Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-03-04   #561 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2010
Braxen är karismatiskt upptäcksresande
var i cydia trycker man för att spara sin shsh?? och hur hittar man ditt
Braxen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-04   #562 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Jag har funderat på en sak, finns där inget program som kan komma åt .ipsw filer så som reshacker kommer år win32 filer? Vet att man kan t.ex gå in i live messenger och ändra så msn.se tror att man har sista uppdateringen så man slipper uppdatera, med det kan man då köra äldre messengers. Tänkte då att, om man kunde komma in där och se ifall man kan lura gs.apple.com. Att man då öppnar t.ex 3.1.2.ipsw.. kladdar lite i filen, skriver att det är en 3.1.3.ipsw istället, sen när man väljer den med hjälp av shift tangenten i itunes så går den vidare för apple tror att det är den senaste mjukvaran?

Vet att det blev lite rörigt nu men ja hoppas ni förstår.
Gammal 2010-03-04   #563 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph.se Visa inlägg
Jag har funderat på en sak, finns där inget program som kan komma åt .ipsw filer så som reshacker kommer år win32 filer? Vet att man kan t.ex gå in i live messenger och ändra så msn.se tror att man har sista uppdateringen så man slipper uppdatera, med det kan man då köra äldre messengers. Tänkte då att, om man kunde komma in där och se ifall man kan lura gs.apple.com. Att man då öppnar t.ex 3.1.2.ipsw.. kladdar lite i filen, skriver att det är en 3.1.3.ipsw istället, sen när man väljer den med hjälp av shift tangenten i itunes så går den vidare för apple tror att det är den senaste mjukvaran?

Vet att det blev lite rörigt nu men ja hoppas ni förstår.
Jag är med på hur du resonerar. Men det är här Apple tänkte en gång extra... och det är Personlig Firmware. Mycket mycket enkelt beskrivet fungerar det så att när du ber iTunes köra en Restore på din iPhone skickar iTunes din ECID (Exclusive Chip ID) till Apples servrar. Apples servrar returnerar en "blob" innehållande en unik SHSH (Signature HaSH). Vad Apple/iTunes gör med dessa blobbar är att "personifiera" firmware-filen, gör den unik för just din 3GS. iTunes integrerar ECID, SHSH och CERT-blocken i IPSWn och din iPhone kontrollerar resultatet. iTunes gör detta i en temporär katalog där du som användare egentligen bara kan titta och hämta filerna.

Såå... kontentan är att visst går det att knäcka detta och det var därför GeoHot lade ned iPhonehackandet och koncentrerade sig på att knäcka PS3an. Vilket han naturligtvis lyckades med 3 år 2 månander och 11 dagar efter att Sony släppte PS3. Hans tanke är att koppla samman en bunt med PS3or och knäcka SHSH kryptot
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-04   #564 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Jag är med på hur du resonerar. Men det är här Apple tänkte en gång extra... och det är Personlig Firmware. Mycket mycket enkelt beskrivet fungerar det så att när du ber iTunes köra en Restore på din iPhone skickar iTunes din ECID (Exclusive Chip ID) till Apples servrar. Apples servrar returnerar en "blob" innehållande en unik SHSH (Signature HaSH). Vad Apple/iTunes gör med dessa blobbar är att "personifiera" firmware-filen, gör den unik för just din 3GS. iTunes integrerar ECID, SHSH och CERT-blocken i IPSWn och din iPhone kontrollerar resultatet. iTunes gör detta i en temporär katalog där du som användare egentligen bara kan titta och hämta filerna.

Såå... kontentan är att visst går det att knäcka detta och det var därför GeoHot lade ned iPhonehackandet och koncentrerade sig på att knäcka PS3an. Vilket han naturligtvis lyckades med 3 år 2 månander och 11 dagar efter att Sony släppte PS3. Hans tanke är att koppla samman en bunt med PS3or och knäcka SHSH kryptot

Så dem är alltså lite halvsmarta dem där apple-nissarna. Attans med ju
Gammal 2010-03-05   #565 (permalink)
Medlem
Nykomling

Lee7 är karismatiskt upptäcksresande
jag har lyckats på nått konstigt sätt att nedgradera min iphone xD tog mig 1 månad men jag har lyckats nu återstår bara unlock xD vet någon hur man gör eller jag har en iphone 3gs 32 gig nya modellen
och att jag har jailbreakat den igen^^

Senast redigerad av Lee7 den 2010-03-05 klockan 14:44.
Lee7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05   #566 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Xmicke är karismatiskt upptäcksresande
Från: Support ServiceOK [mailto:support@serviceok.net]
Skickat: den 5 mars 2010 13:39
Till:
Ämne: R: Iphone 3Gs

Yes, our software can unlock 3.1.3 version without problems

Sincerely

UNLOCK IPHONE 3.1.3

Inviato: venerdì 5 marzo 2010 13:37
A: support@serviceok.net
Oggetto: Iphone 3Gs

Hi
Can you unlock this version:
Bootloader: 06.04
Baseband: 05.12.01
OS version: 3.1.3

I want to use another operator.

Vad tror ni om ovan???
Xmicke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05   #567 (permalink)
Medlem
Nykomling

men min var 3.1.3 men nu e den 3.1.2 xD fortfarande iphone 3gs 3d generation vet nt om det kommer funka att unlocka den jag har redan jailbreakat den
Gammal 2010-03-05   #568 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ponyboy är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Lee7 Visa inlägg
men min var 3.1.3 men nu e den 3.1.2 xD fortfarande iphone 3gs 3d generation vet nt om det kommer funka att unlocka den jag har redan jailbreakat den
Det går endast om du inte har uppdaterat ditt baseband till 05.12.01, baseband uppdateringen sker automatisk i samband med fw 3.1.3. Har du gjort det så är det kört för tillfället då det inte går att nergradera basebandet. Kolla i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware.
Gammal 2010-03-05   #569 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xmicke Visa inlägg
Från: Support ServiceOK [mailto:support@serviceok.net]
Skickat: den 5 mars 2010 13:39
Till:
Ämne: R: Iphone 3Gs

Yes, our software can unlock 3.1.3 version without problems

Sincerely

UNLOCK IPHONE 3.1.3

Inviato: venerdì 5 marzo 2010 13:37
A: support@serviceok.net
Oggetto: Iphone 3Gs

Hi
Can you unlock this version:
Bootloader: 06.04
Baseband: 05.12.01
OS version: 3.1.3

I want to use another operator.

Vad tror ni om ovan???
Det är fullt med såna Scam sajter på nätet och ingen av de kan göra vad de lovar. Sidan är från England men han som har gjort den kan inte så bra engelska. Hela den sidan är skrattretande, det står inget om baseband överhuvudtaget och det står även att de kan låsa upp din iPhone om den redan är upplåst.

It’s sure! With our software you can update your iphone (if already unlocked) to the latest version andyou can even free download future updates!
Gammal 2010-03-05   #570 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboy Visa inlägg
Det går endast om du inte har uppdaterat ditt baseband till 05.12.01, baseband uppdateringen sker automatisk i samband med fw 3.1.3. Har du gjort det så är det kört för tillfället då det inte går att nergradera basebandet. Kolla i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware.
jag kollar nu min version är 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.12.01
finns det nån chans att jag kan unlocka den eller för att när jag jailbreakar den med blackra1n så får jag ba cydia rock fast jag får fortfarande ingen nät när jag använder tele2 comviq -.-' vet ni hur man unlockar den eller???
Gammal 2010-03-05   #571 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
jag kollar nu min version är 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.12.01
finns det nån chans att jag kan unlocka den eller för att när jag jailbreakar den med blackra1n så får jag ba cydia rock fast jag får fortfarande ingen nät när jag använder tele2 comviq -.-' vet ni hur man unlockar den eller???
Det GÅR inte att låsa upp 05.12.01.
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05   #572 (permalink)
Medlem
Nykomling

och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^
Gammal 2010-03-05   #573 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^
Har du baseband/modem firmware 05.12.01 så är den inte upplåst. Skulle du ha lyckats så är du ensam i världen om det, vad tror du sannolikheten är....
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06   #574 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Jag har haft fel förut men nu är jag bergsäker på detta. Antingen så förklarade du fel och inte har baseband 05.12.01 eller så var din iphone fabrikupplåst om du kan använda olika operatörer i den. Du kan inte heller negradera ditt BB om du inte har en 3G med Bootloader 5.8 (få 3G som har). Har du lyckats så är det som Freebo skrev "Du är den första i världen".

Kan du länka till dessa youtube videor?
Gammal 2010-03-07   #575 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Nov 2009
adleeer är karismatiskt upptäcksresande
hejsan. jag har en iphone 3gs med 3.1.3 jqag undrar om där finns en jailbreak till det eller om det inte har kommit ut änn annars hade jag uppskattat en länk till en guiad som visar exakt hur man ska göra

tack i förhand
adleeer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07   #576 (permalink)
Medlem
Omtalad

Braxen är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av adleeer Visa inlägg
hejsan. jag har en iphone 3gs med 3.1.3 jqag undrar om där finns en jailbreak till det eller om det inte har kommit ut änn annars hade jag uppskattat en länk till en guiad som visar exakt hur man ska göra

tack i förhand
Nej det finns inget jailbreak till 3gs 3.1.3 n men om du har sparat shsh i cydia så kan du nergradera till 3.1.2 och jaila den igen men inte låsa upp

Snart ägare till en iphone 4 16 gb
Braxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08   #577 (permalink)
Medlem
Nykomling

fireass avatar

Reg.datum: Dec 2009
fireas är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboy Visa inlägg
Aaaaahhhhhhh så jävla skönt, lyckades till slut. Efter 45 försök under natten så var jag nära att ge upp men när jag läste att Nimren hade klarat av det bestämde jag mig att lämna min Vista hemma och prova en annan dator, Windows 7.

På Windows 7 så funkade det på första försöket. Nu måste jag ta mig hem och se om det var min dator det var fel på eller problem med Sauriks server.

Nu kan jag iaf andas ut, det går att återställa till fw 3.1.2 och jailbreaka med en 3Gs. Tack för all hjälp, guiden funkar utmärkt!!!

Edit: Kommer att prova med flera 3Gs idag ink några med nya bootrom och jag ser ingen anledning till att det inte ska funka.
Hej!

Använde du dig av Quickpwn??

Har error 1015 på win 7 men quickpwn sade att firmwaren var fel när jag lade in IPSW:n 3.1.2

Hjälp people?
fireas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08   #578 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Hej!

Använde du dig av Quickpwn??

Har error 1015 på win 7 men quickpwn sade att firmwaren var fel när jag lade in IPSW:n 3.1.2

Hjälp people?
Om du får error 1015 i slutfaset av återställningen och du fastnar i recovery mode kan du använda Quickpwn eller iRecovery för att komma ur det.

Quickpwn: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post54889

iRecovery: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post54969
Gammal 2010-03-08   #579 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
ashe är karismatiskt upptäcksresande
jag har restorat min telefon pga att inget annat fungerade och då uppdaterades den till 3.1.3. fråga är kan jag då återställa min telefon till 3.1.2? jag har tryckt på den make my life easier på cydia. om inte kan jag jailbreaka den ändå men utan att låsa upp den dvs köra giltligt sim kort?
ashe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-08   #580 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Sep 2009
H3NR11K kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av ashe Visa inlägg
jag har restorat min telefon pga att inget annat fungerade och då uppdaterades den till 3.1.3. fråga är kan jag då återställa min telefon till 3.1.2? jag har tryckt på den make my life easier på cydia. om inte kan jag jailbreaka den ändå men utan att låsa upp den dvs köra giltligt sim kort?
Vilken iPhone? Nya/gamla boot?
Tele2 student + datapaket (1GB)
H3NR11K är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta