3.0 (old bootroom) till iOS4?? Hjälp önskas.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3.0 (old bootroom) till iOS4?? Hjälp önskas.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!

Är inte så väl insatt i detta men ger det ett försök och hoppas på ngn vänlig själ där ute… =)

Jag sitter med en gammal 3GS 32gb med 04.26.08 firmwire som jag fått av min bror som bott i USA. Den är låst till AT&T från början men den är brejkad och upplåst( inte med spirit) förra sommaren och ligger kvar på 3.0 då brorsan inte vågat uppgradera. Nu har jag övertagit luren och önskar ha iOS4 och fortfarande ha den brejkad och framförallt olåst. Kör Tele2.

Pwnage tool 4.0 har jag laddat ned och det ska tydligen fungera med gamla bootroomet som jag förstått det för att brejka och sen låsa upp med… vadå? Redsnow?

När jag startar PwnageTool 4.0 och ska köra igång så hittar programmet ingen “firmwire bundle”. Beror detta på att jag kör 3.0? Kan jag dra på iOS4 direkt eller måste jag först uppgradera till 3.1.2/3? Vad kan jag göra åt det?

Vill inte peta utan att jag vet vad jag gör så jag vore monumentalt tacksam för hjälp. Gärna om någon har steg försteg tips så jag får det rätt änna. En cyberkanelkringla utlovas till den som kan hjälpa mig.

Löser detta inte sig måste jag la skaffa en Android. Hemska tanke.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.