1600mah batteri till iphone 3g

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar 1600mah batteri till iphone 3g

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • BarateaU
    Member
    Post count: 211

    Tänkte höra ifall någon har testat dessa batterier med lite grövre kapacitet?
    Inte orginal då de ligger på nått i stil med 1150mah.

    Borde i teorin ge ~30% längre batteritid.

    Men man vill inte direkt testa och så smälter telefonen 😛

    Dessa batterier går att hitta väldigt billigt på ebay.

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Vid en första blick runt på internet hittar jag blandade resultat.. Verkar dock finnas gott om såna här batterier, till och med i svenska butiker (MrGizmo). Blir bra jäkla sugen på att prova själv, men inte fullt lika roligt om man pajar telefonen eller om det visar sig att vinsten i batteritid blir minimal!

    TwiZteD
    Member
    Post count: 238

    Jag hade nog hållt mig borta från det som inte är original när det väl gäller insidan av telefonen.

    Just a thought

    // TwiZteD

    generuss
    Member
    Post count: 285

    varför kommer inte apple med ett bättre batteri, som man kan uppgradera till? borde dem göra.

    Zettervall
    Member
    Post count: 27

    @generuss 37374 wrote:

    varför kommer inte apple med ett bättre batteri, som man kan uppgradera till? borde dem göra.

    För att ifall man ska göra det själva så är det nog massor som lyckas förstöra sina telefoner och dom vill väll inte betala för att folk har försökt använda deras produkter.

    generuss
    Member
    Post count: 285

    nej alltså såklart lämnar man telefonen till en apple premium store som utför arbetet.

    foppatoffel
    Member
    Post count: 128

    Det ända som kan hända är att om iphonen inte är tillämpad för just den batteri kapaciteten så kommer bara batteriet att haverera och som då innebär att batteri tiden kommer inte hålla för att ringa ett samtal, eventuellt då att den inte ens går att boota iemed att booten på Iphone tar något kopiöst batteri

    dobber
    Member
    Post count: 32

    Låter intressant det här. Någon som testat får gärna skriva en rad eller två 🙂

    foppatoffel
    Member
    Post count: 128

    Jag har inte testat men jag är väldigt sugen på det faktiskt… Men aa jag vet ju inte men min el lära säger mig att de inte ska göra mer skillnad om man bytar till annat det ända är om det inte fungerar så ändrar det sig själv till det förra batteriets kapacitet. Alltså den kan ej ladda mer än förra 1150mah

    DAvidkoh
    Member
    Post count: 64

    @foppatoffel 38508 wrote:

    Jag har inte testat men jag är väldigt sugen på det faktiskt… Men aa jag vet ju inte men min el lära säger mig att de inte ska göra mer skillnad om man bytar till annat det ända är om det inte fungerar så ändrar det sig själv till det förra batteriets kapacitet. Alltså den kan ej ladda mer än förra 1150mah

    Teoretiskt sätt kan telefonen förstöras med om det är dåliga batterier eller batterier som inte helt efterliknar original vad gäller spänning och sådant.

    foppatoffel
    Member
    Post count: 128

    @davidkoh 38610 wrote:

    Teoretiskt sätt kan telefonen förstöras med om det är dåliga batterier eller batterier som inte helt efterliknar original vad gäller spänning och sådant.

    Jag undrar det jag..

    mantab23
    Member
    Post count: 2

    jag har 1400mah batteriet i min 3g.. funkar kannon men inte värt besväret att byta..
    märker ingen större skillnad

    Kurtson
    Member
    Post count: 569

    @foppatoffel 38613 wrote:

    Jag undrar det jag..

    Det är faktiskt sant.
    Jobbade på ett telekombolag som delvis tillverkade mobiler men även gjorde diverse tillbehör och just från batteritillverkaren så testades det en hel del och man lyckades förstöra en och annan mobil under åren pga av dåligt tillverkade batterier. Kommer inte ihåg vad man kom fram till om VARFÖR, men man kom fram till att batterierna var orsaken.
    Men den typen av problem borde vara lösta nuförtiden.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.