![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Iphone 3gs 05.12.01 connect to itunes efter ultrasn0w
hej, låste upp kompisens 3gs 3,1,3 05.12.01 idag. Tog in comviq kort så stog det connect to itunes o den loggan me usb o itunes loggan.
iallafall ja anslöt den men sedan så stog det the sim is not for this carierr eller va de stog. men när ja tog in ett 3 kort så funkade det. Jag testar att skicka sms till de nr som är inne i telefonen och så får jag smset men kan ej svara pga ja är i connect to itunes läge BILD: ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag har lagt in allt på nytt men det vart inte bättre. Frågan är om det kommer en ny upplåsning snart. Hoppas på det. Vet inte hur jag ska komma runt problemet annars.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Fungerar det med Telia eller Telenor så skulle jag skylla på Tele2, som du vet fungerar Tele2/Comviq inte på vissa iPhones.
Testa att avaktivera 3G med Tre-kortet instoppat, stoppa sedan in Tele2 kortet |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hjalp
Citat:
OBS, ber om ursakt for spraket. Ar i mitthemland dar dem inte har vara bokstaver!! hoppas ni forstor ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag får då detta inte att funka. Testat på olika iphones nu och nu är det bara en som strular som bara den. Samma problem hela tiden (se tillbaka i tråden). Blir så less!
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Har testat med att lägga in 3.1.3 på nytt utan simkort i och sedan aktiverat med 3 kortet då den e låst till 3. efter det kört ultrasno0w men när jag sätter sedan i ett telia ellet tele 2 så får jag bara upp att jag ska koppla in den till itunes.
Jailbreakat med spirit och sedan ultrasno0w. Känns som inte ultrasno0w går igenom helt eller något. Man kan ju ringa till telefonen men man kommer inte in till hemskärmen utan där står bara koppla in till itunes och i itunes står att telefonen inte stöds av det simkortet. Spelar ingen rill om jag tar ett teliakort eller tele 2 kort.
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
.
Citat:
OBS: Ar i mitt hemland och dem har inte svensk sprak Sa mitt sprak ar lite daligt![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Det är lugnt med spåket. Jag fattar.
Jag har aktiverat allt såm går att aktivera innan ultrasno0w. Funkar inte ändå.
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Vilket jailbreak använder du? Om du använder blackrain får dy detta problem på nyare 3gs er. Använ isåfall spirit jb istället.
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag använder spirit och sedan ultrasno0w. Kan säga att det inte funkar än på mobilen jag sitter på nu (har 2 st nämligen). En funkar kanon men inte den andra.
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
jag har last upp sammanlagt 4 st 3gs alla 05.12.01
Den ena fick ingen nat alls det kom NO SERVICE och inget sim:S 2 st tappade nat helt o hallet efter 2 dagar. den sista ar detta jag startat traden om som jag o fredda har problem om. Helt sjukt att ingen vet hur man fixar detta? |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Det som jag tycker är konstigt är att det går att ringa till den o ta emot samtal fast det står att den ska kopplas in till itunes. Har annars täckning mm men kommer lixom inte åt menyn alls.
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
hoppas det löser sig!!
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
- till vilken operatör är den låst? - gamla eller nya bootromet? - baseband version? - firmware version? - fungerar den med den operatören i orginalskick samt jailbreakad? |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåst 05.12.01 med ultrasn0w problem. | GonyX | Upplåsning och jailbreak | 30 | 2010-07-03 11:30 |
| Fick min Iphone 16 gb 3GS 3.1.3 05.12.01 Upplåst! | GonyX | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2010-06-18 01:33 |
| Iphone 3.1.3 baseband 05.12.01 Jailbreak? | Vasastan | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-04-19 20:23 |
| S: Iphone 3GS 32GB Svart (3.12-05.11.07) Låst till TRE | Egil | Köp & Sälj | 7 | 2010-04-14 21:17 |
| 3G borta efter 3.12 (3GS med JB + unlock)? | Virax | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2009-10-25 22:25 |