1500 kr för en iphone 3G 16GB svart?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone 1500 kr för en iphone 3G 16GB svart?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 42

Har ni sett på Eniro 1500kr för en iPhone 3G 16GB Svart. Är det nått man ska satsa på?

diXet
    Member
    Post count: 236

haha kan säga 99,9% att de e bluff, elle så e iphonen sönder

diXet
    Member
    Post count: 236

haha kan säga 99,9% att de e bluff, elle så e iphonen sönder

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Nej. Inget å satsa på! köp en på blocket istället. Där kan man nog få en för 3800.

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Nej. Inget å satsa på! köp en på blocket istället. Där kan man nog få en för 3800.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Verkar stöldgods tycker jag….

steffe
    Member

Verkar stöldgods tycker jag….

Pzycho
    Member
    Post count: 36

tja

Tror det var samma kille som jag mailade häromdagen..
    Frågade de vanliga frågorna som :

“Finns den kvar, är den hel, har du verkligen garantin kvar och kan du tänka dig att skicka den?”

Fick detta mail tillbaka:

“Hej,
    Telefonen är helt ny och är upplåst och har 2 års internationell garanti. Telefonen är original med alla standart tillbehör i original låda. Telefonen har Tyskland, Frankrike, spanska, svenska, tjeckiska, engelska, slovakiska och Itlaian språk menuThe pris för 1 telefon, 200euro alla skatter för sjöfarten ingår, och priset på 3 är 450Euro. Nu kan du svara mig och berätta hur många du vill köpa för att få dig min bästa pris och låta dig veta att information om hur en transaktion kommer att bli och om Möjliga du svara på engelska för en snabbare comunication. Med vänlig hälsning och vänta ett snabbt svar.”

Med andra ord så blev det självklart ingen affär hehe 😛

Pzycho
    Member

tja

“Finns den kvar, är den hel, har du verkligen garantin kvar och kan du tänka dig att skicka den?”

“Hej,
    Telefonen är helt ny och är upplåst och har 2 års internationell garanti. Telefonen är original med alla standart tillbehör i original låda. Telefonen har Tyskland, Frankrike, spanska, svenska, tjeckiska, engelska, slovakiska och Itlaian språk menuThe pris för 1 telefon, 200euro alla skatter för sjöfarten ingår, och priset på 3 är 450Euro. Nu kan du svara mig och berätta hur många du vill köpa för att få dig min bästa pris och låta dig veta att information om hur en transaktion kommer att bli och om Möjliga du svara på engelska för en snabbare comunication. Med vänlig hälsning och vänta ett snabbt svar.”

Iphone
    Member
    Post count: 158

@pzycho 22899 wrote:

tja

“Hej,

Haha låter som google-översätt 😛

Iphone
    Member
    Post count: 158

@pzycho 22899 wrote:

tja

“Hej,

Haha låter som google-översätt 😛

SeltroN
    Member
    Post count: 16

Tjo,
    Om de är den jag tror de är. Så är de en bluff. Det är en kille som har blivit lurad på pengar där, men som sagt, jag är inte 100 på att de är den.

SeltroN
    Member
    Post count: 16

Tjo,
    Om de är den jag tror de är. Så är de en bluff. Det är en kille som har blivit lurad på pengar där, men som sagt, jag är inte 100 på att de är den.

Mowgli
    Member
    Post count: 27

Jag har oxå hört samma historia från ett par “leverantörer” i spanien och england. Högst sannolikt en bluff “/

Jag börjar själv undra över denna annonsen; Iphone 3g 16gb, lg ks 20, sciphone

iPhone 3G 16GB vit för 2500:- för bra för att vara sant?

Hade själv kontaktat och köpt den om jag bodde i närheten, och då kunna köpa den “Live”/IRL.. Är en bit mellan Göteborg och Örnsköldsvik..

MvH//Mowgli

Pzycho
    Member

Jag har mailat några sånna som säljer billiga iphones och det är alltid samma sak.
    Oftast står det inget nummer (och om det gör det, så kommer man inte fram..) Mail kontakten är jättebra, tills man skriver att man personligen kan komma och hämta den.. där slutar oftast personen att svara.
    Jag antar att de vill “skicka” den och att man ska sätta in pengar i förskott.. yeah right..

De nummer jag sökt upp, har bla haft sitt ursprung i israel, socialstyrelsen i stockholm, något museum någonstans etc 😛

generuss
    Member
    Post count: 285

jag fick min helt (nästan ny iaf) för 2500. iPhone 3G 8GB. whi!

wyl5310903
    Member
    Post count: 39

omöjlig

generuss
    Member
    Post count: 285

varför?

fantal
    Member
    Post count: 78

jag köpte min iPhone 3G 8G för 2000 kr(exklusiv frakt) förra året från ebay, men då kände jag killen också! Telefonen var bara använt i 3 dagar, så nyskick.

Ingenting är omöjligt!

steffe
    Member

Den telefon trådskaparen frågar om är 16 Gb-versionen,så den lär nog rycka mer än 2500 iaf.
    Den annonsör trådskaparen hänvisar till är helt klart fejk,om han behöver hjälp på forumet för att se detta,så ska han nog inte handla på nätet alls.
    Om jag var han så skulle jag köpa en bra begagnad lur av annat fabrikat på nån annons i lokaltidningen.detta är betydligt säkrare än skumma hemsidor på nätet som bara leder till problem och bortkastade pengar.Sluta drömma och se istället verkligheten,där allt som verkar misstänkt bra oftast är bluff.
    Jag,som förvisso har en hygglig ekonomi,hade tröttnat på min spruckna nokia och gick in på telia när jag råkade gå förbi.
    En kvart och en hög med stålar senare stod jag på gatan en bit därifrån och snackade i iphonen.
    Visst,det kostade,men jag har inte slängt några pengar i sjön eftersom jag inte gått på nån skum skit.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.