![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
[GUIDE] Hur man jailbreakar med GreenPois0n
Nu när Greenpois0n har släppts, so vore det passande med en liten guide om hur man går tillväga för att jailbreaka med detta verktyg. Man kommer även framöver att kunna jailbreaka AppleTV2G vid en uppdatering.
Citat:
Windows: Ladda ner OSX: (Ej tillgängligt ännu) 2) Nu är det dags att ansluta din iEnhet till datorn och öppna programmet för GreenPois0n. 3) Klicka på Prepare to Jailbreak (DFU). ![]() 4) sätt din enhet i DFU-läge – Guide till hur man sätter sin enhet i DFU-läge. ![]() 5) Nu är det dags att börja jailbreaka, tryck på knappen som det står ”Jailbreak!” på – för att påbörja installationen. ![]() ![]() 6) Nu är det bara att sitta tillbakalutad i stolen och invänta på att det ska bli klart. Om det lyckades kommer du mötas av en text som säger ”Jailbreak Complete!” GRATTIS! Du har nu lyckats jailbreaka din enhet med GreenPois0n.
Lås upp iPhone Låst Till 3 | Telia | Halebop | AT&T | O2 | Tele2 | Comviq | Telenor iPhone Tillbehör - Skal & Skydd Är Min iPhone Spärrad / Stöldspärrad? WeShop På FaceBook Senast redigerad av muffins den 2010-10-14 klockan 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Edit: Du kan alltså vara på 4.0 till och med 4.1 för att jailbreaka med Redsn0w. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Vilket skulle du rekommendera av limerain och greenpoison? Spelar det egentligen någon roll vilket man väljer? Satt och tvekade vilket jag skulle välja när jag uppdaterade min egen 4:a innan.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Gick på första försöket utan problem. Limera1n är precis som blackra1n - vissa klarar på första försöker, vissa klarar på 20e försöket, vissa klarar på 50 försöket och vissa klarar det inte alls. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Får se hur jag gör ![]()
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Har du det redan installerat - så är det ingen skillnad jämfört med GreenPois0n. Min text var gällande vilken applikation som är stabilast att använda vid en jailbreakingprocess ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Det fungerar bara med iPhone 4 - gällande att behålla nuvarande baseband. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Ja men då är det bara att behålla limerain då tack.
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
1 har en iPhone-4 med fm 4.0.2, vill JB och låsa upp - möjligt och med greenposi0n?
2 har även en iPhone-4 med fm 4.0.1 som är JB/upplåst, är det bara att köra på med greenpois0n för att kunna behålla den upplåst? Måste TinyUmbrella användas i något av fallen? |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
2. Nej. GP är enbart jailbreak, inte upplåsningsverktyg. Iom 4.1 så kommer du få ett nytt baseband. Använd TinyUmbrella för att behålla ditt nuvarande baseband om du ska uppgradera firmware: Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
ipod 3:e generationen...
Citat:
Du sa att man kan jb en ipod 3:e generationen... jag skulle gärna vilja veta hur ni lyckades med det? jag har provat med både limera1n och greenp0ison (naturligt vis återställt imellan) men får det ändå inte att fungera? Har ni nå förslag på vad man kan göra för att få det att funka? funkar utmärkt på första försöket på min iphone 4a och mina polares 3gs..men ipod nepp ![]() tack
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Vad exakt sker när man jailbreakar? | Linus | Upplåsning och jailbreak | 17 | 2010-08-04 12:43 |
| Hur man jailbreakar smidigast? | Red Eagle | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-11-14 21:03 |
| 3g lur med 3.0 hur jailbreakar jag den? | AngelIsland | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 14:10 |
| Köpt iPhone, hur aktiverar jag och jailbreakar? | byyy | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-07-17 19:16 |
| Hur långt kommer man med 250MB datatrafik? | Rolle | Allt om iPhone | 25 | 2008-07-13 12:50 |