![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#562 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jag har funderat på en sak, finns där inget program som kan komma åt .ipsw filer så som reshacker kommer år win32 filer? Vet att man kan t.ex gå in i live messenger och ändra så msn.se tror att man har sista uppdateringen så man slipper uppdatera, med det kan man då köra äldre messengers. Tänkte då att, om man kunde komma in där och se ifall man kan lura gs.apple.com. Att man då öppnar t.ex 3.1.2.ipsw.. kladdar lite i filen, skriver att det är en 3.1.3.ipsw istället, sen när man väljer den med hjälp av shift tangenten i itunes så går den vidare för apple tror att det är den senaste mjukvaran?
Vet att det blev lite rörigt nu men ja hoppas ni förstår.
|
|
|
#563 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Såå... kontentan är att visst går det att knäcka detta och det var därför GeoHot lade ned iPhonehackandet och koncentrerade sig på att knäcka PS3an. Vilket han naturligtvis lyckades med 3 år 2 månander och 11 dagar efter att Sony släppte PS3. Hans tanke är att koppla samman en bunt med PS3or och knäcka SHSH kryptot |
|
|
|
|
|
|
#564 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
Så dem är alltså lite halvsmarta dem där apple-nissarna. Attans med ju ![]()
|
|
|
|
#565 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
jag har lyckats på nått konstigt sätt att nedgradera min iphone xD tog mig 1 månad men jag har lyckats nu återstår bara unlock xD vet någon hur man gör eller jag har en iphone 3gs 32 gig nya modellen
och att jag har jailbreakat den igen^^ Senast redigerad av Lee7 den 2010-03-05 klockan 14:44. |
|
|
|
|
|
#566 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
Från: Support ServiceOK [mailto:support@serviceok.net]
Skickat: den 5 mars 2010 13:39 Till: Ämne: R: Iphone 3Gs Yes, our software can unlock 3.1.3 version without problems Sincerely UNLOCK IPHONE 3.1.3 Inviato: venerdì 5 marzo 2010 13:37 A: support@serviceok.net Oggetto: Iphone 3Gs Hi Can you unlock this version: Bootloader: 06.04 Baseband: 05.12.01 OS version: 3.1.3 I want to use another operator. Vad tror ni om ovan??? |
|
|
|
|
|
#568 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Det går endast om du inte har uppdaterat ditt baseband till 05.12.01, baseband uppdateringen sker automatisk i samband med fw 3.1.3. Har du gjort det så är det kört för tillfället då det inte går att nergradera basebandet. Kolla i Inställningar/Allmänt/Om/Modem firmware.
|
|
|
#569 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
It’s sure! With our software you can update your iphone (if already unlocked) to the latest version andyou can even free download future updates!
|
|
|
|
#570 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Modemfirmware 05.12.01 finns det nån chans att jag kan unlocka den eller för att när jag jailbreakar den med blackra1n så får jag ba cydia rock fast jag får fortfarande ingen nät när jag använder tele2 comviq -.-' vet ni hur man unlockar den eller??? |
|
|
|
|
|
|
#571 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#572 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
och ponyboy du har fel jag hade en annan firmware förr efter jag hade uppdaterat den jag försökte alla olika sätt men det gick inte ^^ men som tur så kollar jag youtube varje dag och idag så lyckades jag på nått konstigt sätt med hjälp av 3 videor jag mixade till dom lite men det gick ^^
|
|
|
|
|
|
#573 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#574 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Kan du länka till dessa youtube videor?
|
|
|
|
#575 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
hejsan. jag har en iphone 3gs med 3.1.3 jqag undrar om där finns en jailbreak till det eller om det inte har kommit ut änn annars hade jag uppskattat en länk till en guiad som visar exakt hur man ska göra
![]() tack i förhand |
|
|
|
|
|
#576 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Nej det finns inget jailbreak till 3gs 3.1.3 n men om du har sparat shsh i cydia så kan du nergradera till 3.1.2 och jaila den igen men inte låsa upp
|
|
|
#577 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
Använde du dig av Quickpwn?? Har error 1015 på win 7 men quickpwn sade att firmwaren var fel när jag lade in IPSW:n 3.1.2 ![]() ![]() Hjälp people? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#578 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Quickpwn: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post54889 iRecovery: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post54969
|
|
|
|
#579 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
jag har restorat min telefon pga att inget annat fungerade och då uppdaterades den till 3.1.3. fråga är kan jag då återställa min telefon till 3.1.2? jag har tryckt på den make my life easier på cydia. om inte kan jag jailbreaka den ändå men utan att låsa upp den dvs köra giltligt sim kort?
|
|
|
|
|
|
#580 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 18:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 05:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 06:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 15:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 07:41 |