![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#361 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Efter att du har hÄllit i knapparna i 15+2 sekunder ska din iphone startas. DÄ ska du stÀnga quickpwn, sÀtta i ditt sim kort, starta itunes och aktivera din iphone.
|
|
|
|
#362 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
NÄgon som testat och vet om detta funkar? YouTube - Downgrade 3.1.3 Firmware To 3.1.2 iPhone And iPod Touch
|
|
|
|
|
|
#363 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
UpplÄsning 3G 3.1.3
-------------------------------------------------------------------------------- Har nu fÄtt tag i en iphone, som har 3.1.3 installerat. Den Àr lÄst till Telenor och jag har precis förlÀngt mitt Tele2 abbonemang. SÄ nu vill jag anvÀnda de i min Iphone. Jag har absolut ingen kundskap alls av de hÀr med iphone över huvudtaget mer Àn att jag vet hur ja anvÀnder den och den Àr en tokfrÀsch telefon SÄ nu ber jag till er "iphonegudar" att hjÀlpa mig med detta sÄ jag kan njuta av min underbara telefon. Jag har kollat runt lite och provat programmet redsn0w men fattar ingenting, och om jag förstÄr de rÀtt sÄ kan jag inte anvÀnda Blackra1n eftersom jag har 3.1.3? SÄ snÀlla, hjÀlp mig! Och om jag glömt skrivit nÄgot som kan vara bra att veta om min iphone sÄ Àr de bara frÄga sÄ ska jag försöka svara pÄ de. Tack pÄ förhand! |
|
|
|
|
|
#365 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#366 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Behöver verkligen hjĂ€lp tror jag Ă€r i rejĂ€l knipa. Jag testat allt pĂ„ min iphone efter det att jag rĂ„kat uppgradera. Ăr ganska sĂ€ker jag har backup hos cydia och körde enligt manualen fick fel 1015 försökte med Quickpawn dĂ€r fick jag felmeddelande "This version och QP can only jb devices with versions >=2.0"
Klöddade runt lite försökte ÄterstÀlla. Men det som har hÀnt nu Àr att jag Àr i fast i DFU mode (ser bara en bild pÄ en usb kabel in i itunes). Har provat hÄlla inne bÄda knappar lÀnge men inget verkar funka och itunes hittar den inte (den gjorde det en gÄng men gav bara nÄgot fel). EDIT: Provat hÄlla in bara home knappen ocksÄ inget hÀnder, tror jag testat alla kombos som gÄr nu Senast redigerad av jaaahaaa den 2010-02-18 klockan 19:25. |
|
|
|
|
|
#367 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#370 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ber om ursÀkt för att jag bombar trÄden hÀr men nÀr jag startar quickpwn sÄ kommer det inte upp att jag ska hÄlla inne 15+2 utan kommer upp en vÀlkomst grej jag gÄr vidare och dÀr ska jag browsa efter "The correct IPSW will have a name beginning with _3.1.3 . Försöker jag med 3.1.2 dÀr sÄ kommer det felmeddelande firmware error string som nÄgon annan ocksÄ beskrev, men antar det Àr fel vÀg frÄn början
|
|
|
|
|
|
#371 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Funkar endast om du har gjort som i guiden och fÄtt error 1015 i slutskedet av ÄterstÀllningen.
|
|
|
|
#374 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har fĂ„tt in 3.1.2 körde blackra1n som jag gjorde innan installerat cydia, rock och sn0w men kan inte ringa med detta simkortet Ă€ndĂ„...? Ăr det helt kört? Först stod det no service sen kör jag in sn0w dĂ„ fĂ„r jag en plupp men kan inte ringa.
EDIT: I'm screwed ![]() Senast redigerad av jaaahaaa den 2010-02-18 klockan 21:11. |
|
|
|
|
|
#375 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#376 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
jag e ny hÀr pÄ forumet jag har sökt runt massa andra forum Àven det som finns pÄ blackweather jag har en iphone 3gs 32 gig.
Vad jag har för mig gÄr det inte att nedgradera den eller jailbreaka den kan nÄgon hjÀlpa mig ^^ tack |
|
|
|
|
|
#377 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
[QUOTE=Ponyboy;57069]LÀste du första inlÀgget jag skrev till dig. LÀs en gÄng till, inlÀgg nr 365.[/QUOTE
sÄ om man lyckats nedgradera till 3.1.2 men endÄ har det basebandet sÄ Àr det bara att vÀnta alltsÄ ? i itunes stÄr det för mig att jag mÄste lÀmna in för att den Àr skadad eller nÄgot sÄnt. nÄgra förklarningar ? ![]() |
|
|
|
|
|
#378 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
[QUOTE=chunkie;57082]
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#379 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
[QUOTE=chunkie;57082]
Citat:
Har aldrig hört iTunes sÀga nÄt sÄnt. Vad stÄr det exakt i iTunes?
|
|
|
|
#380 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
En snabb frÄga bara:
Min Iphone la av för nĂ„gra dagar sedan, den höll pĂ„ Ă„ snurra runt, hade en Jailbreakad 3.1.2 3GS med gamla bootromen, och iaf. SĂ„ hĂ€nger sig skiten nĂ€r jag ska köra en Ă„terstĂ€llning pĂ„ luren (utan i-tunes) . SĂ„ sĂ€tter i den i I-tunes och ska resetta den med gamla 3.1.2 firmwaret, men d gick inte... SĂ„ dum som jag var sĂ„ Uppdaterade jag till 3.1.3 sĂ„ nu sitter jag pĂ„ nya basebandet men med gamla bootromen, Jag har inte sparat mina ssh i cydia tyvĂ€rr.. Ăr jag helt stekt nu? eller finns det nĂ„gon möjlighet att bara fĂ„ den breakad, upplĂ„sningen skiter jag i. (Den gĂ„r ju Ă€ndĂ„ inte med nya basebandet) SnĂ€lla om nĂ„gon bara kan sĂ€ga vad jag ska testa.... har inte fĂ„tt nĂ„nting att fungera , varken med Snowbreeze lr quickpwn... Tack pĂ„ Förhand! |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 17:51 |
| VÀntar du pÄ din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 04:41 |
| Lysekil folk se HIT! NÄgon som jag kan lÄna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 05:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LĂSNING] - HjĂ€lp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 14:26 |
| Hur mÄnga ikoner har du pÄ din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 06:41 |