![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#603 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
1015, okänt fel tror jag det va. när jag hade satt den i recovery mode efter jag fixat 3.1.2 körde jag blackra1n. den är jailbreakad, men har ingen täckning.
såg högre upp i tråden att det var fler som hade fått samma error, men freebo sa att det inte spelar ngn roll, vad jag fattade det som är väl det gamla basebandet väsentligt om man måste unlocka iPhonen. min har ju halebop. eller har jag helt fel? Senast redigerad av oscar.A den 2010-03-12 klockan 17:47. |
|
|
|
|
|
#604 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Du kan dessutom komma ut ur Recovery mode med iRecovery http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post54969
|
|
|
|
#606 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Säkerhetskopian innehåller förutom dina kontakter och sms en massa inställningar som kan orsaka problem när du ska jailbreaka. Mitt råd är att välj som en ny iphone och efter att du jailbreakat backa upp från din säkerhetskopia ifall du vill få tillbaka dina kontakter och sms.
|
|
|
#607 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
vad innebär "firmware string error" i quickpwn? hur löser man det? |
|
|
|
|
|
|
#608 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Du ska endast använda Quickpwn för att komma ut ur recovery mode efter att du fastnat i error 1015. När din iphone har vaknat ska du stänga Quickpwn och aktivera i itunes.
|
|
|
#610 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
downgrade till 3.1.2 temporärt
Har fått en ny iPhone 3.1.3 och tänkte försöka flytta över allt jag har på min gamla som e JB och kvar på 3.1.2
Jag förstår att jag inte kan nedgradera eftersom jag inte har en fil hos farbror Saurik och eftersom modem firmware inte går att negradera. Men det är egentligen oviktigt då jag förlikat mig med tanken på en tethrered JB för tillfället och inte behöver låsa upp den. Hittade en bra guide på hur man kan backa upp den gamla i Itunes och sen köra en restore från den nya. Kruxet är dock att båda telefonerna har olika FW. Min fråga är om det går att negradera FW på 3.1.3 utan att bry sig om baseband. Tänkte isåfall nedgradera till 3.1.2, köra en restore och sen uppgradera till 3.1.3 igen. Funkar det? |
|
|
|
|
|
#611 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Tjenare grabbar!
Hittade denna nyss och tänkte bara kolla med er smarta om detta funkar för mig som har en iphone 3gs utan att ha sparat shsh-filen? Om det funkar så blir jag så jävla glad! länk: How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review Mvh |
|
|
|
|
|
#612 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#614 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
enligt trådarna jag läst iaf Du kan ju iofs köra en Tethered Jailbrak (sök på ämnet) fast du kan inte låsa upp telefonen om den är operatörslåst. Du kan endast nedgradera till 3.1.2 om du sparat din SHID fil hos Saurik (sök i forumet) |
|
|
|
|
|
|
#615 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Man kan nedgradera till alla FW om man nu har alla SHSH filer sparade i Cydia/Saurik server. Annars så går det ej. Har du en stock 3.1.3 så kan du inte göra något i form av JB/unlock
iPhone 3GS 32 GB 5.0b Köpt från 3 upplåst av 3 Jailbreak: Sn0wbreeze 2.8b2 Tele2 student + datapaket (1GB) Senast redigerad av H3NR11K den 2010-03-18 klockan 01:07. |
|
|
|
|
|
|
#618 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
![]() Den gröna texten säger vilka FW som finns "on store" Dessa kan du nedgradera till.
|
|
|
#619 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Någon som vet om jag kan överföra mina SMS till den nya mobilen?
|
|
|
|
|
#620 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Min 3GS var jailbreakad med 3.1.2 och upplåst från operatörslåset så jag kunde köra mitt Tele2 abonnemang.
Av någon anledning slutade min telefon att fungera, jag kom inte längre än Apple loggan vid uppstart. Efter att försökt en helt natt att fixa problemet bestämde jag mig för att köra restore på telefonen via iTunes. Och då lades 3.1.3 in. Sedan dess har jag inte kunna använda min telefon. Finns det något jag kan göra eller måste jag vänta tills någon kommer med en jailbreak som fixar basebandet också? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 18:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 05:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 06:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 15:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 07:41 |