Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-03-23   #661 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Schenkmanis är karismatiskt upptäcksresande
Vet nu vad det beror på, när jag jailbreakade telefonen och installerade Cydia hade version 3.1.3 redan släppts - därför kunde ingen signatur-fil för 3.1.2 skapas eftersom Apple bara signerar för gällande version. Jag har alltså en SHSH för 3.1.3, yes...

Går det att på något sätt komma åt filerna på telefonen, trots att jag bara kan ha den i recovery/DFU-mode?
Schenkmanis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-23   #662 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis Visa inlägg
Vet nu vad det beror på, när jag jailbreakade telefonen och installerade Cydia hade version 3.1.3 redan släppts - därför kunde ingen signatur-fil för 3.1.2 skapas eftersom Apple bara signerar för gällande version. Jag har alltså en SHSH för 3.1.3, yes...

Går det att på något sätt komma åt filerna på telefonen, trots att jag bara kan ha den i recovery/DFU-mode?
Ja men bara om du sedan tidigare har OpenSSH och afc2add installerat från Cydia. Dessa applikationer är förutsättningen för att du skall komma åt filer via t.ex. iFunBox, Cyberduck etc

Det finns ett antal "guider" här i forumet, jag vill minnas att Ponyboy guidat ett antal igenom den proceduren så sök en stund så finner du dem. Hojta annars till
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-23   #663 (permalink)
Medlem
Nykomling

Aha, jo jag har sneglat en aning på dem. Tyvärr har jag ju inte varit så förutseende, har inget av det installerat.

Så det enda som återstår att göra är väl att uppgradera till 3.1.3, säga adjö till min iPhone och hälsa min nya iPod Touch välkommen.
Schenkmanis är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-23   #664 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis Visa inlägg
Aha, jo jag har sneglat en aning på dem. Tyvärr har jag ju inte varit så förutseende, har inget av det installerat.

Så det enda som återstår att göra är väl att uppgradera till 3.1.3, säga adjö till min iPhone och hälsa min nya iPod Touch välkommen.
Man kan verkligen inte påstå att du givit upp lätt men jag skulle nog vänta några dygn med att trycka in 3.1.3. Plötsligt får du en aha upplevelse eller Tt ngn kommer med en alternativ lösning - vänta ngn dag eller två. Jag lovar grubbla lite jag med
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23   #665 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ok, jag ska ge mig till tåls ett tag till, egentligen har jag ingen större brådska. Nu vet jag i alla fall vad det berodde på, hade jag bara säkerställt från början att jag verkligen hade/inte hade en 3.1.2 SHSH så kanske man kunde ha gjort en snabbare diagnos

Stort tack för all hjälp och förslag så länge!
Schenkmanis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-25   #666 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Jan 2010
Märdin är karismatiskt upptäcksresande
Jag har en 3GS 3.1.3, borde det inte fungera
med någon annans SSH-fil? Eller vad den nu heter..
Bryr mig inte om allt på telefonen försvinner
Märdin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-25   #667 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Ursprungligen postat av Märdin Visa inlägg
Jag har en 3GS 3.1.3, borde det inte fungera
med någon annans SSH-fil? Eller vad den nu heter..
Bryr mig inte om allt på telefonen försvinner
Nope, SHSH har en hash blob unik för varje iPhone.
Gammal 2010-03-25   #668 (permalink)
Medlem
Nykomling

Cuowees avatar

Cuowee är karismatiskt upptäcksresande
Själv sitter jag fast på 3.1.3 dum nog jag var som uppdaterade innan man förstog att jailbreak was the thing.
Läste även någonstans på nåt forum att Apple kommer att släppa fw 3.2, 3 april. En källa att förlita sig på?

Edit: Gissar på spekulationer då de släpper iPad 3 April

Senast redigerad av Cuowee den 2010-03-25 klockan 22:53.
Cuowee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-25   #669 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Sep 2009
H3NR11K kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av Cuowee Visa inlägg
Själv sitter jag fast på 3.1.3 dum nog jag var som uppdaterade innan man förstog att jailbreak was the thing.
Läste även någonstans på nåt forum att Apple kommer att släppa fw 3.2, 3 april. En källa att förlita sig på?

