![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#761 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#762 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
japp, har ändrat i host-filen och även startat om datorn å kollat att det fortfarande var ändrat. har även testat på en annan dator men det blir samma fel igen....
nu har jag laddat hem usbview och umbrella men fattar inte riktigt vad jag ska göra. Jag har luskat ut vad jag har för ECID men vad gör jag sen??? hur gör man för att kolla om infon finns sparad hos saurik? vill minnas att jag tryckte på make my life easier när den funktionen fanns... /mvh erik Senast redigerad av eferm den 2010-04-20 klockan 15:22. |
|
|
|
|
|
#767 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjena
Så här är det....
Jag har Iphone 3Gs med 3.1.3, det är en av de nya, det vill säga nya bootroomet. Jag har tidigare haft 3.1.2 och både låst upp och jailbreakat via Blakra1n. Och eftersom det ej går längre att köra med blackra1n så blev jag arg och dum och uppgraderade den till 3.1.3. Frågan är vad kan jag göra, bara vänta eller kan jag göra något nu? Och folk har skrämt upp mig genom att säga att det aldrig kommer gå att göra något åt det utan det är kört för alltid. |
|
|
|
|
|
#768 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Vänta.. Det kommer något någon gång.. Dem som knäcker iPhone har massa hål och sådant för det senaste BB men de väntar antagligen till sommaren då den fjärde iPhonen kommer
|
|
|
#769 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Jo liksom man kan ju vänta men problemet är om risken finns att de istället tänker på den nya och skiter i 3.1.3 programvaran... De borde verkligen komma med något nu för jag är säkert inte ensam om denna situation. |
|
|
|
|
|
|
#770 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
täcknings problem
Tjenare, jag har en iPhone 3GS, Modemfirmware 05.12.01, som jag har lyckats jailbreaka efter många om och men.
Jag gjorde det med blackra1n efter nån liten miniguide saurik? hade skrivit och det fungerade. Men jag har ingen täckning.. WiFi fungerar fint, men jag kan varken ringa, smsa eller surfa utomhus.. Sen har jag för mig att man inte ens skall kunna JBa med 05.12.01? eller? Jo just det ja, när jag försökte nergradera mig till 3.1.2 så fick jag något felmeddelande (1015 tror jag), som rådde mig att använda något program. men det fungerade inte, så jag testade sauriks? guide, vilket fungerade. Men nu vill jag ha tillbaka min täckning! Går det ens? Den är inte upplåst (tror/hoppas jag), jag har ett abonnemang hos tre (Jag har letat som en galning på nätet efter svar, men inte hittat något) Tacksam för hjälp! Tråd flyttad /Ponyboy Senast redigerad av Ponyboy den 2010-04-23 klockan 02:27. |
|
|
|
|
|
#771 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Du har alltså 3.1.2?
Var köpte du den? Från tre eller? Lite svårt att tyda allt..
|
|
|
#772 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
@Tobias
Du har alltså lyckats nergradera från firmware 3.1.3 till 3.1.2 men ditt baseband är fortfarande 05.12.01. Detta är helt normalt för att det går inte att nergradera basebandet. Om din iPhone är operatörlåst så måste du använda den "rätta" operatören för att baseband 05.12.01 går inte att låsa upp. Du kan kolla upp ditt modellnr i den bifogade filen i iPhone FAQ för att se vilken operatöe den är låst till. Vilken metod använde du för att komma förbi error 1015, vilken sauriks guide? Om du skippat att aktivera din iPhone innan du jailbreakade den så ska du inte kunna att ringa med den alls, du ska inte ens ha "Operatör" tillvalet i Inställningarna. ![]()
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-04-23 klockan 02:31. |
|
|
|
|
|
#773 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Japp den är köpt hos tre.
Metoden jag använde för error 1015, var QuickPWN, (som inte fungerade) Och den stämmer nog att jag missade att aktivera den. Jag jailbreakade direkt! Hur kan jag gå till väga? Och jag vill inte låsa upp telefonen, utan jag trivs bra hos tre. Jag vill bara ha den jailbreakad. ![]() Senast redigerad av Tobias den 2010-04-23 klockan 07:01. |
|
|
|
|
|
#774 (permalink) | ||
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
barabazzare lyckades lösa det med iReb. Ladda ner den från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones. I iReb välj [Fix Recovey Mode Loop] och sen [3Gs]. Citat:
|
|
|
|
#775 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har iPhone 3Gs och, iReb, fungerar ikke till 3gs.
Sen så fungerar quickpwn inte på min dator... det startar inte ens. någon annan lösning?Blir gaaalen Senast redigerad av Tobias den 2010-04-23 klockan 20:33. |
|
|
|
|
|
#776 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
Blir Fanimej en HTC nästa gång!Det här suger.Vet inte ens varför jag köpte en telefon som är såpass stympad utan Jailbreak från början.
Hajpen finns inte ens kvar.Hoppas Apple inser att den här ryska kgb metoden kanske inte håller i all evighet men om folk anser att det inte spelar roll så lär dom fortsätta på samma vis Evig trött på att behöva vänta pgr av ett felsteg i Itunes |
|
|
|
|
|
#777 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
iReb funkar med 3Gs också, efter att du valt [Fix Recovery Mode Loop] så ser du denna bild. Välj [iPhone 3Gs] och då ska din iPhone komma ut ur recovery mode. Sen starta iTunes och aktivera din iPhone, se till att ha ditt simkort i och slå in din pinkod. ![]()
|
|
|
|
#778 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej hej,
snabb liten fråga. Vad exakt ska jag skriva i terminal för att hitta till rätt hosts fil? Har läst om både "sudo pico" och "sudo nano". det där lyckades jag lösa. Trodde att jag hade klarat det men fick tyvärr ett felmeddelande. Fel 1618. Någon som kan hjälpa? Senast redigerad av dnisse den 2010-04-24 klockan 19:22. |
|
|
|
|
|
#780 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Yes!! Jag fixade det med iReb!
Dock var det lite klurigt.. Först när jag startade iReb, och försökte fixa loopen, så bad den mig att installera ett tilläggs paket. Och det gjorde jag, men då fungerade inte iReb som det skulle. Sedan hittade jag en fin kommentar på youtube, där det beskrevs att man skulle sätta installationsfilen(den till tilläggsprogrammet) i kompatibilitetsläge med "Windows XP (Service Pack 2)" sen fungerade det fint! |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 17:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 04:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 05:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 14:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 06:41 |