![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
[GUIDE] Untethered JB 4.1 för 3G & iP-Touch 2G (redsn0w)
Som många redan vet om så släpptes det en beta-version av Redsn0w 0.9.6 som kan jailbreaka iOS 4.1 gällande iPhone3G och iPod Touch2G. Det verkar även fungera att jailbreaka iOS 4.2 betan som finns ute också. Men det sistnämnda görs på egen risk.
Denna beta-version av Redsn0w använder sig utav gamla exploits. I detta fall pwnage2 DFU-mode exploiten som hittades på den tiden då 2.x firmware var den nyaste firmwaren. Denna beta-version av Redsn0w innehåller inte SHAtter exploiten som skapades av pod2g. Om du är beroende av att kringgå operatörslåset så ska du inte använda dig utav Redsn0w i dagsläget. För Redsn0w uppdaterar nämligen basebandet också när du ska jailbreaka till 4.1. Börja först med att ladda hem Redsn0w För mac: Ladda ner För Windows: Ladda ner Steg 1: Börja med att ladda hem iOS 4.1 för din iEnhet. Firmware för nerladdning hittar du hos theiphonewiki. Steg 2: Se till att du har iOS 4.0 eller högre på din enhet just nu. Annars uppdaterar du till iOS 4.1 via iTunes med ipsw-filen du nyss tankade hem i steg 1. Steg 3: Starta upp Redsn0w 0.9.6b1 och leta upp iOS 4.1 som du tankade hem i tidigare steg. Steg 4: Välj att installera Cydia samtidigt, genom att checka boxen för Cydia. Du kan självfallet checka de andra boxarna också, beroende på vad du vill ha installerat i förväg. Steg 5: Nu är det dags att stänga av iEnheten så att den är helt avslagen men fortfarande skall iEnheten vara inkopplad via usb-kabeln till datorn. Klicka dig sedan vidare med Next. Du kommer nu att bli uppmanad att sätta telefonen i DFU-läge. Det gör du genom att hålla in både HOME plus POWER-knappen. När du fått in din telefon i DFU-läge så kommer installationen att påbörjas. iEnheten kommer att startas om automatiskt när installationen är klar.
Lås upp iPhone Låst Till 3 | Telia | Halebop | AT&T | O2 | Tele2 | Comviq | Telenor iPhone Tillbehör - Skal & Skydd Är Min iPhone Spärrad / Stöldspärrad? WeShop På FaceBook Senast redigerad av Cophe den 2011-05-06 klockan 18:22. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Detta pga att det måste köras kod vid varje uppstart av enheten. Sen hur mycket slöare det blir kan jag inte svara på för det vet jag inte. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Citat:
Få hoppas någon som har testat detta på en 3G kan svara ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Detta fungeradde inte på min 3GS. När jag startat redsn0w och valt rätt ipsw, får jag ett felmeddelande som säger: "Unable to recognize secified IPSW".
Jag testade limera1n istället. Verkar som att det fungerar bättre. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Hm, fungerade fint. men klockan värkar skum. ställde påminnelse som väckning men den ringde 1 tima för sent. Tur att man vakna ändå.
Någon som stött på det problemet? Får se hur de är i morgon (ställer en extra klocka).. Senast redigerad av Utstran den 2010-11-01 klockan 22:21. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Hej, har en liten fråga angående detta;
Jag har följt guiden till punkt och pricka, allting fungerar utmärkt fram tills det är klart. "Ananas"-bilden å de kommer upp, allting blir färdig installerat på iPhone-skärmen eller hur man ska förklara, men sen när det är klart så startas telefonen om. Efter det hänger den sig på apple-logan, utan att komma vidare :-( Något förslag på vad man kan göra? |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Hej, när jag jailbreakar min 3g med redsn0w så går allt utmärkt, den startar och allting. Men "ring-funktionen" är försvunnen från mitt springboard. Alltså den gröna telefon ikonen är borta. Kan heller inte nå internet via safari eller andra apps trots att jag är kopplad till ett nätverk. När jag ska återställa den får jag också error, men det funkar att återstänna genom recovery mode. Någon som vet varför det blir så? Hur jag kan fixa det?
Bunken |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Jailbreaka iPhone 3G 4.0 med Redsn0w | steffeiphone | Upplåsning och jailbreak | 96 | 2010-08-13 12:19 |
| GUIDE Jailbreaka iPhone 3.1.3 med Sn0wbreeze | steffeiphone | Upplåsning och jailbreak | 131 | 2010-07-27 08:05 |
| Iphone 3GS med iOS 4.0 utan tidigare jailbreak, går det att jailbreaka? | Itake | Upplåsning och jailbreak | 9 | 2010-07-08 20:45 |
| [Guide] Jailbreaka iOS 4.0 3Gs med PwnageTool. | Ponyboy | Upplåsning och jailbreak | 84 | 2010-06-28 02:53 |