3.1.2 problem.. behöver Akut hjälp!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak 3.1.2 problem.. behöver Akut hjälp!!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Tja har en iPhone 3gs Jailbreakad 3.1.2 med baseband: 05.11.07 från Blackra1n för att jag skall kunna använda mitt tele2 kort….. och idag så lades telefonen av när jag satt i tåget och nu får jag inte igång den, kommer bara ett äpple fram.. har testat med DUF-mode och återställa via iTunes med 3.1.2 genom att trycka på Alt-knappen och välja rätt IPSW fil, den går igenom och extraherar programvaran men när den ska kolla återställning med apple vill den inte fortsätta.. Kommer ingen vart alls.. vet inte vad jag ska göra..(Ps. Näää har inte uppdraperat till 3.1.3 och det är ingen lösning till mitt problem alls..!!)

SNÄLLA HJÄLP MIG..!!

Mvh/ Christer

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Tror inte det kommer gå.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Känns som att det inte är ett äpple utan det är en sladd + itunes? Du har antagligen en 3GS med nya bootroomet. SÖK PÅ FORUMET

Du kan starta den genom att jailbreaka med blackra1n igen

Issa-K
    Member

NEEJ!! jag köpte den direkt när den lanserades.. har inte alls det där problemet.. ifall jag fick en sladd+iTunes i min telefon är det bara att aktivera om den via Blackra1n.. Önskade det var såå…!! faan asså har halva min skola i telefonen, vetefan inte vad jag ska ta mig till..

Zaamaya
    Member

@issa-k 55415 wrote:

NEEJ!! jag köpte den direkt när den lanserades.. har inte alls det där problemet.. ifall jag fick en sladd+iTunes i min telefon är det bara att aktivera om den via Blackra1n.. Önskade det var såå…!! faan asså har halva min skola i telefonen, vetefan inte vad jag ska ta mig till..

Avlid…
    Eller så kan du ta det lungt och inte använda så många utropstecken som jag gör.
    Min 3gs funkar inte jag får helt enkelt vänta på en ny jailbreak så får jag ha min iPod så länge..

Issa-K
    Member

fan, nu är det bevisat efter 3års iPhone användande att man ej skall köra Tele2 på iPhone…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@issa-k

Om din iphone har varit jailbreakad länge och du har använt dig av cydia så har din SHSH sparats i cydia, du kan då använda dig av denna guide för att återställa till 3.1.2.

Zaamaya
    Member

@issa-k 55417 wrote:

fan, nu är det bevisat efter 3års iPhone användande att man ej skall köra Tele2 på iPhone…

Varför inte tele2 är ju fan skönast.

Issa-K
    Member

@ponyboy 55421 wrote:

@issa-k

Om din iphone har varit jailbreakad länge och du har använt dig av cydia så har din SHSH sparats i cydia, du kan då använda dig av denna guide för att återställa till 3.1.2.

joo jag vet läste det tidigare.. jag försökte men det gick verkligen inte att ändra texten på /etc/hosts (Mac OS X) fast än man är inne på admin.. men ska göra ett försök via windows faktist.. sedan tror jag nog jag kan testa det “ifall det går” med 3.1.2 utan att uppdatera min baseband.. hehe du gav mig lite hopp ändå fast än ja testat :p

Issa-K
    Member

@zaamaya 55422 wrote:

Varför inte tele2 är ju fan skönast.

om vi ska snacka ekonomiskt så ja.. men vafan det som stör mig mest är mottagningen men tror att det kan bero på jailbraikingen, och min mobil dog nu sist direkt efter ett uppringt samtal som jag fick men hann svara på.. och sedan den största negativa delen för mig då är att tele2 inte har aktiverat teathring fast än dom vet hur många tele2 användare använder iPhone.. ska nog gå över till Telenor där jag har obegränsat 3g internet med snabbare uppkoppling och billiga samtal till alla mina vänner som använder tele2..

Ponyboy
    Member

@issa-k 55423 wrote:

joo jag vet läste det tidigare.. jag försökte men det gick verkligen inte att ändra texten på /etc/hosts (Mac OS X) fast än man är inne på admin.. men ska göra ett försök via windows faktist.. sedan tror jag nog jag kan testa det “ifall det går” med 3.1.2 utan att uppdatera min baseband.. hehe du gav mig lite hopp ändå fast än ja testat :p

Tänk då på använda dig av sn0wbreeze 1.5.1 och inte Pwnagetool 3.1.5. Blacksn0w upplåsningen funkar inte om man jailbreakar med Pwnagetool även om man inte uppdaterar sitt baseband.

Issa-K
    Member

tack så mkt tänkte inte alls på det..

Issa-K
    Member

hmm.. nu krånglar det frtfarande, står This device isn´t eligible for the requested build.. såå den vill fortfarande inte gå igenom återstälningen av 3.1.2. men en liten fråga.. hackar inte sn0wbreeze 1.5.1 version 3.1.3?? hur har du 3.1.3 med baseband 05.11.07??

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Då unrsäktar jag mig men det var lite svårt att förså när det inte var något mellanrum mellan styckena och sen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????:€:€:!:€ i varje mening. Jag hoppas att det löser sig.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@issa-k 55410 wrote:

Tja har en iPhone 3gs Jailbreakad 3.1.2 med baseband: 05.11.07 från Blackra1n för att jag skall kunna använda mitt tele2 kort….. och idag så lades telefonen av när jag satt i tåget och nu får jag inte igång den, kommer bara ett äpple fram.. har testat med DUF-mode och återställa via iTunes med 3.1.2 genom att trycka på Alt-knappen och välja rätt IPSW fil, den går igenom och extraherar programvaran men när den ska kolla återställning med apple vill den inte fortsätta.. Kommer ingen vart alls.. vet inte vad jag ska göra..(Ps. Näää har inte uppdraperat till 3.1.3 och det är ingen lösning till mitt problem alls..!!)

SNÄLLA HJÄLP MIG..!!

Mvh/ Christer

När den lägger av, visas något felmeddelande på datorn?

Issa-K
    Member

jaa.. “this device isn ́t eligible for the requested build” och jag har ändrat i min host fil och testat på 4 datorer, två win7 och 2 snow leopard.. vet inte vad det kan bero på fast än jag har använt cydia tidigare..

Zaamaya
    Member

@issa-k 55492 wrote:

jaa.. “this device isn ́t eligible for the requested build” och jag har ändrat i min host fil och testat på 4 datorer, två win7 och 2 snow leopard.. vet inte vad det kan bero på fast än jag har använt cydia tidigare..

Jag har samma problem men det ända vi kan göra är att vänta på en ny jailbreak som alla andra nästan.

Ponyboy
    Member

@issa-k 55430 wrote:

hmm.. nu krånglar det frtfarande, står This device isn´t eligible for the requested build.. såå den vill fortfarande inte gå igenom återstälningen av 3.1.2. men en liten fråga.. hackar inte sn0wbreeze 1.5.1 version 3.1.3?? hur har du 3.1.3 med baseband 05.11.07??

Det krånglar för nästan alla men för eller senare lyckas man, ingen anning vad det beror på.

Med sn0wbreeze kan du göra en jailbreakad 3.1.3 custom ipsw utan basebands uppdatering som du kan senare uppdatera till i itunes. Men du kan bara använda dig av den om din iphone är har fw 3.1.2 och är jailbreakad. Just nu är din iphone jailbreakad med fw 3.1.2 så detta funkar för dig, vad du än gör uppdatera inte till 3.1.3 utan en custom ipsw för då är det kört med din upplåsning.

Ponyboy
    Member

@zaamaya 55493 wrote:

Jag har samma problem men det ända vi kan göra är att vänta på en ny jailbreak som alla andra nästan.

Det är annorlunada i ditt fall, din iphone har inte varit jailbreakad tidigare och ditt SHSH har inte sparats. Dessutom har du redan uppdaterat ditt baseband, du har tyvärr inte samma möjligheter som Issa-K.

Issa-K
    Member

låser sn0wbreeze upp för baseband 05.11.07?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@issa-k 55501 wrote:

låser sn0wbreeze baseband 05.11.07?

Nej, men Blacksn0w

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Denna tråd har blivit en personlig supporttråd där alla frågor redan besvarats 110 gånger i andra trådar. Jag låser

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • The topic ‘3.1.2 problem.. behöver Akut hjälp!!’ is closed to new replies.