![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#81 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
#83 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
En liten fråga bara. Om jag återställer till 3.1.3. Sparas då allt jag har i Cydia, alltså som jag installerat och så? När jag jailar en gång till? Vet att det finns 1000 svar, men här i denna tråden svaras det nog snabbast.
|
|
|
#86 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Är inte så kunnig med det här jailbreak och annat, har bara jailbreakat en Ipod touch.
Vad menas det här?: Citat:
Vad kommer hända efter jag har gjort det här jailbreak med Spirit? |
|
|
|
|
|
|
#87 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
@feffe... Vi snackar inte om piratskit här i forumet!
|
|
|
|
#88 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Nej, det gjorde jag visserligen inte... Men det funkade bra tills jag installerade MyWi, efter det funkar inte att koppla till mitt trådlösa nätverk. Avinstallerade MyWi men ingen skillnad... Kanske ska testa med en fresh telefon och sen jailbreak igen.
|
|
|
|
|
|
#89 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Jag minns att min wifi lade av första gången jag installerade MyWi (ungefär samtidigt som Noak strandade på berget Ararat), jag återställde utan att läsa in backup och allt var frid och fröjd igen.
|
|
|
|
|
|
#90 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
De här gick ju inge vidare, laddade hem o gjorde efter guiden och telefonen funkade fint en stund, men när jag gick in på cydia andra gången hängde den sig rejält. Går inte ens att återställa den i itunes
![]()
|
|
|
#91 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Borde man inte kunna installera blacksn0w, genom att lägga repo i cydia.
Det här är då endast för de som har (3GS) 3.1.2 med gamla bootrom 05.11.07. -Först gör du en ny installation av 3.1.2. (Tänk på att du måste ha din SHSH sparad så du redigerar till Sauriks server) -När du installerat klart 3.1.2 så kör du igång spirit jailbreak. -Sedan startar du cydia, skriver in blacksn0w repo. Installerar blacksn0w, och låser upp telefonen. Jag har själv inte testat detta, utan det är bara en teori. Någon får gärna hoppa in och ge sin syn på denna teori. Notera återigen, det här är endast för de som har 3GS med bootrom 05.11.07 och firmware 3.1.2, samt att man har backup på sin SHSH. Har någon testat detta för att se om det fungerar? |
|
|
|
|
|
#92 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#97 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
Jag har idag en
Iphone 3gs 32gb svart V3.0.1(7A400) MF 04.26.08 Jb den med redsn0w för evigheter sen. Om jag vill uppgradera till 3.1.3 och sen JB den, hur går jag tillväga då ? Kommer cydia och allt annat fungera som det gör idag ? Läste lite snabbt ang Spirit, fungerar de 100% ? Samt om jag startar om eller luren crashar , kommer den fortfarande vara jb ? Jag kör telenor på luren samt kortet, så behöver inte vara unlocked. Jätte tacksam för svar MVH // TwiZteD
|
|
|
#98 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Det du ska tänka på är att ditt 04.26.08 Baseband är eftertraktat så om du bryr dig om andrahandsvärdet på din iPhone så bör du fundera på att uppgradera till 3.1.3 med PwnageTool eller Sn0wbreeze och sedan köra Spirit. Ja, Spirit fungerar hittils klockrent. Det man skall komma ihåg är att Apple har mycket lättare för stoppa Spirit än Redsn0w (som attackerar telefonen på en djupare nivå) |
|
|
|
|
|
|
#99 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
Citat:
![]() Hur ska jag göra för att få det rätt då ? Jag har alla mina SHSH sparade på sauriks server. Vilken guide ska jag följa för att behålla mitt baseband då ? Hur uppgraderar jag från 3.0.1 - 3.1.3 med pwnagetool samt sn0wbreeze sen kör spirit ? Någon bra guide ? Supertacksam, så trött på 3.0.1 att många saker ej fungerar.. Strunta i mitt PM, hehe // TwiZteD
|
|
|
|
#100 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| P0sixninja om Greenpois0n, Spirit och Geohot's nya exploit. | Ponyboy | Upplåsning och jailbreak | 62 | 2010-04-30 15:02 |
| Ultrasn0w ute | LuDii | Allt om iPhone | 1 | 2009-06-23 12:11 |
| Jailbreak för 2.2 ute - diskussion | Sean | Upplåsning och jailbreak | 67 | 2009-05-30 00:12 |
| Jailbreak för 2.2.1 ute för mac, pc cooming soon? | Pear | Upplåsning och jailbreak | 45 | 2009-02-18 01:12 |
| QuickPWN 2.1 är ute. | MrCabelguy | Allt om iPhone | 29 | 2008-11-22 23:56 |