![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
http://www.iphoneinfo.se/forum/probl...html#post60780 |
|
|
|
|
|
|
#42 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ja, om du har sparat din SHSH hos sauriks server så kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka/låsa upp igen. Läs inläggen ovan om hur man kollar upp sin sparade SHSH och finns även länkar till guiden om hur man återställer med hjälp av sauriks server.
|
|
|
#44 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#45 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Blackra1n hänger sig
Batteri på min iphone tog slut iförrgår. När jah skulle köra "Make it ra1n" för att få igång den, då kommer Geo-gubben upp som den ska. den där tack rutan kommer upp sen står det "waiting for rebot" som de ska.
men den verkar stanna där. cirkeln i mitten som visar att den arbetar kommer upp men snurrar väldigt långsamt (typ ett hack per minut). efter ca: 7 min eller något startar telefonen om sig och itune och usb sladden kommer upp, jag ville inte återställa den efter som den då tydligen ska uppdatera sig. JAg kör med. Iphone 3GS, 3.1.2, Blackra1n, Sn0w, Rocks, Tele2 Fler som har haft samma problem. Läs genom tråden, du kanske hittar en lösning här. Tråd flyttad /Ponyboy Senast redigerad av Ponyboy den 2010-04-01 klockan 00:59. |
|
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Är det någon som har lyckats med att få iPhonen att funka? Jag fastnar i Gehots ansikte.. Om någon har lyckats, Hur gjorde du/ni då?
När jag kopplar iPhonen mot datorn, så kommer itunes fram, och där står det "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes. " Har en 3GS med 3.1.2 Har märkt en till sak nu, när jag har iPhonen kopplad mot datorn, så startas iPhonen om automatiskt hela tiden. Då har jag inte iTunes eller Blackra1n på. Senast redigerad av Aliikemal den 2010-04-26 klockan 00:36. |
|
|
|
|
|
#50 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
DFU mode fastän Geohot bild
Har sedan några timmar tillbaka försökt JBa min iphone (via mac - blackrain). Har fungerat bra innan men nu har det börjat krångla:
- Jag kopplar in telefonen, stänger ner iTunes och trycker på "make it rain" - Geohot bilden kommer upp och den arbetar - Efter ett tag kommer en "arbetscirkel" upp och den rebootar - efter rebooten kommer den där usb kabel mot itunes symbolen upp (DFU mode?) så här har det varit hela tiden, har tänkt på att kanske återställa telefonen igen (har 3.1.2) men det verkar svårt då itunes automatiskt uppgraderar om jag trycker återställ. Hjälp ![]() Fler som har haft samma problem, läs igenom denna tråd för förslag och tips. Sammanfogar trådarna /Ponyboy Senast redigerad av Ponyboy den 2010-05-05 klockan 05:36. |
|
|
|
|
|
#51 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2010
![]() |
Jag verkarar ha nästan samma problem som er. Jag skulle uppadtera lite nedladdningar från cydia vilka var bl.a. ********** och nån grej så man kan ha fem apps i rutan längst ner i menyn, och någon mer app. Alltså sammanlagt tre apps. Så jag tryckte på uppgradera alla (3). nedladdningen började men efter ett tag så orkade jag inte vänta längre eftersom att jag hade edge-nätverk. Så jag tryckte på hemknappen för att stänga av det så att jag kunde ansluta till wifi. Men då stod den bara och laddade inne på cydia och sen blev det helt svart, har inte kunnat starta den sen dess. Det var kanske två timmar sedan nu. Det händer inget när jag håller inne powerknappen och det händer heller inget när jag kopplar in den i datorn. HJÄLP MIG!
|
|
|
|
|
|
#52 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
har du provat att hålla in Home och powerknappen sammtidigt ?Min vart svart som natten men när jag gjorde en softreboot(Omstart) så fungerade det,Det som hände va att skärmen la av men telefonen var fortfarande på så testa det
men håll in bägge knapparna sammtidigt i typ 10 sek |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| GeoHot utmanar :) | whywhy99 | Allt om iPhone | 2 | 2009-11-12 11:55 |
| Geohot släpper upplåsning för iPhone med baseband 05.11.07 | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-11-01 09:50 |
| Iphone fast i återhämtningsläge | liljevitt | Allt om iPhone | 6 | 2009-10-03 21:15 |
| Rotera bild? | frigo | Allt om iPhone | 6 | 2009-09-19 20:06 |
| Simkortshållare i 2 bitar, 1 bit e fast :( | hannes_iphone3g | Allt om iPhone | 14 | 2009-07-31 22:13 |