![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#721 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
finns massa info om detta på forumet. |
|
|
|
|
|
|
#722 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#723 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#724 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
prova Start > kör > skriv cmd tryck enter > skriv "ipconfig /flushdns" i den svarta runtan och tryck enter.
skriv i den svarta rutan "ping gs.apple.com" får du svar ifrån ipadressen du skrev i din hostfil så bör det fungera. får du inte svar från den ipadressen utan apples så kabnske du gjort fel när du editerade host filen. eller så e din shsh inte sparad för 3.1.2 i tid. för det är väl 3.1.2 du ska återställa till ? //fiskkkkk |
|
|
|
|
|
#726 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
![]() Tack för hjälpen
|
|
|
|
#727 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Har suttit och läst igenom rätt många guider och blir lite smått skogstokig, har fått 3 telefoner i handen på mig under omloppet av en månad kraschat.
Symptom: Telefonen låser sig helt och går inte göra ett jack shit, man måste boota om telefonen, drar igång Blackra1n och gottegrisen tittar fram, allt verkar frid och fröjd men sen hamnar den i den vanliga boot screnen igen. Och telefonen hamnar i ett återställningsläge igen. Alla telefoner är 3GS som är låsta till Telia. Och vi kör alla Tele2 1 telefon gick det att köra igenom, 1 telefon slutade med en uppdatering till 3.1.3 och nu har jag ytterligare en telefon som vägrar starta efter att man kört blackra1n. Andra telefonen och den sista dyker detta meddelande upp. Har ingen aning om dom tryckte på "Make My Life Easier" i cydia. Kändes lite dumt att skapa en ny tråd fortsätter på denna.. Kan man på nåt sätt rädda den sista telefonen utan att behöva installera 3.1.3? Läste något om Irecovery, fast det verkar bara funka om man har mac? (testade installera det på min burk, det sket sig Win7) Och så som jag fattat det så går det inte att låsa upp luren från operatören om man uppdaterar till 3.1.3 och sedan nedgraderar luren igen. För det är väll basebandet som inte går att nedgradera va? Känns lite som om man sitter i ett låst läge, kan inte läsa tillbaka säkerhetskopian, kan inte läsa tillbaka med 3.1.2, vad kan man göra nu? bara uppdatera och vänta in nästa version som ev. kommer att släppas till sommarn och sen låsa upp telefonen igen? Om de ens kommer att vara möjligt? Skiter fullkomligt i delen i jailbreaket för att multitaska osv. vill bara inte använda telia och luren är låst fram till december. Bra tips belönas med en kram, på riktigt. Senast redigerad av Zin den 2010-04-13 klockan 22:03. |
|
|
|
|
|
#728 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
@Zin
Att din 3Gs hamnar i recovery mode(iTunes+USB-sladd bilden) efter att du kört blackra1n är inte så konstigt, det kallas tethered jailbreak. Du ska då köra blackra1n en gång till för att komma ut ur recovery mode, samma sak varje gång du startar om den.
|
|
|
#729 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ponyboy: Jo det fattar jag, kanske formulera fel.
Har kört blackra1n typ en miljard gånger... efter att blackra1n kört igenom så hamnar telefonen i recovery mode direkt. Testade även sätta telefonen i DFU-läge och köra blackra1n, samma grej. |
|
|
|
|
|
#730 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
har fixxat 3.1.2 nu och har fixxat med blackrain och cydia så det är klart men sen när jag ska gå in i iphone explorer för att lägga in mina teman och det, står det att inte iphonen är jailbreakad, och när jag är inne i itunes och ska installera mina apps , så får jag dom inte i iphonen fasst det är klart, den installerar bara om appsen varje gång jag syncar den , fett wierd.
Iphone 3gs 16gb |Telia Prata på och mobilsurf extra Senast redigerad av napstah den 2010-04-15 klockan 00:43. |
|
|
|
|
|
#731 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#732 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
hade jailbreakat....men kunde inte synka blev nåt fel när jag skulle lägga in fler apps...
och försökte återställa men får då upp ökända error 1015...och försöker som guiden i första sidan gå in med QuickPwn..men står att programmet inte fungerar... blir galen snart =( har ju fått det att fungera innan.ska man behöva ta uppdatera till 3.1.3 och sen ner till 2an? just nu ser man bara itunes och sätt in sladd bilden i iphonen |
|
|
|
|
|
#733 (permalink) | ||
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#737 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Error 1015 kan även åtgärdas med http://iphwn.org/rslite102semi.zip
|
|
|
|
|
|
#738 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Iphone enheten "iphone" kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel.
Får fram detta hela tiden när ja väljer 3.1.2 ipsw filen. Pingat o ändrat hosts o allt stämmer men funkar inte nu när ja håller inne shift o ska välja filen. Ska den kanske vara placerad någonstans speciellt? |
|
|
|
|
|
#739 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 18:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 05:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 06:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 15:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 07:41 |