![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
|
[GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe)
Här är instruktionerna på hur du Jailbreakar iPhone 3G/3Gs samt iPhone 4, med 4.0/4.0.1.
Steg 1. Öppna upp Safari på din iPhone (WiFi uppkoppling rekomenderas eller åtminstonde fri surf) och skriv in jailbreakme.com ![]() Steg2. Dra över fingret på "slide to jailbreak" ![]() Steg 3. Låt den ladda automatiskt, ha tålamod! ![]() ![]() Steg 4. Tryck på "OK" och sedan på Hemknappen. Du har nu Jailbreak! ![]() ![]() Du kan låsa upp samtliga iPhone's (4,3Gs,3G) med ultrasn0w
iPhone 4 | 32GB | iOS 5.0.1 Pwn'd | Svart iPad Wi-Fi+3G | 32GB | iOS 5.1 Ger support via PM efter 16:00! Senast redigerad av Cophe den 2011-05-06 klockan 18:24. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
På hemsidan där det står hur man låser upp telefonen står det att det är för iPhone 3G. Funkar det även för iPhone 3Gs?
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ett tips är väl att vänta några dagar för 3GS (med nya bootromet iallafall) då min telefon blev helt lustig när jag fixat Cydia! Apple-loggan kom fram lite varsomhelst när jag igång apps, så tänkte starta om den och då låste den sig helt (tethered antar jag).
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2010
![]() |
Citat:
![]() Riktigt bra guida annars, fett att man kan jailbreaka via Safari ![]() |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Min iphone 4 ska ligga på posten hemma nu
Jag är då en nybörjar inom iphone och undrar om man ska jailbreaka sin 4a, visst jag väntar några dagar och ser att de funkar först, men ska man låta bli att uppdatera den direkt eller vilken version kommer den med / vilken version ska man ha på den för ultrasn0w? |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
GRYM Guide!!! Har nu jailbreakat min iPhone 3Gs och det funkar utan några som helst problem. Jag kan sätta på den utan dator helt fel fritt. Vad jag längtat efter det här och det funkar så bra.
TOPPEN GUIDE!!!!!
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Om man har jailbreakat och har firmware 4.0.1 då finns väl inte allt det som fanns när man hade 3.1.2?
För i min Cydia finns det inte alls mycket program. Är det så för alla eller bara för mig?
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Jailbreaka iPhone 3G 4.0 med Redsn0w | steffeiphone | Upplåsning och jailbreak | 96 | 2010-08-13 12:19 |
| Guide | Mattias | Operatörer & abonnemang | 5 | 2010-08-02 07:13 |
| GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze | steffeiphone | Upplåsning och jailbreak | 131 | 2010-07-27 08:05 |
| [Guide] Jailbreaka iOS 4.0 3Gs med PwnageTool. | Ponyboy | Upplåsning och jailbreak | 84 | 2010-06-28 02:53 |