![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
[GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G
Spirit är en Jailbreak och endast jailbreak så om du vill låsa upp mobilen så går det inte. Det är untethered så du behöver inte rejailbreaka efter varje omstart. Mobilen måste vara aktiverad och inte på Connect to iTunes eller Emergency Call läge. Du kan jailbreaka iPad, iPhone, eller iPod touch på firmware: 3.1.2, 3.1.3, or 3.2.
Version av iTunes 9 och uppåt måste vara installerad. För iPad användare: Cydia är bara beta för iPad vissa program kommer crasha din iPad och du behöver formatera den så var försiktig. 1. Ladda ner här HÄR! eller HÄR! 2. Höger klicka -> Egenskaper -> Kompatibiltet -> Bild -> OK3. Kör som Administatör (Det är nog bäst) ![]() 4. Tryck på "Jailbreak" ![]() 5. iPhonen restartar och taadaaa Cydia finns nu ![]() ![]() Senast redigerad av mossarelli den 2010-05-04 klockan 07:19. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
|
Trådskaparen kan om han vill utöka guiden med att skriva längst upp exakt varför man ska välja Spirit, vilken firmware man ska ha och vilken enhet som Spirit funkar på.
Jag själv var tvungen att googla på vad man skulle använda spirit till. Om du gör det så ska jag se till att det kommer lite klister på tråden. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Citat:
![]()
iPhone 3GS 16GB Svart Version: 3.1.3 Jailbreak: Nope Upplåst: Nope Abonnemang: Halebop Hallå med Surf Plus Senast redigerad av ihaamster den 2010-05-03 klockan 23:39. |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Nu ångrar jag mig att jag byte bort min iphone 3gs 32gb telenor låst med 3.1.3 gick ju inte att jaila den då nu har jag en iphone 3gs 16gb upplåst och jalbrekad med blackra1n men om något skulle gå snett och jag måste återställa så är den låst till telia
![]()
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortfarande inte jag som skapat den. ^^
Sen har du nog inte rätt länk i första posten. Du får ta bort sista snestrecket.
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2010
![]() |
Wifi. Har det något med det att göra? För när jag trycker på Cydiaikonen så blinkar det bara till, som att programmet är på gång att köras men sedan ångrar sig. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Provade att återställa och köra Spirit igen, men samma problem kvarstår.
Har som sagt en 3GS, hade blackrain på den innan och återställde den för att köra Spirit. Ser att installationen verkar fungera, den där färgglada bilden kommer upp på skärmen. Ser att Cydia-ikonen finns där, men när jag trycker på den händer inget, ikonerna "blippar" bara till lite. Som att den är inne i programmet i någon mikrosekund men sedan hoppar ut. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tja, en liten fråga!
Har polarens 3GS med nya bootromen, dock ej aktiverad, fungerar det att aktivera den med rätt kort, köra Spirit på den och sen köra in blacksn0w för att unlocka den? (han vill köra Tele2 på den). Eller finns det ingen unlock till 3GSen med nya bootromen? Det är 3.1.3 på den.. Mvh Katabol |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur man jailbreakar smidigast? | Red Eagle | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-11-14 22:03 |
| 3g lur med 3.0 hur jailbreakar jag den? | AngelIsland | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 15:10 |
| Hur får man iphonen synlig med bluetoothen? | mini | Allt om iPhone | 3 | 2009-10-01 17:06 |
| Köpt iPhone, hur aktiverar jag och jailbreakar? | byyy | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-07-17 20:16 |
| Hur långt kommer man med 250MB datatrafik? | Rolle | Allt om iPhone | 25 | 2008-07-13 13:50 |