![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#23 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Har nu hållit på i några timmar och ingen framgång ännu. Börjar misstänka att kanske denna iphone inte har 3.1.2 SHSH lagrad hos cydia. Väldigt sugen på att börja hacka på min egen 3Gs och se om det är det som är problemet.
Hälften av sajterna säger att man ska ändra host adressen till 74.208.10.249 gs.apple.com den andra hälften säger 74.208.105.171 gs.apple.com. Vilken ska det vara, nån som har nån ide?
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Båda leder till Saurik men 249 ser vettigare ut om du browsar dit. 249 är servern Saurik själv nämner som den korrekta:
Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik) |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
TACK SOM FAN!
Iphonen vägrade att starta och enda alternativet jag hade vart att uppgradera den till det nyaste, alltså även ny baseband, vilket hade gjort att jag inte kunnat använda valfritt sim, alltså värdelös iphone. Men detta funkade prima. TACK
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Eftersom min iphone är något efterbliven (vill fan inte starta efter omstart trots att jag har gamla bootroomen) så fick jag panik. Det var ju bara en utväg - uppgradera hela skiten till 3.1.3 med 05.12.01 baseband. Jag var millimetrar från att uppgradera "all the way" så att säga.
Sen testade jag detta istället. Hittade host-filen, la till ändelsen längst ner. Eftersom min telefon redan var i DFU-mode (skärmen var inte helt svart, utan USB och iTunes kom fram på iphonen) så kom den fram i iTunes på datorn som sa att det finns en telefon i återställningsläge. Istället för att återställa och uppgradera det till det nya, så höll jag inne SHIFT och letade upp min Firmware. Resten är historia. Sen breakade jag med Redsn0w och sitter här och smådarrar fortfarande. Hoppas du också fixar det.
|
|
|
#29 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
"iphone enheten "iphone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1015)" har säkert försökt 10 ggr vid det här laget. 3GS. |
|
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Guiden ser rikigt bra ut, jag prövade den i morse innan jag drog till skolan men jag fick error. Kan inte memorera vad det stod eftersom jag är på skolan nu men jag ska hem och pröva lite saker efter det att jag slutat.
Skönt att inte se error 9 med detta iaf, men man vet ju aldrig om det det är positivt. Aya jag återkommer till tråden när jag är hemma, hade! |
|
|
|
|
|
#31 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Jag nämnde som sagt tdigare att jag misstror min egen guide i kombination med 3GS med ny iBoot, det verkar vara så att iTunes rapporterar mismatch mellan baseband och fw övervägande för er med nya bootromet. Hursomhelst, har du uppgraderat så är guiden kanske sista halmstrået men fäst alltså inte ditt liv vid att det kommmer er att fungera först just dig
|
|
|
|
|
|
#32 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
OK jag förstår
Håller tummarna för att det kommer fram en lösning... För jag sitter på en 3 låst lur och vill kunna använda tele2, annars får det bli att sälja luren alt byta till 3 och inget av alternativen känns så roliga... |
|
|
|
|
|
#33 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Pony; läs Sauriks twitter. Det är kanske det som strulat för dig?
(If anyone had trouble using an "on file" SHSH from Cydia's TSS server today, please try again: I am in the middle of a database migration.) |
|
|
|
|
|
#35 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Aaaaahhhhhhh så jävla skönt, lyckades till slut. Efter 45 försök under natten så var jag nära att ge upp men när jag läste att Nimren hade klarat av det bestämde jag mig att lämna min Vista hemma och prova en annan dator, Windows 7.
På Windows 7 så funkade det på första försöket. Nu måste jag ta mig hem och se om det var min dator det var fel på eller problem med Sauriks server. Nu kan jag iaf andas ut, det går att återställa till fw 3.1.2 och jailbreaka med en 3Gs. Tack för all hjälp, guiden funkar utmärkt!!! Edit: Kommer att prova med flera 3Gs idag ink några med nya bootrom och jag ser ingen anledning till att det inte ska funka.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-02-04 klockan 13:06. |
|
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Skönt att det finns ett alternativ för dem som bara behöver jaila! För att vara säker; sparas shsh automatisk eller ej? Jag har 3.1 och 3.1.2 on file enligt cydia
|
|
|
#39 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Henrik, Cydia plockar automatiskt det från din telefon. Tidigare fanns knappen "Make My Life Easier" på Cydia's förstasida, dock osäker på om den fortfarande syns på telefoner som besöker sidan för första gången
|
|
|
|
|
|
#40 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 18:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 05:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 06:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 15:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 07:41 |