Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-07-04   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Itake är karismatiskt upptäcksresande
Iphone 3GS med iOS 4.0 utan tidigare jailbreak, går det att jailbreaka?

Hej,

Jag har en Iphone 3GS med iOS 4.0. Jag har inte jailbreakat den tidigare, jag tänkte vara "smart" och vänta tills en ny version av ios släpptes och jailbreaka då, eftersom jag hört att jailbreaking kan göra det svårt att få nya uppdateringar från Apple.

Det verkar dock som att det inte var smart alls. Måste man först nergradera sin Iphone till en tidigare version av iOS, jailbreaka den, och sedan upgradera till en jailbreaked version av iOS 4? I så fall, finns det någon sida där det står hur man skall gå till väga för att göra det?

Eller finns det något sätt att jailbreaka en Iphone 3GS med ios4 som aldrig varit jailbreakad förut direkt?

Är fast på landet i en vecka och en jailbreakad iphone med en GBC emulator och lite pokemon skulle förgylla min tid...
Itake är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-07-04   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
MyCrew är karismatiskt upptäcksresande
Om du har ios 4 så kan du inte jb din iphone än men det kommer. för jag skulle själv göra det å har googlat en hel vecka nu. och då tänkte att man kan kanske nergradera til ios 3 igen men det värkade inte gå det heller. så ett tips är att vänta kanske, men om du skulle hitta att det går att jb med ios 4 så kan du ju skicka till mig

Peace

säljes Nokia 5800 express music
MyCrew är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-07-04   #3 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Sorry, du kan inte JBa just nu. Ut och fiska istället för att sitta inne och sukta efter Gameboy....
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-07-06   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2010
vurtnero är karismatiskt upptäcksresande
Ställer en fråga då jag inte hittat något men läste på sn0wbreeze's sida; Jag har en 3.1.2 3GS med ny bootrom (tethered), och läste då på sn0wbreeze att man kan uppdatera till iOS4.0 och sedan jailbreaka med senaste sn0wbreeze.
Det står nämligen "(old bootrom/already jailbroken with anything other than Spirit)" Menar dom bara old bootrom eller "new bootrom som redan är jailbreakad"?
MVH
vurtnero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06   #5 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2010
jonas19 är karismatiskt upptäcksresande
Har inte ett skit med detta att göra .. men hur skriver (gör jag ) en egen tråd ???? Hittar det ingen stans :S
Hårddisk: 16 GB
Firmware 4.2.1
Jailbreak & Upplåsning: jailbreakme.com Jailbreak & låst till 3
Modemfirmware: 03.10.01
Tre pott 399 + Fri Mobilsurf

------------------------------------------------------
jonas19 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06   #6 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av vurtnero Visa inlägg
Ställer en fråga då jag inte hittat något men läste på sn0wbreeze's sida; Jag har en 3.1.2 3GS med ny bootrom (tethered), och läste då på sn0wbreeze att man kan uppdatera till iOS4.0 och sedan jailbreaka med senaste sn0wbreeze.
Det står nämligen "(old bootrom/already jailbroken with anything other than Spirit)" Menar dom bara old bootrom eller "new bootrom som redan är jailbreakad"?
MVH
Bara gamla bootromen på en telefon som redan är JBad. Snart kommer det även för nya bootromen för er med 3.1.2 SHSHs sparade
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2010
vurtnero är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Bara gamla bootromen på en telefon som redan är JBad. Snart kommer det även för nya bootromen för er med 3.1.2 SHSHs sparade
Tack för ett bra svar! Har 3.1.2 sparad genom Cydia så jag kan skatta mig lycklig! Tack så mkt för infon.
vurtnero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08   #8 (permalink)
Medlem
Igenkänd

aeuss avatar

Reg.datum: Feb 2009
aeus är karismatiskt upptäcksresande
Sorry om de redan finns svar på min fråga men de känns som att det är alldeles för många poster om samma frågor och olika bra svar så jag tänkte jag använder denna tråden..

Har det släpps en JB till iOS 4 för 3Gs ännu, om inte, finns de något datum när det kommer att släppas?
aeus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08   #9 (permalink)
Medlem
Omtalad

jonnilssons avatar

Reg.datum: Dec 2008
jonnilsson är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till jonnilsson
Citat:
Ursprungligen postat av aeus Visa inlägg
Sorry om de redan finns svar på min fråga men de känns som att det är alldeles för många poster om samma frågor och olika bra svar så jag tänkte jag använder denna tråden..

Har det släpps en JB till iOS 4 för 3Gs ännu, om inte, finns de något datum när det kommer att släppas?
Den har gjorts, men inte släppts. Och där finns inget datum på när den kommer. (har hört rykten om att den ska komma strax innan 4.0.1 av någon konstig anledning)
Upplåsning: Ultrasn0w
Abonnemang: Telia max 25, Telia surf alltid
iPhone är: Bästa telefonen enligt mig!
jonnilsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08   #10 (permalink)
Medlem
Igenkänd

aeuss avatar

Reg.datum: Feb 2009
aeus är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av jonnilsson Visa inlägg
Den har gjorts, men inte släppts. Och där finns inget datum på när den kommer. (har hört rykten om att den ska komma strax innan 4.0.1 av någon konstig anledning)
Ok tackar!
aeus är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta