![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#681 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#682 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
Det är alltså ingen som har lyckats med nedan?
"Jag tänkte bara höra om ngn med min bootloader, iboot (den senaste) och baseband 05.12.01 har klarat att nedgradera en 3GS telefon från 3.1.3? Telefonen har varit jailbreakad och SHSH är sparat för 3.1.2 i cydia. Har skummat igenom all text i tråden men ser ingen som har exakt samma som jag." Jag fortsätter och startar om telefonen i DFU mode några gånger till och försöker installera 3.1.2. Det verkar som jag får fel 1600 på den versionen som är 3.1.2 activated och felet, passar ej med denna enhet på den vanliga standard 3.1.2 ipsw-filen. Hör av mig om jag gör några framsteg. |
|
|
|
|
|
#683 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#684 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Jag har följt guiden på sid 1 men även testat olika ispw-filer. Har testat på 3 olika Mac datorer men har ingen PC att testa på tyvärr. Får väl installera windows 7 på macen men det verkar ju sjukt mkt jobb. Det borde ju gå att göra detta i macos också. Man kan väl använda blackrain för att komma ur recovery mode också? Quickpown fungerar ju bara i windows. Den där umbrella då? Är det ngt som kan hjälpa mig? |
|
|
|
|
|
|
#685 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Här är den guide jag har kört för att ändra hostfilen i macosx. Jag kan inte garantera att den fungerar men det verkar som om host filen blir rätt.
______________ Hur man ändrar Host filen för att lura iTunes i MacOSX: Open terminal write: sudo nano /etc/hosts paste: 74.208.10.249 gs.apple.com …on the bottom of the file like this: # Host Database # # localhost is used to configure the loopback interface # when the system is booting. Do not change this entry. ## 127.0.0.1 localhost 255.255.255.255 broadcasthost ::1 localhost fe80::1%lo0 localhost 74.208.10.249 gs.apple.com ------------ then: press: ctrl o press: enter press: ctrl x done! Kan även vara bra att köra denna: Kan tipsa om ett bra kommando man skriver i terminalen för att tömma dns cachen skriv: dscacheutil –flushcache Senast redigerad av -=XA=- den 2010-03-27 klockan 18:44. |
|
|
|
|
|
#686 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
@-=XA=-
Jag är ingen höjdare på mac så jag kan inte komma på några tips där men det du kan göra istället för att installera W7 på din mac är att prova det hos nån kompis som har Windows. Du ska inte heller prova olika ipsw filer, det enda filen du behöver prova är 3Gs 3.1.2 orginal filen som finns i guiden i första posten. Sen finns det ju olika lösningar för de olika error meddelanden som man får i iTunes så det är bra om du beskriver vilken error meddelande du får. "This request isnt awailable for this requested build" är den jobbigaste, har ingen förklaring till den om du är säker på att du har gjort allting rätt och din 3.1.2 SHSH har sparats i cydias server. Det enda lösningen till den hittills har varit att försöka tills det går. Umbrella kan du använda om du är osäker på om din 3.1.2 SHSH har sparats hos cydia och om du vill kan du hämta din SHSH från cydia och dirigera iTunes till din egen dator med hjälp av tinyss. Det tjänar du inte mycket på för att förutom att det är komplicerad så gör den precis samma sak som om du kopplar dig till cydias server genom att ändra host filen.
|
|
|
#687 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej och tack för svaret. Jag får med orginal 3.1.2 filen alltid :
"This request isnt awailable for this requested build" Det känns som om det är så att min itunes inte får kontakt med cydia. Undra om det kan vara ngt med portarna i gatewayen men de ska vara öppna hos mig. Det kan också vara så att min guide jag använt för att ändra hosts-filen inte fungerar. Ska pröva hos en kompis som har en PC med XP ikväll. Jag kommer inte att ge mig! |
|
|
|
|
|
#688 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Lyckades precis installera 3.1.2 över 3.1.3 på min 3GS med nyaste firmware och nyaste baseband! Jag lånade en kompis gamla sunkiga bärbara PC med XP och vips så fungerade det att installera 3.1.2. Det fungerade inte alls på macen.
Nu verkar dock basebandet 05.12.01 slutat att fungera! Det fungerar alltså inte att ringa från telefonen! Fungerar inte kombinationen 3.1.2 och 05.12.01 baseband? Redigerat: Efter ett till försök så fungerade även basebandet och jag kan ringa!!! Jag är så glad! Tack för hjälpen! Nu kommer jag äntligen sova gott! Godnatt! Senast redigerad av -=XA=- den 2010-03-28 klockan 04:34. |
|
|
|
|
|
#689 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Glädje!
Citat:
Riktigt kul!! Jag befinner mig i samma situation som du befann dig i! Har levt utan min iPhone i över en vecka nu, känns trist. Jag har gjort precis allting du försökt göra och jag är 100% säker på jag tröck på "Make my life easier". Så jag får hitta nån polare med xp och hoppas på det allra bästa! EDIT Nope, gick inte :/ Får väll testa på någons windows 7/Mac.. Senast redigerad av chriiis1 den 2010-03-29 klockan 00:08. |
|
|
|
|
|
|
#690 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Jag vet att det här är helt fel ställa att posta detta på men jag har ett problem och vill inte starta en ny tråd.
Jag har använt temat Illumine ett bra tag och har nu tagit bort det, men vissa av app ikonerna är fortfarande likadana som dom var i temat, t.ex väder ikonen. Hjälp! har avinstallerat winterboard och tagit bort allt från illumine. (tror jag, ^^,) super störigt, vill inte ominstallera min iphone för då måste jag installera allt igen >.< |
|
|
|
|
|
#691 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Jag vet att det här är helt fel ställa att posta detta på men jag har ett problem och vill inte starta en ny tråd.
Jag har använt temat Illumine ett bra tag och har nu tagit bort det, men vissa av app ikonerna är fortfarande likadana som dom var i temat, t.ex väder ikonen. Hjälp! har avinstallerat winterboard och tagit bort allt från illumine. (tror jag, ^^,) super störigt, vill inte ominstallera min iphone för då måste jag installera allt igen >.< |
|
|
|
|
|
#695 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Hejsan
Jag JB min iphone 3gs förut . men sen hängde den sig och var tvungen upgradera till 3.1.3 nu tänkte jag höra om det går att jb . när jag kollar i detta så står det att shsh filen är sparad. ![]() frågan är om det går eller inte |
|
|
|
|
|
#696 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Ja, det skall gå att nedgradera till 3.1.2 och jailbreaka den igen. Skulle du behöva låsa upp den så går ju inte det just nu (eftersom du har baseband 05.12.01) men att JBa fungerar alltså
|
|
|
|
|
|
#697 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
När jag följde guiden på sid 1 så fungerade inte sista steget med att köra quickpwn så jag körde blackra1n istället och efter andra försöket så fungerade både jailbreaken och basebandet på min 3GS med nyaste baseband och 3.1.3 nedgraderat till 3.1.2.
Den som har sparat SHSH filer med Cydia behöver alltså inte vara orolig det går att negradera! Det enda som inte går att göra är att låsa upp operatörslåsningen på nya basebandet. Min erfarenhet är endå att motagningen blir sämre när man gör det. Telefonen bryter oftare samtalen när den byter mast verkar det som. Nu med nyaste baseband (oupplåst) har jag inte haft det problemet. Det är bara att köra guiden på sid 1 tills det går! Testa på alla olika operativsystem du har tillgång till och glöm inte att ändra hosts-filen rätt. Stämmer inte hosts-filen så vägrar iTunes att installera. Fungerar det inte på 10:de försöket byt dator/os. Ge inte upp! |
|
|
|
|
|
#698 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
har testat ca 5gånger nu ska testa några gånger till sen bli testa andra datorer . Host filen är ändrad iaf. Pinging gs.apple.com [74.208.10.249] with 32 bytes of data: Reply from 74.208.10.249: bytes=32 time=175ms TTL=52 Reply from 74.208.10.249: bytes=32 time=177ms TTL=52 |
|
|
|
|
|
|
#699 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Du har gjort fel i sökningen!! Du ska välja "iPhone 3Gs - 3.1.2" för du vill väl nergradera till fw 3.1.2 och för det behöver du din 3.1.2 SHSH. Om du inte får error i Umbrella och det står att din 3.1.2 SHSH är sparad så kan du använda guiden i första posten för att nergradera, men om den inte kan hitta din 3.1.2 SHSH så är nergradering omöjligt.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 18:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 05:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 06:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 15:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 07:41 |