Edit: Gissar på spekulationer då de släpper iPad 3 April
Nu vet jag inte om 3.2 kommer den 3 April men inget är omöjligt... Har för mig att jag läste det på något annat forum.. Dock så vet ingen förutom iPhone hackers när en ny jb kommer.. Om det kommer en innan den fjärde iPhonen
Tele2 student + datapaket (1GB)
H3NR11K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-26   #670 (permalink)
Medlem
Nykomling

Cuowees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av H3NR11K Visa inlägg
Nu vet jag inte om 3.2 kommer den 3 April men inget är omöjligt... Har för mig att jag läste det på något annat forum.. Dock så vet ingen förutom iPhone hackers när en ny jb kommer.. Om det kommer en innan den fjärde iPhonen
Jag har känsla att dev team kommer ut med en app precis lagom till 3.2. Vore ju kul om de släpps en jb som dessutom klarar multitasking Annars får man hoppas att 4g inte är så långt borta
Gammal 2010-03-26   #671 (permalink)
Moderator

H3NR11K kan tala
Citat:
Jag har känsla att dev team kommer ut med en app precis lagom till 3.2. Vore ju kul om de släpps en jb som dessutom klarar multitasking Annars får man hoppas att 4g inte är så långt borta
JB med multitasking? Du menar jailbreak samt unlock eller har jag fel?
Gammal 2010-03-26   #672 (permalink)
Medlem
Nykomling

Cuowees avatar

Citat:
JB med multitasking? Du menar jailbreak samt unlock eller har jag fel?
Det sägs ju att fw 3.2 ska innehålla multitasking. Om man då jb 3.2 så borde multitasking kunna gå? Eller är jag helt ute o cyklar?
Gammal 2010-03-26   #673 (permalink)
Moderator

H3NR11K kan tala
Citat:
Det sägs ju att fw 3.2 ska innehålla multitasking. Om man då jb 3.2 så borde multitasking kunna gå? Eller är jag helt ute o cyklar?
Om Fw 3.2 ska ha multitasking så ska det fungera lika bra om du jailbreakat.. Inga funktioner försvinner vid jb..
Gammal 2010-03-26   #674 (permalink)
Medlem
Nykomling

Cuowees avatar

Citat:
Om Fw 3.2 ska ha multitasking så ska det fungera lika bra om du jailbreakat.. Inga funktioner försvinner vid jb..
Jo det var det jag tänkte Sitter o ångrar nu att jag uppdaterade till 3.1.3. Det finns absolut inget sätt att jailbreaka om man inte sparade sina SHSH hos cydia när 3.1.2 var akutellt? Basebandet gör mig inget men jailbrake hade varit sjysst
Gammal 2010-03-27   #675 (permalink)
Medlem
Nykomling

-=XA=- är karismatiskt upptäcksresande
Jag har en iPhone 3GS med nya bootloadern. Körde förut 3.1.2 jailbreakad och snow:ad med blackrain och snow den fungerade perfekt i 3 månader. Sedan vrålhängde sig telefonen och vägrade starta. Det blev efter att telefonen hängt sig och jag resettat nätverksinställningarna. Man kom bara till äpplet sedan startade den om av sig själv. Blackrain kunde inte starta telefonen längre. Testade att köra in 3.1.2 igen ca 10ggr på olika sätt men det gick inte. Eftersom jag hade sparat SHSH filerna i Cydia trodde jag att det skulle gå att nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så jag installerade 3.1.3. Sen har jag försökt nedgradera utan framgång. Undra vad jag gör för fel? Jag behöver inte låsa upp basebandet eftersom jag kör "rätt" simkort om ni förstår vad jag menar. Jag vill bara Jailbreaka telefonen och köra in mina favvo apps backgrounder, multiflow och runkeeper pro... Har startat telefonen i både DFU mode och restore mod och lagt till cydias server adress i hosts filen. är det ngt jag har missat? Det ska väl gå? Är det bara att fortsätta tills det går? Jag får bara felmedelande att det är en ipsw fil som inte är kompatibel med min modell. Ngn som har tips?

Tack för ett bra forum!

Senast redigerad av -=XA=- den 2010-03-27 klockan 10:55.
-=XA=- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-27   #676 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Vasastan är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Jo det var det jag tänkte Sitter o ångrar nu att jag uppdaterade till 3.1.3. Det finns absolut inget sätt att jailbreaka om man inte sparade sina SHSH hos cydia när 3.1.2 var akutellt? Basebandet gör mig inget men jailbrake hade varit sjysst
hittade detta igår, och min iphone är på lagning så vet ej om det fungera.. men det är kanske värd och testa.

How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review

download på länken funkar inte, men jag hittade det här
The Firmware Umbrella: iPhone 3GS, iPod Touch 2G/3G 3.1.3 Support

Senast redigerad av Vasastan den 2010-03-27 klockan 04:18.
Vasastan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-27   #677 (permalink)
Medlem
Nykomling

Cuowees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av -=XA=- Visa inlägg
Jag har en iPhone 3GS med nya bootloadern. Körde förut 3.1.2 jailbreakad och snow:ad med blackrain och snow den fungerade perfekt i 3 månader. Sedan vrålhängde sig telefonen och vägrade starta. Det blev efter att telefonen hängt sig och jag resettat nätverksinställningarna. Man kom bara till äpplet sedan startade den om av sig själv. Blackrain kunde inte starta telefonen längre. Testade att köra in 3.1.2 igen ca 10ggr på olika sätt men det gick inte. Eftersom jag hade sparat SHSH filerna i Cydia trodde jag att det skulle gå att nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så jag installerade 3.1.2. Sen har jag försökt nedgradera utan framgång. Undra vad jag gör för fel? Jag behöver inte låsa upp basebandet eftersom jag kör "rätt" simkort om ni förstår vad jag menar. Jag vill bara Jailbreaka telefonen och köra in mina favvo apps backgrounder, multiflow och runkeeper pro... Har startat telefonen i både DFU mode och restore mod och lagt till cydias server adress i hosts filen. är det ngt jag har missat? Det ska väl gå? Är det bara att fortsätta tills det går? Jag får bara felmedelande att det är en ipsw fil som inte är kompatibel med min modell. Ngn som har tips?

Tack för ett bra forum!
Testa att köra Freebos guide på sida 1. Om de inte funkar så läs igenom alla sidor. Om inte annat så kommer du nog lära dig något nytt på vägen
Gammal 2010-03-27   #678 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Testa att köra Freebos guide på sida 1. Om de inte funkar så läs igenom alla sidor. Om inte annat så kommer du nog lära dig något nytt på vägen
Det har jag självklart gjort. Glömde skriva det. Jag tänkte bara höra om ngn med min bootloader, jag tror den heter iboot (den senaste) och baseband 05.12.01 har klarat att nedgradera en 3GS telefon från 3.1.3? Telefonen har varit jailbreakad och SHSH är sparat för 3.1.2 i cydia. Har skummat igenom all text i tråden men ser ingen som har exakt samma som jag.
Gammal 2010-03-27   #679 (permalink)
Medlem
Nykomling

Felmedelandet jag får när jag följer guiden på sid 1 är:

IPhone-enheten "iphone" kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda de begärda bygget.

och med en annan activated ipsw fil får jag felmedelande 1600

Det står i guiden:

"Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen."

Ska man starta om telefonen? Räcker det inte med att dra ur USB kabeln och sätta i den igen? Telefonen är ju redan i DFU-mode.

Senast redigerad av -=XA=- den 2010-03-27 klockan 11:25.
Gammal 2010-03-27   #680 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Nej, bättre att börja om från början
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta