Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-02-24   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Madswede är karismatiskt upptäcksresande
Question Tänker köpa en 3G S men undrar om upplåsning

Hej!

Jag tänker som sagt köpa en iphone....men nu undrar jag... om jag låser upp mobilen så har jag hört att iapps inte funkar längre är det verkligen så?
Jag hörde ochså att Apple skriver virus som attackerar bara de upplåsta telefonerna....har ni hört om detta och kan det vara sant?

Jag är för tillfället med Tele2 så det skulle vara toppen om jag kunde stanna kvar och ha en fungerande iphone

Tacksam för snabbt svar,
Madswede är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-24   #2 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Madswede Visa inlägg
Hej!

Jag tänker som sagt köpa en iphone....men nu undrar jag... om jag låser upp mobilen så har jag hört att iapps inte funkar längre är det verkligen så?
Jag hörde ochså att Apple skriver virus som attackerar bara de upplåsta telefonerna....har ni hört om detta och kan det vara sant?

Jag är för tillfället med Tele2 så det skulle vara toppen om jag kunde stanna kvar och ha en fungerande iphone

Tacksam för snabbt svar,
Alla apps fungerar på en jailbreakad/upplåst iPhone, precis som på alla andra iPhones. Virus? Nä du, inte Apple men det har funnits en del maskar som krupit runt mellan jailbreakade iPhones men det har bara drabbat de som inte fattat hur man säkrar upp sin telefon
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-02-24   #3 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Sep 2009
H3NR11K kan tala
Om du vill ha Tele2 så tycker jag att du köper en kontantkortstele från Tre och låser sedan upp den via dem. Då slipper du oroa dig för att "råka" uppdatera till nyare FW som kanske inte går att låsa upp.
Tele2 student + datapaket (1GB)
H3NR11K är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta