Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-07-09   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
zykoz är karismatiskt upptäcksresande
iPhone 3gs 3.1.3 mc131kn/b, vilken operatör? ( har löst det nu )

Hejsan!

jag köpte för ett tag sedan en iPhone som var jailbreakad o upplåst.
jag sökte runt på nätet o hittade att mc131kn tillhör den norska operatören netcom, så jag köpte därför ett kontantkort ifrån dem ifall man skulle råka uppdatera den o inte kunna aktivera.

efter ett tag så började telefonen kännas seg o slutligen en dag så gick den inte att starta, så jag uppdaterade till 3.1.3, stoppade i mitt netcom kort........ o ingenting händer!

startar jag telefonen med Netcom kortet i så kommer itunes loggan o usb sladden upp o slide for emergency.
kopplar jag den då till datorn så kommer " the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported " upp.

är inte mc131kn/a och mc131kn/b samma operatör?
finns det något sätt som man kan aktivera telefonen på?

den har den nya bootromen, baseband 05.12.01 & bootloader 6.4

Senast redigerad av zykoz den 2010-07-23 klockan 17:41.
zykoz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-07-23   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
zykoz är karismatiskt upptäcksresande
löste det själv.....

köpte ett iphone aktiveringskort ifrån Fonefunshop Ltd
fick det i brevlådan 4 dagar senare.
satte i kortet i iPhonen o kopplade den till datorn, väntade en liten stund o sen voila! inget mer emergency screen! jailbreakade med spirit o laddade ner ultrasn0w ifrån cydia, så nu fungerar telefonen perfekt.
Om någon i Borås trakten behöver hjälp så är det bara att säga till.
zykoz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-07-24   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Chabbe11 är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av zykoz Visa inlägg
löste det själv.....

köpte ett iphone aktiveringskort ifrån Fonefunshop Ltd
fick det i brevlådan 4 dagar senare.
satte i kortet i iPhonen o kopplade den till datorn, väntade en liten stund o sen voila! inget mer emergency screen! jailbreakade med spirit o laddade ner ultrasn0w ifrån cydia, så nu fungerar telefonen perfekt.
Om någon i Borås trakten behöver hjälp så är det bara att säga till.
Kul att allt läste sig och även roligare att läsa om hur du erbjuder dig att hjälpa till invånare i Borås.

Skrev detta eftersom jag uppskattade hur du erbjöd dig att hjälpa till, vilket många användare här på forumet också gör.
Chabbe11 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-15   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Elin89 är karismatiskt upptäcksresande
Hejsan, är ser att det var ett bra tag sedan du skrev det här men jag har i storsätt samma problem, köpte min iPhone på blocket (så antar att den var jailbreakad o upplåst, så jag kunde använda vilken operatör som helst) När jag häromdagen skulle göra en uppdatering i itunes då den krånglat lite slutade den fungera helt och det enda som kommer fram nu är slide for emergency & om man kopplar den till datorn så kommer " the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported " upp.

Ser att du bor i Borås trakten? Det gör jag med så vore jätte snällt om du kanske kunde hjälpt mig? kan inte så mycket om de här sakerna, tacksam för svar Mvh Elin

E-post:Elin_blondiie89@hotmail.com
Elin89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-15   #5 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av Elin89 Visa inlägg
Hejsan, är ser att det var ett bra tag sedan du skrev det här men jag har i storsätt samma problem, köpte min iPhone på blocket (så antar att den var jailbreakad o upplåst, så jag kunde använda vilken operatör som helst) När jag häromdagen skulle göra en uppdatering i itunes då den krånglat lite slutade den fungera helt och det enda som kommer fram nu är slide for emergency & om man kopplar den till datorn så kommer " the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported " upp.

Ser att du bor i Borås trakten? Det gör jag med så vore jätte snällt om du kanske kunde hjälpt mig? kan inte så mycket om de här sakerna, tacksam för svar Mvh Elin

E-post:Elin_blondiie89@hotmail.com

Du kan aktivera genom att jailbreaka telefonen och kryssa i "Hacktivate" så kommer du förbi emergency-skärmen.

Men oavsett om du kommer vidare från emergency-skärmen så står du inför ett annat problem: Hur ska du få teefonen att fungera med simkortet?

Detta eftersom du får " the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported " så verkar telefonen blivit låst igen.
Har du en 3GS så kan du lägga in iPad's baseband för att låsa upp med ultrasn0w.

Har du iPhone 4 och har uppdaterat så har du säkerligen fått ett nytt baseband som ultrasn0w ej stödjer. Om du har iOS 4.0 upp till och med 4.3.5 så kan du köpa gevey-upplåsningskort för iPhone 4. Men har du iOS 5 och senaste basebandet så är du rätt så körd gällande att kunna ringa med telefonen om den är låst till annan operatör. Då måste du ta reda på vilken operatör den är låst till och kan således bara använda ett simkort från den operatör som telefonen är låst till.

Behöver du gevey-upplåsningskort så går det bra att köpa via mig i länken som finns i min signatur.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta