jag rĂ„kat uppgradera. Är ganska sĂ€ker jag har backup hos cydia och körde enligt manualen fick fel 1015 försökte med Quickpawn dĂ€r fick jag felmeddelande "This version och QP can only jb devices with versions >=2.0"

Klöddade runt lite försökte ÄterstÀlla. Men det som har hÀnt nu Àr att jag Àr i fast i DFU mode (ser bara en bild pÄ en usb kabel in i itunes). Har provat hÄlla inne bÄda knappar lÀnge men inget verkar funka och itunes hittar den inte (den gjorde det en gÄng men gav bara nÄgot fel).

EDIT: Provat hÄlla in bara home knappen ocksÄ inget hÀnder, tror jag testat alla kombos som gÄr nu

Senast redigerad av jaaahaaa den 2010-02-18 klockan 19:25.
jaaahaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #367 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jaaahaaa Visa inlägg
Behöver verkligen hjĂ€lp tror jag Ă€r i rejĂ€l knipa. Jag testat allt pĂ„ min iphone efter det att jag rĂ„kat uppgradera. Är ganska sĂ€ker jag har backup hos cydia och körde enligt manualen fick fel 1015 försökte med Quickpawn dĂ€r fick jag felmeddelande "This version och QP can only jb devices with versions >=2.0"

Klöddade runt lite försökte ÄterstÀlla. Men det som har hÀnt nu Àr att jag Àr i fast i DFU mode (ser bara en bild pÄ en usb kabel in i itunes). Har provat hÄlla inne bÄda knappar lÀnge men inget verkar funka och itunes hittar den inte (den gjorde det en gÄng men gav bara nÄgot fel).

EDIT: Provat hÄlla in bara home knappen ocksÄ inget hÀnder, tror jag testat alla kombos som gÄr nu
"ser bara en bild pÄ en usb kabel in i itunes" innebÀr att du har fastnat i recovery mode. Du ska anvÀnda quickpwn för att komma ur recovery mode. StÀng itunes och i aktivitets hanteraren stÀng iTunesHelper.exe. Starta quickpwn 2.2.1. DÄ ska en quickpwn popup dyka upp och i den stÄr det att du ska hÄlla i hemmaknappen och powerknappen i 15 sekunder sedan slÀppa hemmaknappen och fortsÀtta hÄlla i powerknappen i ytterligare 2 sekunder. Sen ska din iphone startas om och ut ur recovery.
Gammal 2010-02-18   #368 (permalink)
Medlem
Nykomling

Efter tvÄ omstarter hittade plötsligt datorn telefonen, nu fÄr jag in 3.1.3 iaf. Bara försöka mer, Àr det vÀrt ge Blackra1n ett försök?
Gammal 2010-02-18   #369 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Efter tvÄ omstarter hittade plötsligt datorn telefonen, nu fÄr jag in 3.1.3 iaf. Bara försöka mer, Àr det vÀrt ge Blackra1n ett försök?
Blackra1n fungerar inte pÄ fw 3.1.3. Vilken modell, 2G, 3G eller 3Gs(gammal eller ny bootrom)?
Gammal 2010-02-18   #370 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ber om ursÀkt för att jag bombar trÄden hÀr men nÀr jag startar quickpwn sÄ kommer det inte upp att jag ska hÄlla inne 15+2 utan kommer upp en vÀlkomst grej jag gÄr vidare och dÀr ska jag browsa efter "The correct IPSW will have a name beginning with _3.1.3 . Försöker jag med 3.1.2 dÀr sÄ kommer det felmeddelande firmware error string som nÄgon annan ocksÄ beskrev, men antar det Àr fel vÀg frÄn början
Gammal 2010-02-18   #371 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ber om ursÀkt för att jag bombar trÄden hÀr men nÀr jag startar quickpwn sÄ kommer det inte upp att jag ska hÄlla inne 15+2 utan kommer upp en vÀlkomst grej jag gÄr vidare och dÀr ska jag browsa efter "The correct IPSW will have a name beginning with _3.1.3 . Försöker jag med 3.1.2 dÀr sÄ kommer det felmeddelande firmware error string som nÄgon annan ocksÄ beskrev, men antar det Àr fel vÀg frÄn början
"Du ska endast anvÀnda quickpwn till att komma ut frÄn recovery mode, inget annat. FÄr du error 1015 i slutskedet av nergraderingen sÄ betyder det att du redan har nergraderat till 3.1.2 men din iphone har fastnat i recovery mode. StÀng dÄ itunes och starta quickpwn, programmet kommer att kÀnna av att iphone Àr i recovery mode och du fÄr en popup med instruktioner om hur du kommer ur det."

Funkar endast om du har gjort som i guiden och fÄtt error 1015 i slutskedet av ÄterstÀllningen.
Gammal 2010-02-18   #372 (permalink)
Medlem
Nykomling

Stort tack! Att fÄ nÄgot att funka efter 3-4h jobb det Àr tamejfan bÀttre Àn en orgasm
Gammal 2010-02-18   #373 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo Àr karismatiskt upptÀcksresande
Citat:
Stort tack! Att fÄ nÄgot att funka efter 3-4h jobb det Àr tamejfan bÀttre Àn en orgasm
LOL been there =)
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #374 (permalink)
Medlem
Nykomling

Jag har fĂ„tt in 3.1.2 körde blackra1n som jag gjorde innan installerat cydia, rock och sn0w men kan inte ringa med detta simkortet Ă€ndĂ„...? Är det helt kört? Först stod det no service sen kör jag in sn0w dĂ„ fĂ„r jag en plupp men kan inte ringa.

EDIT: I'm screwed

Senast redigerad av jaaahaaa den 2010-02-18 klockan 21:11.
Gammal 2010-02-18   #375 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Jag har fĂ„tt in 3.1.2 körde blackra1n som jag gjorde innan installerat cydia, rock och sn0w men kan inte ringa med detta simkortet Ă€ndĂ„...? Är det helt kört? Först stod det no service sen kör jag in sn0w dĂ„ fĂ„r jag en plupp men kan inte ringa.

EDIT: I'm screwed
LÀste du första inlÀgget jag skrev till dig. LÀs en gÄng till, inlÀgg nr 365.
Gammal 2010-02-18   #376 (permalink)
Medlem
Nykomling

Lee7 Àr karismatiskt upptÀcksresande
jag e ny hÀr pÄ forumet jag har sökt runt massa andra forum Àven det som finns pÄ blackweather jag har en iphone 3gs 32 gig.
Vad jag har för mig gÄr det inte att nedgradera den eller jailbreaka den kan nÄgon hjÀlpa mig ^^ tack
Lee7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #377 (permalink)
Medlem
Nykomling

chunkie Àr karismatiskt upptÀcksresande
[QUOTE=Ponyboy;57069]LÀste du första inlÀgget jag skrev till dig. LÀs en gÄng till, inlÀgg nr 365.[/QUOTE

sÄ om man lyckats nedgradera till 3.1.2 men endÄ har det basebandet sÄ Àr det bara att vÀnta alltsÄ ?

i itunes stÄr det för mig att jag mÄste lÀmna in för att den Àr skadad eller nÄgot sÄnt. nÄgra förklarningar ?
chunkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #378 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo Àr karismatiskt upptÀcksresande
[QUOTE=chunkie;57082]
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboy Visa inlägg
LÀste du första inlÀgget jag skrev till dig. LÀs en gÄng till, inlÀgg nr 365.[/QUOTE

sÄ om man lyckats nedgradera till 3.1.2 men endÄ har det basebandet sÄ Àr det bara att vÀnta alltsÄ ?

i itunes stÄr det för mig att jag mÄste lÀmna in för att den Àr skadad eller nÄgot sÄnt. nÄgra förklarningar ?
Ja, du mĂ„ste vĂ€nta pĂ„ en unlock av det basebandet du sitter med just nu. Skadad? ÅterstĂ€ll till 3.1.3 och anvĂ€nd som iPod Touch.
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18   #379 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

[QUOTE=chunkie;57082]
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboy Visa inlägg
LÀste du första inlÀgget jag skrev till dig. LÀs en gÄng till, inlÀgg nr 365.[/QUOTE

Japp, har man en gÄng uppdaterat basebandet sÄ kan man lÀngre inte lÄsa upp.

Har aldrig hört iTunes sÀga nÄt sÄnt. Vad stÄr det exakt i iTunes?
Gammal 2010-02-18   #380 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Azper Àr karismatiskt upptÀcksresande
En snabb frÄga bara:

Min Iphone la av för nÄgra dagar sedan, den höll pÄ Ä snurra runt, hade en Jailbreakad 3.1.2 3GS med gamla bootromen, och iaf. SÄ hÀnger sig skiten nÀr jag ska köra en ÄterstÀllning pÄ luren (utan i-tunes) . SÄ sÀtter i den i I-tunes och ska resetta den med gamla 3.1.2 firmwaret, men d gick inte... SÄ dum som jag var sÄ Uppdaterade jag till 3.1.3 sÄ nu sitter jag pÄ nya basebandet men med gamla bootromen,

Jag har inte sparat mina ssh i cydia tyvÀrr..

Är jag helt stekt nu?
eller finns det nÄgon möjlighet att bara fÄ den breakad, upplÄsningen skiter jag i. (Den gÄr ju ÀndÄ inte med nya basebandet)

SnÀlla om nÄgon bara kan sÀga vad jag ska testa.... har inte fÄtt nÄnting att fungera , varken med Snowbreeze lr quickpwn...

Tack pÄ Förhand!
Azper är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta