![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) | |
|
Esmir
Mycket känd
|
Citat:
Din baseband uppdateras inte så du kan köra nuvarande ultrasn0w för unlock |
|
|
|
|
|
|
#44 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Citat:
Har jag förstått rätt nu: 1: ladda ner 4.1 ipsw original 2: Använd pwnagetool gör om filen 3. Köra en ctrl restore till den omgjorda filen. 4. Sedan bara installera ultrasnow i cydia i stort sätt? Är filen med pwnagetool jailbreakad och klar? Eller skall den köras i greenpoison? Sedan behöver jag ju och ha en som e hacktivated fixar pwnagetool det med?? |
|
|
|
|
|
|
#47 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Tänkte bara nämna efterssom jag inte har en mac så använde jag snowbreeze 2.0.2 och gjorde om en 4.1 ipsw hacktivation samt jailbreak och det funkade kanon ( Trodde inte det funakde på iOS 4 gjorde inte innan när jag testade ) Kan säga att med nya snowbreeze 2.1 fick jag ett felmeddelande 21 i itunes så använd 2.0.2.
Så ni som har en äldre bootroom och jailbreakad 3gs samt windows gör om en 4.1 med snowbreeze sätt telefonen i recovery mode och håll inne shift och uppdatera och välj den omgjorda snowbreezefilen kör hårt! =) |
|
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
tjena. lite ny här och just registrerad
![]() Om jag skulle jailbreaka telefonen, vad är skillnaden gentemot inte jailbreakad? Liksom vad tappar jag för att jag jailbreakar den bortsett från att slippa apples "betala-för-allt-och-var-tyst" ? |
|
|
|
|
|
#51 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
Om du lämnar in din telefon på service? Ja, men om du rensar den dessförinnan så syns det ej.
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Citat:
Skulle dock behöva hjälp med att få in cydia. Program i appstore? Just jailbreakat den med green poison och jag märker ingen skillnad.. är antagligen alldeles för noobig. |
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Någon som har problem med att få bort GP loadern efter reset?
Valt erase all content osv men loadern vägrar försvinna? Har nämligen införskaffat en ny 4'a med 4.1 och testade gp istället för lime för skojj skull. Nu får jag inget nät och försöker nolla för att börja om igen. Men kört "reset all settings, erase all content and settings" osv men GP loadern vägrar försvinna. Försöker nolla den så jag får aktivera genom itunes igen. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Vad exakt sker när man jailbreakar? | Linus | Upplåsning och jailbreak | 17 | 2010-08-04 12:43 |
| Hur man jailbreakar smidigast? | Red Eagle | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-11-14 21:03 |
| 3g lur med 3.0 hur jailbreakar jag den? | AngelIsland | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 14:10 |
| Köpt iPhone, hur aktiverar jag och jailbreakar? | byyy | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-07-17 19:16 |
| Hur långt kommer man med 250MB datatrafik? | Rolle | Allt om iPhone | 25 | 2008-07-13 12:50 |