![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Låst Iphone, någon som provat?
Hej
Har en Telia låst Iphone och snubblade över det här: Beställning av upplåsningskod till Iphone 4 (Svenska) Det är visserligen dyrt, men jag det passar mig eftersom jag vill få den upplåst en gång för alla. Är det någon användare här som har någon erfarenhet av "permanent upplåsning" eller företaget bakom det? B.R |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Jag beställde en upplåsning där i morse. Jag uppdaterar tråden när det är klart och jag förhoppningsvis har en upplåst Iphone;-)
Det som hänt hittills var att jag fick en orderbekräftelse som förklarar att min Iphone ligger på behandling och att det kan ta upp till 10 dagar, men troligen är klart tidigare. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Det luktar scam lång väg. Varför skulle de ha 10 dagars leveranstid på koderna?
Antingen har de väldigt många och kan leverera direkt, eller så kommer de aldrig få tag i några över huvud taget. Att istället påstå 10 dagars leveranstid är så mycket skit snack det kan bli. Jag är 99.9% säker på att det är några pojkar som vill tjäna snabba cash. Uppenbarligen finns det några som gärna donerar pengar till dem. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
Vad jag vet så är det de enda lagliga sättet att låsa upp den på om man inte jailbreakar och kör en fulupplåsning. Tycker det luktar bluff lång väg. Till trådskaparen - Hur funkade det med betalning? Förskott eller?
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
det som är lite småroligt är att bilden till "iphone 4 upplåsningskod" inte alls är en iphone 4
![]() sen verkar dom vilja ha IMEI numret till telefonen med, vilket jag inte hade skickat ut sådär. hoppas iaf att det fungerar! trist med alla scams som flyter omkring på nätet !
iPhone 3Gs 4.1 Sn0wbreeze 04.26.08 - svart iPhone 3Gs 3.1.3 Spirit 05.12.01 - vit Senast redigerad av tehfiskk den 2010-10-08 klockan 15:39. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Och att ett av namnen bakom hemsidan "Jan-Erik Olsson"
också är namnet på den ökända rånaren vid Normalmstogsdramat 1973 ![]()
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Peter Svedman (Gnylf) on Twitter
han hävdar ju att dom kan låsa upp de mesta på sin twitter.. ultrahackers, nummersnillen eller bara scam? ska bli spännande att se dehär!
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Jo ska bli skoj att se om det funkar.
Hittade några bruksanvisningar som beskriver hur man ska "använda" koden man får. How To Unlock Apple iPhone 4 1. Turn on your iPhone with an unaccepted SIM card. 2. The cell phone should request your unlock code or request a password of some sort. 3. Now enter your unlock code. 4. Your Apple iPhone may reboot and should now be completely unlocked. Hur funkar det egentligen om man stoppar in "fel" simkort, frågar luren då efter en kod som det beskrivs här? Lite mysko att Gnylf skriver i sin FAQ på frågan om hur man slår i koden: "Vi skickar alltid med fullständiga instruktioner i samma email som koden levereras. Vi försöker hålla denna FAQ på en enkel nivå och behandlar inte detta här."
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Ytterligare lite skumt att Svedman på sin Twitter redan den 23 Juli säger att han kan räkna ut upplåsningskoder till iPhone 4
Då iPhone 4 lanserades i Sverige först den 29-30 Juli.
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Hej
Jag heter Peter Svedman och är en av ägarna till Gnylf.com. Jag fick tipset av en av mina kunder som skapat den här tråden. Först och främst vill jag säga att ni som skriver att "upplåsningskod" till Iphone är bluff har både rätt och fel. Vissa av de äldre Iphones låser vi upp genom en sorts kod, inte kod i den bemärkelsen att man starta telefonen och slår in en kod, utan ett litet knep för att få ut en signatur (kod) som vi använder för att låta Itunes låsa upp telefonen (slå in kod). De flesta nyare Iphone bla Iphone 4 låses upp via Itunes, helt utan att kunden behöver göra någonting. Varför skriver vi kod på sidan? Anledningen är att en majoritet av våra kunder inte är så tekniskt bevandrade och att vi inte vill komplicera saker och ting. Dessutom vill vi hålla "temat" på sidan eftersom vi huvudsakligen handlar med koder. Varför förskottsbetalning? Det är ett sätt för oss att garantera att vi får betalt för vårt jobb. Hur skulle vi annars göra? Skicka ut en lapp med koderna mot postförskott? Det skulle ju åtminstone i fallen med Iphone vara omöjligt. Angående butik Vi har ingen butik i dagsläget. Däremot har vi samarbete med en del butiker. Detta gäller i första hand andra telefoner än Iphone. I många fall så har folk försökt slå in koder på måfå (vanligt bland Android) och telefonen har sk "Blocked Counter". Då kan inte telefonen låsas upp med kod. Om kunden har köpt en kod av oss och har "Blocked Counter" så är den koden oanvändbar. Då erbjuder vi kostnadsfri upplåsning hos någon av våra samarbetspartners så kunden kan få det dom har betalat för, en upplåst telefon. I en del fall så skickar vi ut egentillverkad programvara så kunden kan låsa upp via orginalkabel. Angående 10 dagar... Det finns en och annan Iphone i vårt avlånga land. Vi säger 10 dagar för att gardera oss. Det brukar för det mesta ta 4-5 dagar. Men säger man 10 dagar och levererar på 5 så blir det en positiv överaskning. Bluff? Naturligtvis är vi inte en bluff. Jag har dock full förståelse för att folk tycker det är misstänksamt med det vi gör. Jag kan tyvärr inte påverka det, utan få helt enkelt låta tiden ha sin gång och hoppas det dyker upp lite "snälla" trådar på nätet. Iof så skulle jag kunna tänka mig att demonstrera kostnadsfritt för en "tung" medlem på detta forum att vår tjänst verkligen fungerar? Tack för ett bra forum, jag brukar ofta läsa på detta forum men har inte reggat mig förrän nu ![]() PS: Jag vet inte exakt när det bankrånet var, men jag är tämligen säker på att Janne inte ens var en kittling i sin farsas pung på den tiden, ![]() |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Ja det fungerar
![]() Ytterligare lite skumt att Svedman på sin Twitter redan den 23 Juli säger att han kan räkna ut upplåsningskoder till iPhone 4 Då iPhone 4 lanserades i Sverige först den 29-30 Juli. Jo, det kan verka lite suspekt. Anledningen är att vi visste redan dagen efter den första Iphonen kom ut att det skulle gå. Jag kan med relativ säkerhet säga att vi klarar Iphone 5, redan nu med. ![]() |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Tele2 - Tv i mobilen - Någon som provat? | Oh Qrap | Operatörer & abonnemang | 1 | 2010-06-24 19:58 |
| Någon provat detta? | DrDistorzion | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-03-12 23:37 |
| iNavX någon som provat? | Bl00m | Allt om iPhone | 0 | 2009-01-28 21:08 |
| Ny Flash plugin, någon som provat? | fjompa666 | Allt om iPhone | 17 | 2008-12-28 11:38 |
| Någon som provat 2.1 Jailbreak metoden? | Kexan | Allt om iPhone | 8 | 2008-09-30 18:44 |