Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-02-08   #141 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Sep 2009
H3NR11K kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av skinnyVirus Visa inlägg
samtidigt finns det väl knappast någon som kan påstå att de aldrig lärt sig en läxa av att göra ett misstag? jag menar bara att det är ganska mänskligt att inte tänka efter ordentligt på 100% av alla beslut man tar. i vissa situationer är det nog bara trial and error som gäller. om man inte vet nog mycket för att söka rätt kunskap så är det ju lätt hänt, eller om man är för impulsiv och ivrig att komma vidare som jag var i detta fallet.
Som du säger så är alla vi mänskliga. Man gör misstag och man lär sig av dem. Nu kan de som inte uppdaterat skratta sig lyckliga och de som som har uppdaterat gråta, böna och be Geohot eller Dev att kirra JB/unlock

Citat:
åå om man bara kunde övertala honom att vara lite gullig mot oss som lyckades klanta till det. han borde ta nån liten summa för det kanske så det skulle kännas värt det. ja jag tänker inte ha en boring iphone i 24 månader iaf. nåt måste man hitta på..
Ja.. Dock så tror jag verkligen inte att han kommer att göra något.. Han har sagt flera gånger att han aldrig kommer att göra ett simpelt program igen eftersom att det är många som failat å sen med tanke på hans senaste tweet så..
Tele2 student + datapaket (1GB)
H3NR11K är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #142 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
åå om man bara kunde övertala honom att vara lite gullig mot oss som lyckades klanta till det. han borde ta nån liten summa för det kanske så det skulle kännas värt det. ja jag tänker inte ha en boring iphone i 24 månader iaf. nåt måste man hitta på..
Han bryr sig inte. Han vet att om han sitter på sin eventuella exploit till nästa stora fw release blir han bara en ännu större hjälte.
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #143 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
jesper_u är karismatiskt upptäcksresande
Freebo, med din guide kommer den som jailbreakar att sluta med en oaktiverad iphone och få "no signal" även om du har kör med "rätt" simkort.

länka gärna din min beskrivning så folk kan få en jailbreakad 3.1.2 med signal.
jesper_u är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #144 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av jesper_u Visa inlägg
Freebo, med din guide kommer den som jailbreakar att sluta med en oaktiverad iphone och få "no signal" även om du har kör med "rätt" simkort.

ge mig en länk till guiden så får jag kolla tack
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #145 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ponyboy är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av jesper_u Visa inlägg

Stämmer inte. Är man på 3.1.2 och återställer till 3.1.2 som det står i guiden så går det jätte bra att aktivera med rätt sim kort. Har man uppdaterat till 3.1.3 och nergraderat till 3.1.2 så kan man använda sig av Quickpwn för att komma ut från recovery och sen aktivera i iTunes.

Testat över 30 gånger nu med 2 st 3Gs.
Gammal 2010-02-08   #146 (permalink)
Medlem
Nykomling

skinnyVirus är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av H3NR11K Visa inlägg
Som du säger så är alla vi mänskliga. Man gör misstag och man lär sig av dem. Nu kan de som inte uppdaterat skratta sig lyckliga och de som som har uppdaterat gråta, böna och be Geohot eller Dev att kirra JB/unlock

Ja.. Dock så tror jag verkligen inte att han kommer att göra något.. Han har sagt flera gånger att han aldrig kommer att göra ett simpelt program igen eftersom att det är många som failat å sen med tanke på hans senaste tweet så..

precis, huvudet på spiken.

stämmer nog.. som du säger så får vi som uppdaterat bara hoppas att nån som har de rätta kunskaperna förbarmar sig..
skinnyVirus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #147 (permalink)
Medlem
Nykomling

PS_iphone är karismatiskt upptäcksresande
Detta funkar inte för mig !
PS_iphone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #148 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Han bryr sig inte. Han vet att om han sitter på sin eventuella exploit till nästa stora fw release blir han bara en ännu större hjälte.
mm.. men undrar hur länge det kan dröja..

Verkar dock som att jag kan ha hittat ett sätt att ta mig ur situationen, men billigt blire inte. min pojkvän har också lagt en beställning på en iphone men han tog en svart 16 gig och jag har en vit 32 gig. om jag betalar mellanskillnaden till en vit 32 åt honom så kan vi byta låter det som. haha sjukt å betala typ 900 spänn för att få en ny chans på 3.1.2 programvaran. men jag tror jäklar det är värt det..

För inte kan det väl finnas telefoner redan nu i telias lager som har nya programvaran väl?

Senast redigerad av skinnyVirus den 2010-02-08 klockan 19:44.
Gammal 2010-02-08   #149 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
För inte kan det väl finnas telefoner redan nu i telias lager som har nya programvaran väl?
Tror det dröjer ett par veckor innan iphoner i telia butiken är uppdaterade till 3.1.3. Du kan ju alltid fråga dem hur länge mobilen har funnits i lager.
Gammal 2010-02-08   #150 (permalink)
Moderator

H3NR11K kan tala
Citat:
mm.. men undrar hur länge det kan dröja..

Verkar dock som att jag kan ha hittat ett sätt att ta mig ur situationen, men billigt blire inte. min pojkvän har också lagt en beställning på en iphone men han tog en svart 16 gig och jag har en vit 32 gig. om jag betalar mellanskillnaden till en vit 32 åt honom så kan vi byta låter det som. haha sjukt å betala typ 900 spänn för att få en ny chans på 3.1.2 programvaran. men jag tror jäklar det är värt det..

Låter som ett jävligt dåligt byte tbh.
Tror inte att Telia har 3.1.3 i lager eftersom att det kom nyss och så jag förstår det så finns det massor i lager,,
H3NR11K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #151 (permalink)
SiE
Medlem
Nykomling

SiE är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboy Visa inlägg
Stämmer inte. Är man på 3.1.2 och återställer till 3.1.2 som det står i guiden så går det jätte bra att aktivera med rätt sim kort. Har man uppdaterat till 3.1.3 och nergraderat till 3.1.2 så kan man använda sig av Quickpwn för att komma ut från recovery och sen aktivera i iTunes.

Testat över 30 gånger nu med 2 st 3Gs.
Är ny här och hoppas inte mitt inlägg känns OT. Jag har en ny 3GS på 3.1.2 som efter Blackra1n inte vill reboota efter Geohot's ansikte (allt funkade bra tills jag installerade winterboard och tryckte reboot), skärmen blir bara svart och power on ger itunesloggan. Kan såklart inte återställa i itunes för då hamnar jag på 3.1.3. Inget SHSH sparat med Cydia.
Skulle Quickpwn kunna hjälpa mig boota tillbaka till den 3.1.2 som de facto ligger på telefonen?

Tack på förhand!
SiE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #152 (permalink)
Moderator

H3NR11K kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av SiE Visa inlägg
Är ny här och hoppas inte mitt inlägg känns OT. Jag har en ny 3GS på 3.1.2 som efter Blackra1n inte vill reboota efter Geohot's ansikte (allt funkade bra tills jag installerade winterboard och tryckte reboot), skärmen blir bara svart och power on ger itunesloggan. Kan såklart inte återställa i itunes för då hamnar jag på 3.1.3. Inget SHSH sparat med Cydia.
Skulle Quickpwn kunna hjälpa mig boota tillbaka till den 3.1.2 som de facto ligger på telefonen?

Tack på förhand!
Du har tethrad JB. Jailbreaka med blackra1n varje gång du startar om.
H3NR11K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #153 (permalink)
SiE
Medlem
Nykomling

Citat:
Du har tethrad JB. Jailbreaka med blackra1n varje gång du startar om.
Yes, funkade bra efter varje omstart tills winterboard installerades - men därefter vill Blackra1n inte gå "hela vägen", den fastnar på "done, waiting for reboot".

Testat i OS X och Vista, samma resultat. Men tack H3NR11K för snabbt svar.

EDIT: Har sett en del äldre foruminlägg där folk har haft samma problem med winterboard + Blackra1n, men där har folk valt att ta den enkla vägen att återställa i itunes till 3.1.2 och därefter jailbreaka igen. Men nu när 3.1.2 inte längre är signerad så är det inte mycket till hjälp.

Senast redigerad av SiE den 2010-02-08 klockan 21:10.
Gammal 2010-02-08   #154 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Yes, funkade bra efter varje omstart tills winterboard installerades - men därefter vill Blackra1n inte gå "hela vägen", den fastnar på "done, waiting for reboot".

Testat i OS X och Vista, samma resultat. Men tack H3NR11K för snabbt svar.

EDIT: Har sett en del äldre foruminlägg där folk har haft samma problem med winterboard + Blackra1n, men där har folk valt att ta den enkla vägen att återställa i itunes till 3.1.2 och därefter jailbreaka igen. Men nu när 3.1.2 inte längre är signerad så är det inte mycket till hjälp.
Det finns en fix som kan funka utan att du behöver återställa. Har du afc2add installerat? Det går ibland att browsa i mapparna när man har fastnat i boot logon. Kolla om du kan browsa i dina system mappar med ifunbox.

Är du säker på att ditt SHSH inte är sparad i cydia. Enligt vissa så sparas SHSH automatisk i cydia och om du har haft jailbreak längre än en vecka sån kan det gälla dig också.
Gammal 2010-02-08   #155 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

carpes avatar

Reg.datum: Jan 2009
carpe är karismatiskt upptäcksresande
Pony > Man ska väl se i Cydia ifall man har sin sparad? Han ska väl visa det på förstasidan. Min visar inget, men har för mig att jag har sparat, och att han visat det förut. Finns det något annat sätt att kolla det på?
BB: 04.26.08
Ultrasn0w: 0.92
Abb. 3Bomben Friends + Frisurf @ 0,384 mbit/s
carpe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08   #156 (permalink)
SiE
Medlem
Nykomling

Citat:
Det finns en fix som kan funka utan att du behöver återställa. Har du afc2add installerat? Det går ibland att browsa i mapparna när man har fastnat i boot logon. Kolla om du kan browsa i dina system mappar med ifunbox.

Är du säker på att ditt SHSH inte är sparad i cydia. Enligt vissa så sparas SHSH automatisk i cydia och om du har haft jailbreak längre än en vecka sån kan det gälla dig också.
Hade luren jailbreakad i cirka en timme innan jag fastnade i "wait for reboot"... underbart är kort. Så har tyvärr varken SHSH eller afc2add.

Ang iFunbox: läste lite om programmet. Var din tanke att man kunde använda iFunbox för att ta bort winterboard och därmed komma bort från konflikten som gör att Blackra1n inte orkar hela vägen fram? Och är det kört nu när jag inte har afc2add?

MVH /SiE
Gammal 2010-02-08   #157 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Hade luren jailbreakad i cirka en timme innan jag fastnade i "wait for reboot"... underbart är kort. Så har tyvärr varken SHSH eller afc2add.

Ang iFunbox: läste lite om programmet. Var din tanke att man kunde använda iFunbox för att ta bort winterboard och därmed komma bort från konflikten som gör att Blackra1n inte orkar hela vägen fram? Och är det kört nu när jag inte har afc2add?

MVH /SiE
Nej, inte så enkelt som att ta bort Winteboard. Man kan gå in Daemon plisterna och ändra i koderna där och sen reebota. Då du inte har afc2add installerat så hjälper det inte dig.

Men du har nu en jailbreakad lur med 3.1.2, även om du nu har fastnat i boot logon. Om du inte har en 3Gs med den nya bootromen så kan du ju uppdatera till 3.1.3 med en custom ipsw utan att uppdatera ditt baseband, men då måste du vara försiktig för det går endast att jailbreaka 3.1.3 om man är på 3.1.2. Uppdatera inte till 3.1.3 för då finns det ingen hopp att återvända.
Gammal 2010-02-08   #158 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av carpe Visa inlägg
Pony > Man ska väl se i Cydia ifall man har sin sparad? Han ska väl visa det på förstasidan. Min visar inget, men har för mig att jag har sparat, och att han visat det förut. Finns det något annat sätt att kolla det på?
Låter underligt, har du valt "make my life easier" då ska det stå i cydia. Vet faktisk inte om det går att se om det redan inte står i Cydia. Ska kolla runt lite, hittar jag nåt så hojtar jag till.
Gammal 2010-02-08   #159 (permalink)
SiE
Medlem
Nykomling

Citat:
Nej, inte så enkelt som att ta bort Winteboard. Man kan gå in Daemon plisterna och ändra i koderna där och sen reebota. Då du inte har afc2add installerat så hjälper det inte dig.

Men du har nu en jailbreakad lur med 3.1.2, även om du nu har fastnat i boot logon. Om du inte har en 3Gs med den nya bootromen så kan du ju uppdatera till 3.1.3 med en custom ipsw utan att uppdatera ditt baseband, men då måste du vara försiktig för det går endast att jailbreaka 3.1.3 om man är på 3.1.2. Uppdatera inte till 3.1.3 för då finns det ingen hopp att återvända.
Ok, tyvärr är luren inköpt i slutet av förra veckan (Dustin) så det känns som den nya bootromen. Blir väl att hoppas på att dev team kommer med en lösning som inkluderar även dom nyare 3GS, tills dess får telefonen vila i sin låda. Hyfsat knäckande, men tack för feedbacken hur som helst.

Andra tips mottages såklart tacksamt!

Senast redigerad av SiE den 2010-02-08 klockan 23:08.
Gammal 2010-02-08   #160 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Låter som ett jävligt dåligt byte tbh.
Tror inte att Telia har 3.1.3 i lager eftersom att det kom nyss och så jag förstår det så finns det massor i lager,,
alltså då får jag ju en ny likadan 32 gigs vit eftersom han ändrar sin best, men visst var det dyra sekunder... lite crazy kanske men utan jailbreak känns det som man missar halva nöjer med iphone lixom. tur för mig att killen inte är så brydd om teknik och olika tweaks och funktioner

känns ju som så att de har kvar ur ett stort lager och knappast att de skulle orka börja uppgradera dem de har liksom..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta