3G eller WiFi

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 3G eller WiFi

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag har en 3GS med iOS4. Jag har turen att bo i en lägenhet där någon granne har trådlöst internet som jag ibland kan surfa på. Men så ibland så vill det sig inte… Jag ser i inställningarna för WiFi att det trådlösa nätet är ibockat, men när jag är på hemskärmen så är det bara 3G-symbolen som syns. Jag testar att öppna Safari och andra “internet-uppkopplande” tjänster, men 3G-symbolen vill inte försvinna. Ibland funkar det som det ska och jag ser den trådlösa nät-symbolen på hemskärmen, men oftast är det bara 3G som syns.

Vad gör jag för fel?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Troligtvis dålig mottagning altså du är inte nära nog för att få felfri uppkoppling hela tiden

mats08
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76432 wrote:

Troligtvis dålig mottagning altså du är inte nära nog för att få felfri uppkoppling hela tiden

Men… nä, så är det inte. När jag går in i WiFi-inställningarna så visar den att det är minst två av tre pinnar i mottagning. Och förut har det gått att surfa en hel dag på WiFi utan avbrott. Och då har mottagningen pendlat mellan mellan en och tre pinnar.

Så det är nog allt nå’t annat fel.

Någon mer som har förslag?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@mats08 76508 wrote:

Men… nä, så är det inte. När jag går in i WiFi-inställningarna så visar den att det är minst två av tre pinnar i mottagning. Och förut har det gått att surfa en hel dag på WiFi utan avbrott. Och då har mottagningen pendlat mellan mellan en och tre pinnar.

Så det är nog allt nå’t annat fel.

Någon mer som har förslag?

Det kan mycket väl vara så att det är en router/HotSpot som har levt rätt så länge och börjat uppstå fel på.

Dvs, behöver inte automatiskt vara fel på din telefon, utan kan vara fel på hårdvaran/mjukvaran som du försöker ansluta till, exempelvis router/hotspot.

mats08
    Member

@muffins 76510 wrote:

Det kan mycket väl vara så att det är en router/HotSpot som har levt rätt så länge och börjat uppstå fel på.

Dvs, behöver inte automatiskt vara fel på din telefon, utan kan vara fel på hårdvaran/mjukvaran som du försöker ansluta till, exempelvis router/hotspot.

Men, varför syns då detta “fel” i min telefon genom att den säger att jag är uppkopplad på WiFi i inställningarna, men på hemskärmen syns bara 3G-symbolen?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.