![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#821 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
Pila ner där så ser du.
|
|
|
|
#822 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
![]() Nu har jag dock förkovrat mig i ämnet. Nåja, tack för svar iaf. Nu blir det till att vänta en stund till innan jag återigen kan använda min älskade iPhone. |
|
|
|
|
|
|
#823 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Hej.
har suttit och läst igenom forum ett par gånger nu och hittar ingen med samma problem som mig.. har en Iphone 3gs 16gb. vilken tror den ligger på 3.1.3 då jag glömde den i datorn och den uppdaterade sig själv.. Problemet jag har är att jag har köpt den från USA så jag har inte original simkortet. NU till min fråga, Någon har har den minsta aning om hur jag ska gå tillväga? jag känner mig helt lost med all den information som står här på forumet. finns ju 211 sätt att göra saker och ting på men jag blir bara fast på samma connect to itunes loggan. Har även ett svagt minne utav att jag tryckte på make my life easier före den 4/2. Men det hjälper inte ett skit när jag försöker restora.. Telefonen har legat och samlat damm i 4 månader nu och jag tänke nu med den nya uppdateringen kanske man kan skaka lite liv i den.. Hoppas nån med koll därute kan hjälpa. Jailbreaken är inte så viktig bara jag kan använda min svenska eller mitt norska simkort i den. Så unlocken är prio 1. tack på förhand /NajF |
|
|
|
|
|
#825 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
Hur kan jag kolla mitt serienummer om jag inte kommer in på telefonen? finns det något annat sätt att gå runt itunesloggan? Jag har inte Orginal simkortet.. Läste igenom hala faQ men hittade inget. Edit. Hittade serienummret återkommer inom snarast såg nu att min iphone är tillverkad under vecka 27 xxx27xxxxxx Senast redigerad av NajF den 2010-06-25 klockan 00:50. |
|
|
|
|
|
|
#826 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
hej
har samma problem som najf, kollat efter mitt serie nummer den är tillverkad vecka 29. (3gs) vilken guide ska jag välja för att låsa upp och jailbreaka? kanske det är vettigare och vänta tills 4.0 går och använda? mvh André |
|
|
|
|
|
#827 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
När jag ska återställa till 3.1.2 får jag felmeddelande 1015.
Har provat att ladda ner quickpwn, men det funkar inte alls. Programmet startar inte ens. Kör Windows 7. Finns det något annat sätt att få telefonen ur återställningsläge, eftersom jag tror att firmwaren är korrekt installerad, men att iTunes reagerar på basebandet. Hade 3.1.3 tidigare. Någon annan som haft problem med quickpwn och windows 7? |
|
|
|
|
|
#828 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Tankat nya Qpwn? Dock funkade det inte för mig å mitt Win7. jag fick låna päroneens lodiga Xp å då löste sig allt!
|
|
|
#830 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Jag har försökt gång på gång med detta och har gjort på en massa olika sätt men hur jag än gör så har jag sparat firmware filen på mitt skrivbord men när jag trycker på shift-restore så hittar den inte filen. Skall man packa upp den (med Winrar el liknande?)
|
|
|
|
|
|
#832 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
det funka ej för mig ? mobilen starta ej ? och den kommer bara upp till Itunes + sladden ? testat kick ut den me par program. men hamnar åter där igen ? Några förslag vad felet kan vara då? |
|
|
|
|
|
|
#833 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Mina händer är rätt darrande...
Jag lyckades att fixa åt problemet, precis som HÄR där första inlägget som jag följde varje pricka. Äntligt! Iphone var upplåst hos Tre och jag ville låsa upp det i juli, men det blev fiasko.... försökte lösa problem, men orkade inte... fick förskjuta det senare förrän idag! ![]() Nu... Jag är rädd för att göra misstaget igen. Jag använde redsn0w för win 0.9.6rc16. Jag funkade inte innan men jag körde 10 ggr bl.a. fixa på olika sätt som jag gjorde det under installation - jailbrak.... o Jag tänkte, att det inte var ett dugg att funka... skit i det... o sen jag lät det i en timme som "jag glömde" bort det ett tag. Jag ville rensa bort saker från bordet, men såg skärmen i iphone... Dom är tillbaka! ![]() Vet inte vad jag ska göra nästa steg? Det är inte jailbrak. Version 3.1.2 (7D11) och firmware 06.15.00. Iphone 3GS. Fråga är också att jag vill att den ska upplåst som jag fick det introduktion från Tre, men är rädd för att det ger ett helvetet igen som hände i juli. Så vet jag inte hur det ska gå till. Någon som kan ge tips? Tack!
|
|
|
|
#834 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
fan, jag hänger inte med. Håller på och hjälper en kompis iphone 3gs som jag saknar lite info om, vet bara att det är en 3gs som har blivit jailbreakad.
Har fullföljt alla steg, dock utan framgång d.v.s. Den sista lilla rutan som kommer upp när "uppdateringen" sker.. Kod 3194, någon som vet vad detta innebär? ![]() |
|
|
|
|
|
#835 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
Vadå? Försöker du uppdatera den till 3.1.3? Förstår inte ens varför den här tråden är klistrad då 3.1.3 är väldigt utgånget.. och inget man installerar frivilligt inte ens för jailbreak.. Jailbreaka 3gs'en med ios5 istället. Kolla först om det är gamla bootromen på den, står här i forumet om du söker på gamla bootromen så får du fram hur man tittar upp det.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har din iPhone fastnat vid Bootlogon? Titta hit! | steffeiphone | Allt om iPhone | 0 | 2010-03-11 17:51 |
| Väntar du på din iPhone 3GS? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-08-14 04:41 |
| Lysekil folk se HIT! Någon som jag kan låna Iphone laddare av? arvode ges =) | sasserdude | Allt om iPhone | 16 | 2009-06-22 05:58 |
| Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp! | Robban82 | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-22 14:26 |
| Hur många ikoner har du på din iPhone? | Flipper | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-26 06:41 |